Hoi allemaal

DawnRider

Rookie
22 mei 2008
7
0
Den Haag
Nou, ik ben dus DawnRider, 27 en woon sinds augustus 2007 in Den Haag.

Momenteel ben ik nog steeds een verstokte automobilist maar daar gaat binnenkort (hoop ik) verandering in komen! Over een weekje komt het vakantiegeld binnen en, tweaker als ik ben, wilde ik daar eerst een nieuwe computer voor kopen. Of gebruiken als begin voor een Nissan Skyline GT-R. (dus niet voor vakantie, want daar hou ik niet zo van, zeker de zomervakantie)
Bij nader inzien heb ik besloten geen van twee te gaan doen maar in plaats daarvan iets te gaan doen wat ik al jaren op de lange baan schuif, namelijk mijn motorrijbewijs gaan halen!

Het hoe en wat, daar ben ik nog niet over uit. Er is een wirwar aan rijscholen, verschillende opleidingen, voors/tegens, positieve en negatieve ervaringen, slagingspercentages en wat niet al. Zag dat er ook al een Den Haag topic is, daar ook maar eens vragen. Tips etc. in dit topic zijn ook welkom natuurlijk ;)

Rij ervaring op gemotoriseerde tweewielers heb ik niet eigenlijk, zelfs geen brommer/scooter ervaring. Het enige wat ik wel eens heb gedaan was jaren geleden in Thailand, daar had ik zo'n brommer (of is dat nou een licht motortje? Tis zo'n Honda) gehuurd en daar ben ik mee gaan rondrijden voor een dag. Toen heb ik mezelf kijken, schakelen en goed opletten moeten aanleren. Okee, tis niet ideaal en achteraf gezien is 100 rijden zonder ervaring en met een korte broek, tshirt en een Playmobiel helmpje niet verstandig maar da's mijn enige keer dat ik op iets zat met twee wielen waarbij ik zelf niet hoefde te trappen.

Serieus rijles dus nu! Maar waar, bij wie, en hoe? Het meest ideale lijkt mij een stoomcursus van X dagen/weken zodat ik van de zomer mooi rij ervaring kan op doen. Ik wil het ook voor woon/werk verkeer gaan gebruiken, ondanks dat ik wel een lease Polo'tje heb.
Hoe zoiets te werk gaat weet ik ook niet, elke site zegt weer wat anders. Wil er wel een beetje vaart achter zetten namelijk, maanden lang één keer les per week zit ik ook niet op te wachten. Misschien eens ergens zo'n intake test doen.

Naja, verdere interesses zijn gamen (voornamelijk op de pc), films kijken, muziek luisteren, paintballen en op fora rondhangen :) Mijn nickname komt omdat ik voor mijn werk altijd vroeg op sta anders kom ik in de file. En ik hou wel van vroeg in de ochtend rijden, lekker stil en rustig op de weg (soms dan, A12 en A4 zijn niet zo tof)

En ja, als ik in de file sta en het kan ga ik altijd opzij voor een motor 8-)
 
:W DawnRider
full
Suc6 met je Atje :]
Als je ook een icoon wilt of resizen, ff hier vragen 8-)

full
 
Welkom!

Kijk ook even bij de Denhaag topic daar heb je veel ervaren motorrijders. Misschien kenen zij wel een goede rijschool in de buurt. Mensen uit de omgeving komen wel eens bijeen bij de begin A4 richting DenHaag, op PeulWijk-Oost parkeerplaats. Dat is ook het plekje waar motor rijscholen oefenen. Dus als je daar heen gaat kan je zo wie zo rij instructeurs spreken over lessen.

Heb je in Thailand een CBR150R gereden? Hoe dan ook, ik denk dat je de basis al door hebt. Het is ff oefenen met schakelen, motor beheersen en verder vooruit kijken en anticiperen dan met de auto. In de spiegels kijken en om kijken wordt ook belangrijker.

Skyline was ook leuk geweest... maar motor rijden wordt ook leuk.
 
Laatst bewerkt:
Ik heb even gezocht, het ding heet een Honda Wave:

honda_wave.jpg


Ze zijn er in 100 en 125cc, weet niet meer welk type het was. Die dingen rijden daar met bosjes, geen idee hoe het zit met rijbewijzen daarvoor eigenlijk. Het lijkt op een brommer maar daar gaat ie net even wat te snel voor geloof ik. Het is natuurlijk niet een stoere motor maar ach, het was best koel. Voor mijn gevoel ging het in elk geval best hard :P

Zal eens in het Den Haag topic kijken, thnx!

Ach, die Skyline komt er ook vast nog wel eens, eerst maar mijn motorrijbewijs+motor 8-)
 
Laatst bewerkt:
Ik heb even gezocht, het ding heet een Honda Wave:

[afbeelding]

Ze zijn er in 100 en 125cc, weet niet meer welk type het was. Die dingen rijden daar met bosjes, geen idee hoe het zit met rijbewijzen daarvoor eigenlijk. Het lijkt op een brommer maar daar gaat ie net even wat te snel voor geloof ik. Het is natuurlijk niet een stoere motor maar ach, het was best koel. Voor mijn gevoel ging het in elk geval best hard :P

Zal eens in het Den Haag topic kijken, thnx!

Ach, die Skyline komt er ook vast nog wel eens, eerst maar mijn motorrijbewijs+motor 8-)
Dat schijnt een heel simpel en hanteerbaar apparaat te zijn. Leuk voor de eerste keer. Als je het leuk vind na lessen, dan is de suzuki versie verkrijgbaar bij motorport wateringen, denk ik. (vroeger stond er nog eentje)
 
Terug
Bovenaan Onderaan