Hoi, ik ben Darcy

Darcy

Rookie
25 jul 2004
20
0
Krimpen aan de Lek
Hallo allemaal,

Leuk dat ik jullie gevonden heb, ik tikte in m'n zoekbalk in: '25kw rijbewijs omzetten' en kwam op een forum onderwerp terecht in de rubriek choppers.
Ik heb een soort van voorgeschiedenis maar ik heb in ieder geval al zo'n 90 lesuren gehad (!!! Jaja, erruugg lang) verdeeld over anderhalf jaar. Door een eigen ongeval met de auto in 1994 waar ik wat schade aan overgehouden heb, ben ik toch gaan lessen.
Ik ontmoette eind 2001 mijn huidige echtgenoot die alle rijbewijzen heeft en mij geleidelijk aan warm maakte voor de motor.
Vanwege evenwichtsstoornis durfde ik dat niet zomaar aan en heb vooraf een eigen verklaring ingevuld waarop ik toestemming kreeg om te gaan lessen.

Heel dapper dus meteen m'n theorie gehaald en begonnen met de lessen.
Het ging vanaf het eerste moment best lekker, ff wennen aan de zithouding etc. maar ik voelde al gauw de 'lol' van het rijden.
Helaas echter volgde er na ca 5 weken een rugblessure waardoor ik ff niet reed.
Toen ik die blessure te boven was kreeg mijn (toen bijna) echtgenoot een zeer ernstig auto ongeluk wat hem bijna het leven kostte.
Gedurende die tijd en de maanden van revalideren daarna heb ik dus ook niet gereden... m'n kop stond gewoon niet naar het verkeer en nieuwe dingen leren.

In ieder geval ca mei weer de lessen opgepakt en ik zou 17 september afrijden.
Zou ja... want helaas bleek op de ochtend van het examen toen m''n theorie certificaat uit de kast kwam dat deze 8 dagen verlopen was |( |( |( Wat een dombo zeg. Hoe kon dat nou ? Tja, al die tijd van gedachten geweest dat ik op 1 oktober m'n theorie had gehaald, ik piekerde me suf hoe dat nou niet waar geweest kon zijn. Er schoot me later te binnen dat ik vóór 1 oktober toen m'n theorie wilde hálen omdat het per 1 oktober ging veranderen. Zo kwam ik dus aan die datum, oh ik ben woest op mezelf geweest. Dag examengeld, dag kansen. :(

M'n instructeur ging 14 dagen op vakantie, ik een week, slechter weer, weer een rugblessure en opeens is het dan januari 2004 :? Klinkt dat dan erg hè, eind 2001 begonnen en nu heet het 2004.
Maar goed, 24 maart zou ik weer afrijden, best eng... krap voor die 1 april datum die geen grapje was, maar het examen zou gaan veranderen. Extra m'n best doen dus.

Afgereden, oefeningen goed, 8je wat minder maar toch... verder rijden maar.
Eindresultaat ? Gezakt ! :( plaats op de weg (wat volgens mij het super makkelijkste excuus is om iemand op te laten zakken maar dat is mijn mening)
Geen tijd meer vrij voor 1 april dus, het nieuwe examen gaan leren.
Ging best wel goed allemaal, langzame sla-lom en de uitwijk leken mij het moeilijkste. M'n examen zou op 3 juni zijn.
Nog ff een uurtje extra oefenen in de week van het examen en tot m'n verbazing een motor krijgen waar ik in geen maanden op gereden had, dus andere rem uitslagen dan ik nu wist te moeten doen, andere reactie van het sturen etc.

Tijdens m'n snelle sla-lom tijdens m'n examen vond 'almachtige' me te rechtop zitten, was m'n preciesiestop 5 cm te ver en ging m'n 8je helemaal fout dus; weer gezakt. :(
Aangezien ik m'n zakken vol had van het een en ander bij die rijschool ben ik ermee gekapt daar. Ik rijdt nu sinds enkele weken bij een ander en dat gaat hartsikke lekker alleen, m'n 8je en halve draai naar rechts willen er niet in.

Op zijn aanraden afgelopen les de 250 genomen en tot m'n stomme verbazing ging het 8je en de halve draai naar rechts nu wel goed. :?
Mijn man vindt het 'minderwaardig' om een 25kw rijbewijs te halen en hoopt dat ik alsnog op de 500 alles zal kunnen voor het examen eraan komt.
Ik heb zo m'n bedenkingen, stel dat ik 't op een 250 wel haal, dan kan ik voorlopig m'n lesgelden van € 68 per week voor 2 uur gebruiken om opzij te zetten en gedurende de 2 jaar dat ik op 25 kw zou moeten blijven misschien alsnog proberen af te rijden op een 500.

In ieder geval ben ik dus een volhoudster... na ruim 90 uren bereik ik nu wel het punt dat ik dan maar 25kw zou accepteren maar weet niet goed hoe ik m'n man moet 'overtuigen' dat ik dan geen mindere 'bikster' ben.

Sorry voor m'n lange introductie verhaal, maar dan weten jullie meteen wat en hoe en waarom zo lang(zaam)

Groetjes
 
Welkom :) en op een 25 KW kun je ook een Busa het snot voor de ogen rijden.

Hangt allemaal van de berijder(ster) af ;) , dus gewoon dat doen wat het beste gaat ;)

Veel succes met lessen.
 
Welkom ;)

en een 25KW is ook een motor hoor..
Wie dat minderwaardig vind heeft zelf een minderwaardigheidscomplex :+
 
respect,voor je doorzetingsvermogen en besluit om licht te gaan rijden.
en licht is niet minder,maar net zo leuk als zwaar rijden.

have fun hier
 
106479
 
Gewoon doorgaan, het belangerijkste is dat je er lol aan hebt en dat je je papiertje binnensleept!!!!
Veel succes,en die 2jaar (eventueel)van 25kw rijden zijn ook zo voorbij!!!

Oh, en welkom ook natuurlijk!
 
Welkom :) en op een 25 KW kun je ook een Busa het snot voor de ogen rijden.

Hangt allemaal van de berijder(ster) af ;) , dus gewoon dat doen wat het beste gaat ;)

Veel succes met lessen.

Nouw heb ik geprobeerd, daarna stond me vfretjuh een klein jaar stil om het blok te reviseren (was overigens op de a1) maarjah ffuh ontopic

Welkom :} :}
ennuh als je je veel zekerder voelt op een 25kw zou ik gewoon licht beginnen en na 2 jaar overstappen op zwaarder.
Ik weet niet wat voor een type motor je het liefst rijd, maar aangezien je toch wel moeite hebt met het motor rijden (was ook een stukkiej pech maar toch 90 lessen is niet niets). zou ik lekker voor 25kw gaan en op me dooie gemakkiej opbouwen.

SUC6 met de rest van je rijbewijs ;)
 
Hoi, dank jullie wel voor het welkom en de harten onder de riem.
Ja doorzdettingsvermogen kan ik 't ook wel noemen ja, ik ben ondertussen zo 'mede verslaafd' geraakt aan het lekker rondtuffen op 2 wielen dat ik bleef volhouden.
Domme pech inderdaad, zeker bij dat eerste examen... de plaats op de weg maar ach.
Ik reed merendeel van die 90 uren op een Kawa ER5 maar sinds ik overgegaan ben naar een andere rijschool, reed ik op een (splintertje nieuwe) Honda CBF 500 (ABS) met 20 km op de teller toen ik de eerste les had. Reed overigens heerlijk.

Ik heb dan feitelijk geen moeite met het morotrijden (die 90 uur is mede door andere omstandigheden volgemaakt) maar dat verdraaide 8je en die halve draai naar rechts wilden er gewoon niet inkomen.
Nu op de 250 (Suzuki dacht ik) lukten ze wel, maar m'n instructeur dacht dat het zou helpen om het volgende keer ook met de 500 te kunnen... wie weet.

Wat betreft m'n doorzettingsvermogen moet ik eerlijk bekennen nu, dat ik er wel heel dicht tegenaan zit om 'dan maar' licht af te rijden om het 'klaar' te hebben.
Elke week € 68 gaat er aardig inhakken natuurlijk en als ik 't (lichte) eenmaal heb, kan ik die centjes mooi wegzetten voor een bike (of aflossing) toch ?
En mocht ik binnen die 2 jaar zwaarder willen rijden kan ik alsnog 't zwaardere afrijden proberen.
Eerlijk gezegd, voel ikzelf er steeds meer vrede mee dat ik het dus zo maar ga doen, m'n man vindt het jammer en hoopt nog steeds dat ik op de 500 zal afrijden, dan kunnen we straks samen op dezelfde waar we 'verliefd' op geworden waren (en dat model kan helaas niet geknepen worden naar 25kw)
 
Terug
Bovenaan Onderaan