Hoi, ik zoek virago 81-83 rijders: kennis uitwisseling

cemorean

Rookie
27 sep 2009
7
0
Zuid-holland
Hallo mede virago rijders.
Ik zoek mede knutselaars, restarateurs, bouwers ect.
die me kunnen helpen aan nuttige links, adressen en nadere informatie bronnen voor aanschaf onderdelen, tips en techniek voor en over de virago vx 750 81-83

Hopelijk kunnen jullie mij op weg helpen.

Zoek nu info en tips ect over start problemen van dit type. Men name waar ik het beste onderdelen kan kopen en hoe ik het beste dit probleem kan oplossen cq verbeteren.

Mijn startmotor is versleten, startrelais is stuk. (het relais wat vlak bij de accu zit). En kan ik wat verbeteren en/of vervangen van de tandwielen die zorgen voor het starten.

Alvast bedankt en ik kijk uit naar jullie reactie's
:]
 
Hallo Cemorean

ik rij ook een virago mijne is in 82 op kenteken gekomen maar is een 81 uitvoering.
de starproblemen ken ik ook ik heb mijn startmotor vervangen voor het nieuwere type dus van het model na 87 deze heb ik nieuw besteld bij woesthoff
deze heeft ook nog veel 2de hands spullen.
op japparts kun je ook veel.

succes met het knutselen
 
Wat is dan het voordeel van het nieuwere type, Ik heb diversen startmotoren gezien die toch iets goedkoper waren.
En bedankt voor de tip !!

Wat was jou start probleem, rattelde hij ook zo door ?

ps ook een 81, op 82 kenteken !!
 
bij mij op de motor staat 1981 op de sticker bij het balhooft en staat op kenteken van 1982. en hij is geimporteert van uit cannada

voor mijn idee dat hij nu veel beter start heb voor de rest namelijk niks aanhoeven passen en hij start altijd zonder te ratelen.
het zou best goedkoper kunne hoor maar had doen het gedult niet om er lang op te moeten wachten en dan is woesthoff de dicht bijzijnd hier in de buurt.

ja mijn motor rattelde ook ook altijd door zo erg dat die dus niet meer wou starten scheelt dat een 750 nog wel aan te duwen is.
 
Gaaf man,

bedankt voor je reactie.
Ik ga gelijk rond neuzen voor een startmotor. Misschien is het raltelen gelijk ook over...thx
 
hoi!

ik weet niet of je probleem met een nieuwe startmotor zo verholpen is. Ik heb een Virago XV750 (uit '85, dus ik hoor er niet helemaal bij) waarbij ik de bendixmodificatie heb toegepast, dat werkt prima en de ratel heb ik nu nog heel soms, maar starten is nooit een probleem.

Dit filmpje legt het probleem dat ik had een beetje uit.

Heb er nog wel meer info over maar dat zou ik even bij elkaar moeten zoeken :) Wat je in ieder geval flink kan helpen is deze link:
http://www.vsocxv.co.uk/workshop/virago/starter.html

Succes!
 
Ik heb gemerkt dat de clip om het startmotor tandwiel erg los is. Bedankt voor de links en de films.

Meer info is welkom !!!
En Jonnepon hoort er natuurlijk bij ... We zijn VIRAGO rijders !!! *O*
 
die clips zaten bij mij ook erg los. ik heb ze toen vervangen (en een extra ring in m'n bendix geplaatst) en nu is het probleem zo goed als weg: heel soms slaat hij nog even door, maar dat is de afgelopen maand al niet meer voorgekomen. Doen dus!

Groeten!
 
Terug
Bovenaan Onderaan