hoi luitjes

Ruud59

MF'er
20 aug 2009
93
1
hellevoetsluis
Sorry,

bericht staat op de verkeerde plaats, moest naar R1100rs forum

Hoi luitjes,

Ik ben Ruud en op m'n 18e had ik gelijk al mijn motor rijbewijs.Dat was m’n droom…motorrijden!
Een MZ250 was mijn eerste motor en na 3 jaar was deze Oost-Duitse letterlijk en figuurlijk op en dus kocht ik snel daarop een Honda CB400 (miskoop).
Vlak daarna eindelijk mijn eerste groene BMW R75/6.
Jaren op gereden voor alledaagse zaken (had geen auto), ermee getoerd, treffens bezocht etc etc.Wat een goudeerlijke en degelijke fiets.
…….en toen m’n droom een rode R100rs met een verhoogd scherm.
Dit was echt een prachtfiets, nog steeds….Ruim 100.000 km opgereden (door heel europa).
Ik weet nog dat ik op de snelweg van BiZa naar Frankrijk reed, een weg met lange bochten en tunnels, vlak langs de middellandse zee en op een moment sprak een Italiaan met een snelle jap mee aan, “waar ik heen ging” en “of samen konden rijden” , natuurlijk zei ik!
Als een gek reden we over de weg. Op het rechte stuk was hij sneller, maar in die lange flauwe bochten was de R100rs gewoon beter.
Ha die Hollander op die Duitse fiets bleef echt ” plakken”.
Helaas ook deze kwam aan z'n levensduur en toen kwam er een Guzzi california.
Gave motor maar niet geschikt voor ons hollands klimaat.
Door het spreekwoordelijke huisje, trouwen en kinderen, een tijd lang geen motor gereden, totdat het weer begon te kriebelen.
Rond m'n 40ste eerst een Honda custon VT800c en redelijk snel daarna een VT1100c.
Die laatste was best een gave fiets, maar ik miste wat, jawel die goede ouwe BMW.
2 jaar geleden overgestapt op een kale BMW K100 maar deze beviel me niet zo echt.
Stuurgedrag en hoge toerental vond ik niet zo fijn.Dus.....
Yep nu heb ik sinds kort een R1150rs en ja dit is het wel!
Wat een motor, in 1 woord geweldig.
Ben nu 50 jaartjes en voorlopig stop ik niet met motorrijden.

Gr. Ruud
full
 
Laatst bewerkt:

Vergelijkbare onderwerpen

Reacties
1
Weergaven
851
Reacties
3
Weergaven
1K
Terug
Bovenaan Onderaan