hoi, vraagje

Nik

MF'er
19 okt 2004
220
1
Rotterdam
Hallo..

Ik ben net nieuwe en 16 nog niet echt heel sirieus met motor dus
maar ik ben zeker van plan om op me 18de motor rijbewijs te halen.

ik heb nog wel een vraagje, ik mag geen motor boven de 35KW toch?
enwat voor mooie/goede motor bestaan er nou met minder dan 35KW?
heeft iemand een motor voor me niet te koop maar gewoon een lauwe motor, die ik op me 18de zou mogen, want na je 21 mag je het zelf weten toch?

uiteindeijk wil ik de yzfr1 ;) ben vast niet de enige

groeten, en alvast bedankt

nik :)
 
je mag max 25kw= ongeveer 34 pk. Wil je een motor met een max vermogen van 34 pk dan kom je uit op een aprilia rs of af1 of een mito. Een 125cc 2 takt dus.
Verder kan je ook kitjes kopen voor verschillende motoren zodat ze afgevoerd worden naar 25 kw. Dit kan je krijgen voor de meeste motoren (denk ik) met 600cc of minder.
Verder mag je elke motor rijden als je op of na je 21e je motorrijbewijs haalt. Haal je hem eerder dan je 21e dan moet je 2 jaar 25kw rijden. Haal je hem dus op je 18e dan mag je op je 20e zwaar rijden.
Maar ik denk zomaar dat tegen de tijd dat jij 18 bent dat allemaal wel weer veranderd zal zijn.
 
ok bedankt he alleen hier heb ik al veel aan ;)

zou je wat motorren kunne opnoemen? die ik zou mogen hebben op me 18de
 
Probeer eerst maar eens op een schakelbrommer veilig rond te rijden
 
ok bedankt he alleen hier heb ik al veel aan ;)

zou je wat motorren kunne opnoemen? die ik zou mogen hebben op me 18de
Ik ga waarscheinlijk een kawa zx6r kopen, met z'n kitje erop. Zodat ik dan na 2 jaar het kitje alleenmaar hoef te verwijderen en dan vol vermogen heb *D dan ken je de handeling etc ook al, (zou ook een reisje met mijn pa na brand hatch maken (SBK) en daar is de 25 KW regel niet van toepassing) dacht dat nederland het enigste land in de EU is deze regel heeft :?
In engeland geld ie tenminste niet, dus denk dat ik op mijn 18 veel in het buitenland te vinden ben :]

Succes met je zoektocht de komende 2 jaar ;)
 
Denk je dat je met je Nederlandse 25 Kw in het buitenland opeens wel volvermogen mag en dan gewoon rijbevoegd en verzekerd bent?

Lijkt me sterk...

Ik ga waarscheinlijk een kawa zx6r kopen, met z'n kitje erop. Zodat ik dan na 2 jaar het kitje alleenmaar hoef te verwijderen en dan vol vermogen heb *D dan ken je de handeling etc ook al, (zou ook een reisje met mijn pa na brand hatch maken (SBK) en daar is de 25 KW regel niet van toepassing) dacht dat nederland het enigste land in de EU is deze regel heeft :?
In engeland geld ie tenminste niet, dus denk dat ik op mijn 18 veel in het buitenland te vinden ben :]

Succes met je zoektocht de komende 2 jaar ;)
 
Denk je dat je met je Nederlandse 25 Kw in het buitenland opeens wel volvermogen mag en dan gewoon rijbevoegd en verzekerd bent?

Lijkt me sterk...
das juist het mooie, in Engeland zouden ze geen 25KW rijbewijs kennen, en dus ook niet zulke verzekeringen, het is een brommer/scooter of een motor, dus als het goed is moeten er geen enkele problemen zijn.. *D
misschien dat je niks van de verzekering terug krijgt als je onderuit gaat en ze na research vaststellen dat je geen 25 KW onder je achterwerk had, maar daar heb ik nog tijd zat voor om het uit te zoeken, en als die regel verandert, dan pas ik me daar ook wel weer aan aan :P
Maar je mag daar dus met vol vermogen rijden zonder dat de ENGELSE politie je iets kan maken (heb ik me laten vertellen)
 
ah joh, denk nou na. Je verzekering blijft toch NL? En daar ga je ook claimen als je onderuit gaat. Die zeggen dan: Succes! You are on your own.

Die regel van 25kw is niet voor niets blijkt....

No offence. :]
 
Wachten tot dat je 21 bent, en de R1 kopen.

Zullen vast wel mensen zijn die onderdelen kunnen gebruiken namelijk :+
 
das juist het mooie, in Engeland zouden ze geen 25KW rijbewijs kennen, en dus ook niet zulke verzekeringen, het is een brommer/scooter of een motor, dus als het goed is moeten er geen enkele problemen zijn.. *D
misschien dat je niks van de verzekering terug krijgt als je onderuit gaat en ze na research vaststellen dat je geen 25 KW onder je achterwerk had, maar daar heb ik nog tijd zat voor om het uit te zoeken, en als die regel verandert, dan pas ik me daar ook wel weer aan aan :P
Maar je mag daar dus met vol vermogen rijden zonder dat de ENGELSE politie je iets kan maken (heb ik me laten vertellen)

|( |( |(
Blijf jij dan maar lekker verder dromen want dat is dus niet!!! Jij hebt geen geldig rijbewijs voor meer dan 25Kw!! Niet in Nederland en dus ook niet in het buitenland!!!
Als je in het buitenland wordt aangehouden met meer dan 25 kw motor onder je kont, krijg je een bekeuring voor zonder rijbewijs...

Als je een beetje nadenkt, had je dit zelf ook wel kunnen verzinnen....
 
Mooiste 25kw motoren zijn naar mijn mening de kawa zxr400, cbr600 teruggetuned, gs500 teruggetuned!

Succes met sparen ;)
 
ok, ik wacht inderdaad tot ik 20 ben met de r1, anders rij ik mezelf dood denk ik
enne als je een bepaalde kit eronder zet gaat ie van ca.135KW naar 25KW??
vaag joh.. maar bedankt he
ik zit te denken aan een schakkelijkbrommer en ja ik mag zonder zijwieltjes, net...
 
das juist het mooie, in Engeland zouden ze geen 25KW rijbewijs kennen, en dus ook niet zulke verzekeringen, het is een brommer/scooter of een motor, dus als het goed is moeten er geen enkele problemen zijn.. *D
misschien dat je niks van de verzekering terug krijgt als je onderuit gaat en ze na research vaststellen dat je geen 25 KW onder je achterwerk had, maar daar heb ik nog tijd zat voor om het uit te zoeken, en als die regel verandert, dan pas ik me daar ook wel weer aan aan :P
Maar je mag daar dus met vol vermogen rijden zonder dat de ENGELSE politie je iets kan maken (heb ik me laten vertellen)


Lees je verzekeringcontractje maar ... Kom je verschillende dingen te weten.
Je ben bij een nederlandse verzekeraar verzakerd, dus moet je je houden aan de Nederlandse wetten op de motor. Anders zou iedereen zich in England verzekeren enzo ...
 
Hoi! Ik ben een Newbie!

Als ik later groot ben, wil ik een R1. Nu heb ik nog een DUC in m'n nickname staan. Dat is omdat ik cool wil zijn.

verder weet ik niet hoe de zoekfunctie werkt. Er schijnt ergens een 25-KW forum rond te dwarrelen hier op MF, maar geen idee waar. Zal ik dan maar hier gewoon m'n verhaaltje flamen?

:z
ONGELOFELIJK.... :+ . Check dit filmpje! Zo post je op een Forum

ik zou een hayabusa afvoeren naar 25kw :+
:+ Ff 3 cillinder afplakken en dan zo'n ijzeren ring in je eerste cillinder doen :o
 
uiteindeijk wil ik de yzfr1 ;) ben vast niet de enige
Klopt, je bent niet de enige. Iedere 16 jartige stumper die denkt zijn motorrijbewijs te willen halen wil een R1. Helaas hebben ze allemaal (inclusief jij hoogstwaarschijnlijk) geen idee waar ze over praten.
je mag max 25kw= ongeveer 34 pk. Wil je een motor met een max vermogen van 34 pk dan kom je uit op een aprilia rs of af1 of een mito. Een 125cc 2 takt dus.
:? Een RS125 heeft juist geen 25kW maar 22kW in verband met zijn gewicht. Wil je dus een motor met 25kW dan kom je (vaak) op een begrensde 4-takt.

Succes verder
(zou ook een reisje met mijn pa na brand hatch maken (SBK) en daar is de 25 KW regel niet van toepassing) dacht dat nederland het enigste land in de EU is deze regel heeft :?
In engeland geld ie tenminste niet, dus denk dat ik op mijn 18 veel in het buitenland te vinden ben :]
:X
ok, ik wacht inderdaad tot ik 20 ben met de r1, anders rij ik mezelf dood denk ik
:X Begin jij nou maar lekker op een 25kW. Misschien heb je tegen de tijd dat je onbegrensd mag (en dat duurt nog minimaal 4 jaar) je verstand gekregen.
 
Wachten tot dat je 21 bent, en de R1 kopen.

Zullen vast wel mensen zijn die onderdelen kunnen gebruiken namelijk :+

Hopelijk zijn de nieren en de lever niet kapot, die wil ik wel.
Huid zal niet hoeven daar schiet toch nix van over. Meschien de longen, indien de clipons eruit zijn gevist. Darmen zijn helemaal nix want die zijn toch rond de ketting gedraaid ....

Nen R1 op je 20ste .. woeha
})
 
Terug
Bovenaan Onderaan