HoiHOiHOI !! 2 K Lak in een spuitbus !!

och....heb vandaag voor de eerste keer efkes mijn frame aangeraakt met het spul...Resultaat : een mooie dikke laag lak, strak, geen druipers en zo over de oude motiplaag heen...

Conclusie ; GESLAAAGGGGD !! Iedereen naar de verfdump !!!

Fotokes volgen... ;)
 
hmmm da is mooi, maar ik denk mijn cb toch professioneel te laten doen.. zeker nu met de winter alles lekker op temperatuur en zonder ergernissen ;)
 
Kijk ik wis t al, maar ga nu toch lekker zeiken dat ie godverdomme eens wat piccies moet laten zien, als ie jarig is koop ik een digicam voor hem , grmblh :(

Whoohaa :+

PS wordt wel een trust dan, dus als je PC stopt met werken, niet mij de schuld geven maar verder klussen aan de bikes. :)

Zo en nu ga ik wat eten :9
 
kan me vergissen, maar 2 compontentenverf in 1 bus lijkt me stug. 2 componenten betekend dat je het moet mengen voor gebruik?
 
Klopt normaal wordt er een chemische harder toegevoegd, nu een atmosferische harder, deze droogt dan ook normaal via de lucht net zoals een 1K lak. Basis is autolak standox.
 
Klopt normaal wordt er een chemische harder toegevoegd, nu een atmosferische harder, deze droogt dan ook normaal via de lucht net zoals een 1K lak. Basis is autolak standox.


en het meurt ook als de ziekte...niet zoals de motiplak, maar anders...en mooooi strak..Heb zojuist de bussen van de vorkpoten gedaan en ik moet zeggen... 8-) (ondanks het feit dat de fles waarop ik ze even had gezet omflikerde....met bus en al B| )
 
nog efkes een vraagje he..bij de 350f grijze versie zitten er orgineel geen stickerts op de tank (itt de anderekleurige exemplaren), maar zijn deze gespoten door eerst blauw te spuiten, af te plakken en vervolgens grijs eroverheen te zetten. Nu heb ik ergens gelezen over afplaktape of papier of zo....hoe kom ik daaraan ?
 
nog efkes een vraagje he..bij de 350f grijze versie zitten er orgineel geen stickerts op de tank (itt de anderekleurige exemplaren), maar zijn deze gespoten door eerst blauw te spuiten, af te plakken en vervolgens grijs eroverheen te zetten. Nu heb ik ergens gelezen over afplaktape of papier of zo....hoe kom ik daaraan ?


Gewoon bij een goede verfhandel denk ik, ik heb eigenlijk geen idee
 
nog efkes een vraagje he..bij de 350f grijze versie zitten er orgineel geen stickerts op de tank (itt de anderekleurige exemplaren), maar zijn deze gespoten door eerst blauw te spuiten, af te plakken en vervolgens grijs eroverheen te zetten. Nu heb ik ergens gelezen over afplaktape of papier of zo....hoe kom ik daaraan ?

Hobbywinkel friskfilm(of een winkel waar ze kunstschilderijen maken/bewerken.
Of bij de verfgroothandel rubbertape zeer buigzaam!(duur)
 
en het meurt ook als de ziekte...niet zoals de motiplak, maar anders...

Ik zou maar eens op zoek gaan naar een goed spuitmasker, anders worden je fietsen ouder dan jijzelf. De damp van 2k lak is vele malen schadelijker. Bij de verdump verkopen ze ook wegwerpmaskers, die tot 40 uur kunnen worden gebruikt. Is heel goed voor je eigen levensduur.
 
:} veel doe het zelvers vergeten dat nl. En hoofdpijn is dan wel het minste dat je oploopt
 
Van dat ene blokje spuiten zul je in ieder geval niet dood gaan, der zijn mensen die dagelijks met gevaarlijkere stoffen in aanraking komen.

Je moest eens weten hoe streng de regels tegenwoordig zijn op dit gebied. Voor mij is de situatie inmiddels zodanig, dat ik twee keuzes heb. De wet overtreden of ruzie krijgen met mijn klanten.
Ik neem dus tijdens het werk maatregelen om mezelf te beschermen en dan moeten we maar hopen dat de controleur elders werkt, want de boetes |(

En overigens de meeste mensen verdragen i.d.d. die enkele keer de spuitdamp wel,maar soms zorgt een keer goed in de damp staan al voor een blijvende beschadiging van hersens c.q. zenuwstelsel

Alhoewel een beetje vergeetachtigheid komt me soms best wel uit :+
 
drom heb ik ook een masker gekocht dat ervoor geschikt is, de juiste filters inziiten en waar ik dus ook met mijn neus boven de ontvetter en thinner kan hangen...

Blijf graag gezond :+
 
Terug
Bovenaan Onderaan