HoiHOiHOI !! 2 K Lak in een spuitbus !!

Heb nu mijn FZR gespoten met dit spulletje. Ben opzich wel tevreden. Spuiten ging goed, geen druipers. Genoeg druk op de spuitbussen tot aan het einde. Het enige waar ik niet zo blij mee ben is de benzine-bestendigheid, of liever gezegt het gebrek hieraan B|
Heb 3 lagen kleur en 4 lagen blanke lak gespoten, en op mijn tank nog een laag blanke lak extra. Nu kwam er gister met het tanken een paar druppels op, vraten meteen alle vef weg!! (doffe plek). Verder wel goed spul, volgende keer mischien de lagen blanke lak wat dikker spuiten per keer.
 
Hmm.. zal nog eens wat benzine morsen op een reservestukje.. kijken wat het doet. Je zou idd verwachten 2K-Lak is 2K-Lak..

Heb wel hier ergens op het forum gelezen dat het echt daaaagen duurt voor 2k lak helemaal is uitgehard, zou het daar iets mee te maken kunnen hebben?
 
Gewoon geen druppels morsen oen,tis duur en word nog duurder als iedereen blijft morsen :X
 
Is nu 2 weken geleden sinds het is gespoten... Echt geen idee waar het aan ligt. 4 lagen zou toch zeker genoeg moeten zijn (ook al zijn ze wat minder dik)





P.S tanken zonder ook maar een druppel te morsen is een hele kunst!! :Y
 
Nu nog eens over maar dan in de zon gezet,glans ik wil de glans eraf zien,tis zo net of er geen blankelak op beland is :?
 
Bij mij was het ook redelijk dof (met korrel 2500 opgeschuurd), en daarna nog heeeel lang bezig geweest met een poetsdoek en Commandant (schuur/polijstmiddel), en nu blinkt het best aardig! Nog niet helemaal zoals ik zou willen, maar goed.
 
full
 
Als ik dit zo lees, over het gebrek aan glans, dan gaat er toch niets boven een compressor met spuitpistool.

hierop zit tenminste glans (zonderpolijsten, vers na het spuiten)

full





*O* *O* *O* *O*
 
hee jongens,

ik wil mijn xt600 zwart spuiten... hij is nu de mooie kleur 'beschadigd blauw'.
weet iemand of er ergens een handige spuit-FAQ is ?
ik begrijp dat er geschuurd, gespoten, geblank-lakt e.d. moet worden...

of is iemand hier geduldig genoeg om de stappen op te schrijven ?


alvast bedankt!

edit: het gaat in eerste instantie alleen om plastic kappen... tank ga ik vervangen en laten airbrushen denk ik...
 
denk eerder dat t een kwestie is van een beetje kunnen spuiten... :+

Gedeeltelijk, de hoeveelheid druk bij het spuiten en b.v de regeling van de hoeveelheid verf en de spuitstraal kan je bij een pistool allemaal instellen en ik ken nog geen spuitbussen waar dat bij kan. En voor het spuiten van blanke laklagen ken ik ook nog wel wat trucjes, die niet met een spuitbus mogelijk zijn.

En al eens gehoord van verdunners die afhankelijk van de temperatuur sneller of langzamer verdampen.

Vroembert heeft per ongeluk al eens verfpoeier gespoten, omdat hij in de zomer verdunner gebruikte die voor lage temperaturen was bedoeld. de lak droogde zo snel, dat hij droog was voordat hij op het plaatwerk zat :o
 
Terug
Bovenaan Onderaan