home made quickshifter instellen op PCV

kkock_meeuw

MF'er
5 feb 2013
99
0
Wormerveer
Dag dames & heren,

Ik heb op mijn Nuda een PCV, omdat er geen quickshiter beschikbaar is voor de Nuda heb ik er zelf een gemaakt, een simpele remlicht schakelaar gekoppeld aan het schakelpedaal.
Deze aangesloten op de PCV en ingesteld zoals onderstaand.

full


Nu wil het alleen niet werken, ik vermoed dat het in de instellingen zit maar wat ik ook probeer het wordt niet beter.

* wat zijn de juiste of ''standaard'' instellingen.
* als ik normaal rijdt geeft de schakelaar geen signaal door, waar moet ''switch style'' dan op staan? (normaly closed of normaly open?)


Schakelaar werkt goed, als ik opschakel (of het pedaal omhoog beweeg) geeft die signaal door.
Eerst geprobeerd op input 2, daarna op input 1 (dit juist ingesteld op de PCV)

Wat moet ik doen? -O-
 
Even los van hoe dit ingesteld moet worden.

Pas wel op dat je je bak niet sloopt met dit soort experimenten.
Volgens mij gaat je zelfgemaakte schakeling pas werken als je pedaal beweegt en niet op het moment dat er druk op komt. Dat Is een cruciaal verschil voor de werking.

Kun je niet een andere module pasmaken?
 
Even los van hoe dit ingesteld moet worden.

Pas wel op dat je je bak niet sloopt met dit soort experimenten.
Volgens mij gaat je zelfgemaakte schakeling pas werken als je pedaal beweegt en niet op het moment dat er druk op komt. Dat Is een cruciaal verschil voor de werking.

Kun je niet een andere module pasmaken?


Wat is het verschil tussen op druk en wat ik nu probeer?

Mvg
 
Even los van hoe dit ingesteld moet worden.

Pas wel op dat je je bak niet sloopt met dit soort experimenten.
Volgens mij gaat je zelfgemaakte schakeling pas werken als je pedaal beweegt en niet op het moment dat er druk op komt. Dat Is een cruciaal verschil voor de werking.

Kun je niet een andere module pasmaken?

Toch kan het wel gewoon, alleen zul je iets zorgvuldiger moeten zijn met de afstelling.

Ik heb het op mijn fireblade ook zo zitten (op een PCIII usb): een microschakelaar zit tegen het schakelmechanisme en is continue ingedrukt (ik gebruik het NC contact van de schakelaar) zodra ik het pedaal naar beneden trap (omgekeerd schakelen) wordt de schakelaar geopend en dus de quickshifter geactiveerd. Er zit altijd wel een beetje vrije slag op het pedaal en ik heb hem zo afgesteld dat bij het opheffen van de vrije slag door het indrukken van het pedaal de schakelaar aanspreekt: de quickshifter wordt dus al geactiveerd voordat je daadwerkelijk de bak bedient.

Ik rijd er inmiddels al sinds 2014 zo mee, waaronder ook diverse circuitdagen per jaar :t
 
Toch kan het wel gewoon, alleen zul je iets zorgvuldiger moeten zijn met de afstelling.

Ik heb het op mijn fireblade ook zo zitten (op een PCIII usb): een microschakelaar zit tegen het schakelmechanisme en is continue ingedrukt (ik gebruik het NC contact van de schakelaar) zodra ik het pedaal naar beneden trap (omgekeerd schakelen) wordt de schakelaar geopend en dus de quickshifter geactiveerd. Er zit altijd wel een beetje vrije slag op het pedaal en ik heb hem zo afgesteld dat bij het opheffen van de vrije slag door het indrukken van het pedaal de schakelaar aanspreekt: de quickshifter wordt dus al geactiveerd voordat je daadwerkelijk de bak bedient.

Ik rijd er inmiddels al sinds 2014 zo mee, waaronder ook diverse circuitdagen per jaar :t

Hoi Joep,

Dat klinkt goed, op hoeveel milliseconden heb je deze afgesteld?

Mvg Daan
 
Terug
Bovenaan Onderaan