Homemade begrenzer?

Hans89

Rookie
23 apr 2011
7.486
4.136
Capelle aan den IJssel
Als ik mij op de snelweg begeef, dan rijd ik vaak ongemerkt snelheden die ruim boven het maximum liggen. Aangezien ik hier al een boete voor heb gekregen :( , ben ik nu op zoek naar een oplossing voor dit probleem.
Ik had al gedacht aan een begrenzer maar dat wordt vrij lastig en ook prijzig, en geld is iets wat ik tekort kom B| . Ik kreeg nu het geniale plan om aan mijn remhendel een flapje te maken, zodat de remhendel door de luchtweerstand ingedrukt wordt en ik automatisch afrem naar de juiste snelheid. Nu moet ik dan wel gaan testen hoe groot dit flapje moet gaan worden om de juiste weerstand te krijgen. Ook ben ik aan het kijken of het mogelijk is om dit flapje te kunnen kantelen, zodat ik de maximum snelheid kan instellen. Ander probleem wat eventueel kan opspelen is dat dit flapje in de weg kan zitten bij gewoon remmen, dus dacht als materiaalkeuze aan iets van siliconen of rubber. Ik kan nu wel het wiel opnieuw gaan uitvinden wat totaal onnodig is, dus wil ik graag weten of er mensen zijn die ervaring heb met een soortgelijk systeem?
 
Rubber of silicone buigt om met de snelheid en zal je rem hendel niet doen bewegen.

Denk dat als je hem wil begrenzen je gewoon moet zorgen dat je het gas niet helemaal open kan trekken. Of je carbs niet helemaal open kunnen
 
Mag je eerst wel gaan sparen voor nieuwe remblokken als je nu al geld te kort komt. :X

Gewoon een beetje opletten is toch niet zo lastig :?

En nog ff een edit:ik wens je nog veel succes met remmen als je de snelweg afkomt met dit meest idiote idee ever. |(
 
Laatst bewerkt:
VRIJDAG!!!! :W
dit is misschien een serieus topic, maar de voorgedragen oplossing is dat niet.

weekend :) :W
 
Mag je eerst wel gaan sparen voor nieuwe remblokken als je nu al geld te kort komt. :X

Gewoon een beetje opletten is toch niet zo lastig :?

En nog ff een edit:ik wens je nog veel succes met remmen als je de snelweg afkomt met dit meest idiote idee ever. |(

:')

Het is inderdaad niet helemaal doordacht, maar dat mag ook wel op een vrijdag, vind je niet?
 
Laatst bewerkt:
Bij m`n auto doe ik een blokje hout onder het gaspedaal. Kun je `m niet verder indrukken.
Op de motor heb ik een windvanger op de helm gemonteerd, bij te hard rijden gaan je nekspieren overbelast raken en ga je vanzelf minder hard rijden.
 
Mag je eerst wel gaan sparen voor nieuwe remblokken als je nu al geld te kort komt. :X

Gewoon een beetje opletten is toch niet zo lastig :?

En nog ff een edit:ik wens je nog veel succes met remmen als je de snelweg afkomt met dit meest idiote idee ever. |(


_O- _O-


hoe sneller je gaat rijden hoe harder je zou remmen, _O- _O- rofl
ik vond hem goed. ;)
 
Laatst bewerkt:
Als ik mij op de snelweg begeef, dan rijd ik vaak ongemerkt snelheden die ruim boven het maximum liggen. Aangezien ik hier al een boete voor heb gekregen :( , ben ik nu op zoek naar een oplossing voor dit probleem.
Ik had al gedacht aan een begrenzer maar dat wordt vrij lastig en ook prijzig, en geld is iets wat ik tekort kom B| . Ik kreeg nu het geniale plan om aan mijn remhendel een flapje te maken, zodat de remhendel door de luchtweerstand ingedrukt wordt en ik automatisch afrem naar de juiste snelheid. Nu moet ik dan wel gaan testen hoe groot dit flapje moet gaan worden om de juiste weerstand te krijgen. Ook ben ik aan het kijken of het mogelijk is om dit flapje te kunnen kantelen, zodat ik de maximum snelheid kan instellen. Ander probleem wat eventueel kan opspelen is dat dit flapje in de weg kan zitten bij gewoon remmen, dus dacht als materiaalkeuze aan iets van siliconen of rubber. Ik kan nu wel het wiel opnieuw gaan uitvinden wat totaal onnodig is, dus wil ik graag weten of er mensen zijn die ervaring heb met een soortgelijk systeem?


op een Japanse import oldskool Suzuki zit dit systeem al ingebouwd,


mocht je de snelweg opgaan; boven de 80kp/h gaat er een irritant rood lampje op de dash knipperen.... :$ |(


*als je dat voor de eerste keer meemaakt hoek je hem wel meteen de vluchtstrook op* :') :$ :+
 
Bij m`n auto doe ik een blokje hout onder het gaspedaal. Kun je `m niet verder indrukken.
Op de motor heb ik een windvanger op de helm gemonteerd, bij te hard rijden gaan je nekspieren overbelast raken en ga je vanzelf minder hard rijden.

Ik kan me nog een aflevering van Blik op de Weg herinneren. Een jongen had veel boetes en zijn vader had onder het gaspedaal een schroef gezet. Mocht zijn zoon deze ooit weghalen dan ging de auto de pers in. En ja hoor, zoon was eigenwijs..
 
Maar Hans89,
Je rijdt toch al een tijdje met zo`n selfmade begrenzer.
zolder270720123347.jpg
 
Nou mensen, even serieus he.
Ik vind het wel heel doordacht.
idd, maak de spiegels aan de uiteinden van je hendels.
Je kan ook een flapje maken aan je gas handvat. Deze zal ook weerstand bieden bij hogere snelheden waardoor het gas dicht zal gaan. scheelt je weer remblokken.
 
Bij m`n auto doe ik een blokje hout onder het gaspedaal. Kun je `m niet verder indrukken.
Op de motor heb ik een windvanger op de helm gemonteerd, bij te hard rijden gaan je nekspieren overbelast raken en ga je vanzelf minder hard rijden.

Gewoon geen vizier en bril dan tranen je ogen zoveel dat je vanzelf langzamer gaat rijden.
 
Ik kan me nog een aflevering van Blik op de Weg herinneren. Een jongen had veel boetes en zijn vader had onder het gaspedaal een schroef gezet. Mocht zijn zoon deze ooit weghalen dan ging de auto de pers in. En ja hoor, zoon was eigenwijs..

Ik kan nog een aflevering van blik op de weg herinneren waar ze uit een auto versnelling 3 tot 5 hadden verwijderd om er een landbouw voertuig van te maken. Dat kan hier ook gewoon versnelling 4,5 en 6 weghalen/ blokkeren. Al zal met bovenstaande motor wellicht alleen 6 geblokkeerd hoeven worden
 
op een Japanse import oldskool Suzuki zit dit systeem al ingebouwd,


mocht je de snelweg opgaan; boven de 80kp/h gaat er een irritant rood lampje op de dash knipperen.... :$ |(


*als je dat voor de eerste keer meemaakt hoek je hem wel meteen de vluchtstrook op* :') :$ :+
_O- _O- _O-

Jij rijdt dus met een flikkerend lampje continu :+
Zou gek worden als ik dat ding continu zie flikkeren. :X
 
Stiekje om de gashandle en dat aan je remhandle bevestigen, hoe meer gas je geeft hoe verder de rem wordt aangetrokken.
 
had het ook altijd met de tomtom van me ma ding begon te flikkeren als je te hard reed bloed irritant kwam er later pas achter dat je het uit kon zetten :')
toen was ik al thuis B|


toen je je erover begon te beklagen wist je ma meteen dat je te hard reed, _O- _O-
 
Terug
Bovenaan Onderaan