homologatie crossmoto

miky450

Rookie
9 okt 2017
2
0
helow!

ik ben nieuw hier, ik heb een crossmoto honda crf 450R van 2016

ik ben beezig om er een suppermotard van te maken, nu vroeg ik mij af wat de procedure is om mijn moto aan papieren te zien te krijgen. groot deels zal ik hem om op circuit gebruiken maar zou soms wel keer toerke op de weg willen doen.

kan je dit zelf als je de nodige delen doet als; -lichten , spiegels, etc....

en naar een keuring gaan of zo iets?

iemand ervaring mee?

liefst de legale manier

let me now ;)
 
Laatst bewerkt:
helow!

ik ben nieuw hier, ik heb een crossmoto honda crf 450R van 2016

ik ben beezig om er een suppermotard van te maken, nu vroeg ik mij af wat de procedure is om mijn moto aan papieren te zien te krijgen. groot deels zal ik hem om op circuit gebruiken maar zou soms wel keer toerke op de weg willen doen.

kan je dit zelf als je de nodige delen doet als; -lichten , spiegels, etc....

en naar een keuring gaan of zo iets?

iemand ervaring mee?

liefst de legale manier

let me now ;)


Denk er goed over na of het de tijd en geld waard is om hem om te bouwen zodat ie ook op straat kan. Mijn ervaring is dat je alleen maar als een mongool kan gaan op een 450 haha. Niet echt goed voor je rijbewijs en de uren(en dus onderhoud) lopen snel op.

Ik houd het nog lekker gescheiden.
 
Als de motor ergens in de EU op kenteken rijdt,
Dan is dat ook in NL van toepassing..
Sterker.. als jij je brommer "ZO" maakt dat ie legaal op de weg mag, uitlaat, verlichting,toetert en voldoet aan de regels..
Dan krijg je een kenteken, enige wat de rdw doet is een voertuig identificatie en of deze voldoet aan de verdere inrichtingseisen..
Je zou zelfs met verlichting op batterijen 8-) je voertuig, mits deze verlichting aan de eisen voldoet... je brommer kunnen aanbieden..

Ik ben destijds er druk mee bezig geweest om een omgebouwde YZ450f aan te schaffen..
Welke in Frankrijk "gehomologeerd" was/ is.

Dus..
Suk6
 
Als de motor ergens in de EU op kenteken rijdt,
Dan is dat ook in NL van toepassing..
Sterker.. als jij je brommer "ZO" maakt dat ie legaal op de weg mag, uitlaat, verlichting,toetert en voldoet aan de regels..
Dan krijg je een kenteken, enige wat de rdw doet is een voertuig identificatie en of deze voldoet aan de verdere inrichtingseisen..
Je zou zelfs met verlichting op batterijen 8-) je voertuig, mits deze verlichting aan de eisen voldoet... je brommer kunnen aanbieden..

Ik ben destijds er druk mee bezig geweest om een omgebouwde YZ450f aan te schaffen..
Welke in Frankrijk "gehomologeerd" was/ is.

Dus..
Suk6
Ja allemaal leuk en aardig maar je moet ook nog BPM aftikken als je een buitenlands voertuig op kenteken wil zetten. Al met al is een kant en klare gekentekende crosser van marktplaats plukken in de regel goedkoper dan het zelf gaan regelen. Zeker als je ook nog een lichtspoel en andere elektrische rommel aan moet schaffen.
 
bedankt voor de reacties maar heb je enig idee wat het kosten plaatje is van dit?

Zou dit lukken met 1000€?

en het belangrijkste hoe begin je er aan?


ik heb gebeld met Jos Van Vucht.
Ik versta geen meter van die gast :?

Ik begrijp wel dat er zijn die zeggen dat je better al iets koopt op kenteken ma vond niet echt iets recent en had schrik om afgereden moto te kopen.

ik heb dan van een kennis op die moto gebotst hij had 19u en is in perfecte staat, een nieuwe suppermotard zit je vlug aan 10000€ ik heb er 3500 voor gegeven nog 2500 ongeveer voor wielen en remen en tis klaar voor 6 en eigenlijk ook vrij nieuw. afhankelijk van de prijs van homologatie natuurlijk. :/
 
Supermotard Marktplaats

Kijk daar maar eens, heb ik 1 of 2 sets voorbij zien komen. Ik geloof zelfs 1 complete set met vork, remmerij en wielen! Al was dit wel voor 1500eu vraagprijs.

PS. voor zo ver ik weet: als je geen type goedkeuring hebt of andere papieren dat die ooit op de weg (legaal) is gebruikt, zal jij er nooit een kenteken op krijgen (in NL tenminste).
 
Terug
Bovenaan Onderaan