Hond op zijspanmotor

Tphilippe

Rookie
20 sep 2021
1
0
Hallo
Het lijkt me leuk om een hond mee te nemen in een zijspan. Nu blijft die altijd alleen achter wanneer ik ga rijden met mijn kawasaki versys. Om meer avontuur samen te beleven denk ik eraan om een motor met zijspan aan te kopen. Maar is dit wel oké voor de hond qua lawaai ? Iemand hier ervaring mee ? Gehoorbescherming voor een hond eventueel
 
Zijn er wel die gewoon hun hond mee nemen dus lijkt mij gewoon te kunnen
 
Geen probleem. Wel eerst rustig aan oefenen. Oh en zorg dat de hond altijd vast zit, zodat hij/zij niet uit de bak springt tijdens het rijden.
 

Bijlagen

  • IMG_20210702_134712.jpg
    IMG_20210702_134712.jpg
    541,4 KB · Weergaven: 57
Ha leuk !
Wij lopen ook al een tijdje met die gedachte, vooral ook omdat 1 hond van ons altijd in de auto met z'n kop uit het raam zit als ie de kans heeft.
Doet ie ook gewoon als we 80 rijden.
Luisteren doet ie toch al niet dus dat gehoor maakt weinig uit.

Jammer alleen dat een zijspan best duur is...
 
Mijn vrouw neemt de hond altijd mee in het zijspan, maar we hebben best wel een gesloten bak. Bij hogere snelheden gaat ie automatisch liggen. Er zijn trouwens op Facebook hele groepen voor motorrijdende honden. In zijspannen, maar ook andere oplossingen.

 
  • Leuk
Waarderingen: RuuT
Ik neem de hond regelmatig mee naar het bos met de MX5 cabrio, dak open en dat vindt zij heerlijk. Ik denk dat zij een zijspan nog leuker zou vinden, maar dan wel met een relatief stille motor er naast.
 
Ik heb speciaal een kleine hond genomen omdat hij dan meekon in het zijspan. Hij vond het doodeng. Met de motor uit, in de tuin was hij niet te bewegen om in de bak te blijven zitten.
Autorijden vond hij wel fantastisch, midden op de achterbank rect door de voorruit kijken.
 
ik ken het hier. Onze oude boerenfox vond het span heerlijk, sliep er vaak in als het span gewoon thuis in de garage stond. Onze bobtails hebben geen van drie het ooit leuk gevonden. Al vanaf puppy getraind, stilzitten prima maar zodra er gereden ging worden allemaal doodsbang. Jammer dan. Niet iedere hond vindt het leuk.

Maar ja, diezelfde bobtails doen in de auto ook niets anders dan languit op de bank of achterin liggen slapen.

Benno
 
Je moet het dus net maar treffen met je hond. Gewoon proberen. Lukt het niet dan heb je wel een "waardevol" zijspan om veel plezier mee te hebben. :Y
 
Terug
Bovenaan Onderaan