Honda 1000 RR 2012 een op & terug-schakelprobleem

Status
Niet open voor verdere reacties.
18 sep 2022
135
60
Hoi MF ers,

Sinds enige tijd heb ik met een Honda 1000 RR 2012 een op & terug-schakelprobleem.Heb zelf meerdere circuitmotoren GSXR en ook een R1 Yamaha 2018.
Normaliter los ik bak problemen zelf op maar deze Honda RR bezorgd mij een berg koppijn ;) Is er iemand op MF die mij misschien op een idee kan brengen waardoor waarom de motor last blijft houden van het op en terugschakelen ? Heb last van veel valse neutrals en het terugschakelen gaat echt ruk?

Wat is er vervangen; Tandwielen en alle schakelvorken met spacers. Het schakelen ging hierna iets beter edoch de valse neutrals blijven? Wellicht had ik ook de schakeldrum moeten vervangen?

Wat heb ik over het hoofd gezien?

Vriendelijke groeten Henk Jan.
 
Laatst bewerkt:
Oplossing
Beste leden,
De nieuwe gearbox cassette is geïnstalleerd achteraf bleek dat de oude cassette al wat langer een krom tandwiel had? Daardoor waren er nu in een later stadium ook wat selectors ingelopen en 2x tandwiel docks ingeslagen. Goddank was dat kromme tandwiel niet afgebroken.
Groeten Henk Jan.
Beste MF leden.
Deze Honda heeft geen normale gearbox het is een gear-cassette-box die kan je vrij eenvoudig in en uit je blok halen.
We gaan een nieuwe gearbox cassette installeren de oude behouden we voor evt onderdelen.
Bedankt voor jullie inbreng.
Ik hou u op de hoogte.
 
Beste MF leden.
Deze Honda heeft geen normale gearbox het is een gear-cassette-box die kan je vrij eenvoudig in en uit je blok halen.
We gaan een nieuwe gearbox cassette installeren de oude behouden we voor evt onderdelen.
Bedankt voor jullie inbreng.
Ik hou u op de hoogte.
Je hebt het over een 2012 blade, bij mijn weten heeft alleen de SC 57 ( 2004-2007 ) een cassette bak.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan