Honda 125 Cr 1999 ( crossmotor )

22 jul 2009
9
0
papendrecht
Hallo ik heb een Honda cr 125 uit 1999 op het oog en daarvan zijn de achterwiel lagers versleten .
nu heb ik even rond gezocht maar ik kan dit niet echt vinden
nu deze vraag weet iemand waar ik dit kan vinden

achterwiel lagers en achterwiel ass ( lijkt me wel zo mooi om deze ook te vernieuwen )

Mvg ricardo *D
 
ja ik had eventjes naar de lagerboer gebeld en m,n colega had me die lagers ook al aangeraden maar in ieder geval bedankt

weet iemand mischien ook eventueel waar je een achter (wiel ) as kan koopen ( gewoon dealer ? ) of is daar ook gewoon een nr voor ?
 
Laatst bewerkt:
ja ik had eventjes naar de lagerboer gebeld en m,n colega had me die lagers ook al aangeraden maar in ieder geval bedankt

weet iemand mischien ook eventueel waar je een achter (wiel ) as kan koopen ( gewoon dealer ? ) of is daar ook gewoon een nr voor ?


als je die wil vervangen.......jep gewoon bij een honda dealer of een cross zaakie.......neem de as mee en laat hun die as beoordelen.
 
Als de as nog goed is, waarom zou je hem dan vervangen? Of ontbraken die stukjes van 2 a 3mm in de as?


bij de binneste ring van 1 van de lagers ontbreken er en paar stukjes van 2 A 3 mm , daarom dacht ik ook het as te vervangen ( het wiel zit nog aan de motor en de lagers zitten er ook nog steeds in dus ik weet nog niet of het as beschadigd is )

Mvg Ricardo
 
maar bij de crosser , bij de binneste ring van 1 van de lagers ontbreken er en paar stukjes van 2 A 3 mm , daarom dacht ik ook het as te vervangen

maar heeft een van jullie ook enig idee wat dat zal kosten ?

Mvg Ricardo
Heb jij er wel enig idee van wat het onderhoud van een crosser kost?
De kosten van een middag rijden zijn hoger dan die paar tientjes die je nieuwe lagers kosten.
Vraag het eerst even na voordat je later voor onaangename verassingen komt te staan.
 
Heb jij er wel enig idee van wat het onderhoud van een crosser kost?
De kosten van een middag rijden zijn hoger dan die paar tientjes die je nieuwe lagers kosten.
Vraag het eerst even na voordat je later voor onaangename verassingen komt te staan.

Voor hobbymatig gebruik valt het wel mee, :Y

Maar ik rij dan ook niet uren achter elkaar, hoogstens 1 uurtje en dan weg wezen voor dat er gezeik aan komt waaien :]
 
Heb jij er wel enig idee van wat het onderhoud van een crosser kost?
De kosten van een middag rijden zijn hoger dan die paar tientjes die je nieuwe lagers kosten.
Vraag het eerst even na voordat je later voor onaangename verassingen komt te staan.


ik heb alleen een aantal vragen of er makkelijker opties zijn want ik heb nog geen rijbewijs en de dichtstbijzijnde cross zaak licht 50km verderop .
en verder weet ik de kosten wel aardig
ketting en tandwielen ben je ook zo 150 euro voor kwijt nieuw zuigertje ook al snel 100
om de 2-3 uur luchtfilter verversen ( mijn vraag was alleen een beetje raar ik bedoelde of er een alternatief voor was voor het filter )
 
bij de binneste ring van 1 van de lagers ontbreken er en paar stukjes van 2 A 3 mm , daarom dacht ik ook het as te vervangen ( het wiel zit nog aan de motor en de lagers zitten er ook nog steeds in dus ik weet nog niet of het as beschadigd is )

Mvg Ricardo

Knap dat je ziet dat er iets ontbreekt als het wiel er nog in zit..

Voor je lagers zit aan beide zijden een keerring, dan de pasbussen die weer in de keerring schuiven. Hoe jij dus ziet dat er iets ontbreekt...mij een raadsel.

Advies: Eerst demonteren en schoonmaken, dan kijken wat je echt nodig hebt!
 
Terug
Bovenaan Onderaan