Honda 125cc opvoeren/snelheid verhogen

Status
Niet open voor verdere reacties.

BikeLife_GXS

BikeLife_GXS
7 sep 2021
35
11
Rotterdam
Facebook
Instagram
Hallo beste riders,

Ik rijd nu een tijdje een Honda CB 125F (2015). Ik haal vaak genoeg alleen niet de 100 km/pu met tegenwind). Ik heb alles al geprobeerd eert qua de huidige onderdelen aan mn motor

Ik wil daarom mijn motor opvoeren naar een iets hardere snelheid, maar ik weet niet hoe em waar ik moet beginnen, ik hoor graag van jullie.

Ik las dat het mogelijk een optie is om een andere motorblok (met meer vermogen) eronder te installeren, ik weet niet of dat werkt en/of iemand hiermee ervaring mee heeft?

1. Wat raden jullie me aan naast een nieuwe motor aan te schaffen te doen?

2. Welke motorblok past het best onder de Honda cb 125F (die meer vermogen heeft) zonder dat je ziet dat het een andere blok heeft.

Ik hoor van jullie :)
 
Ik herken dit wel .... toevallig heeft mijn dochter (net 18 geworden) ook een CBR125R gekocht.
Ik vind het niet vooruit te branden, en soms zelfs gevaarlijk. Heb stiekem ook al zitten kijken naar een manier om er iets meer vermogen uit te krijgen. Maar zoals al gezegd: niet toegestaan en niet verstandig (het is wel mijn dochter is we zijn wat voorzichtig)
 
turbo...

meer vermogen

topsnelheid maakt geen bal uit...

misschien achter een snel busje aanrijden?


of gewoon nog even wachten, geld wat je zou gaan investeren om je huidige brommer "sneller" te maken kan je (denk ik) beter investeren in een brommer als je wel harder/ zwaarder mag..

suk7
 
Hallo beste riders,

Ik rijd nu een tijdje een Honda CB 125F (2015). Ik haal vaak genoeg alleen niet de 100 km/pu met tegenwind). Ik heb alles al geprobeerd eert qua de huidige onderdelen aan mn motor

Ik wil daarom mijn motor opvoeren naar een iets hardere snelheid, maar ik weet niet hoe em waar ik moet beginnen, ik hoor graag van jullie.

Ik las dat het mogelijk een optie is om een andere motorblok (met meer vermogen) eronder te installeren, ik weet niet of dat werkt en/of iemand hiermee ervaring mee heeft?

1. Wat raden jullie me aan naast een nieuwe motor aan te schaffen te doen?

2. Welke motorblok past het best onder de Honda cb 125F (die meer vermogen heeft) zonder dat je ziet dat het een andere blok heeft.

Ik hoor van jullie :)

Meer vermogen uit je blok halen ...al bij geringe vermogensstijging zul je naar het RDW moeten om je kentekenbewijs aan te laten passen. Plus dat het technisch al in de centen gaat lopen voor het merkbaar effect heeft.
Pas je dit niet aan, heb je kans dat je verzekering moeilijk gaat doen als je bij ene letsel aanrijding betrokken raakt, ook al zou je in eerste instantie niet aansprakelijk zijn geweest. Dan kun je net zo goed met een klasse zwaardere motor gaan rijden terwijl je daar geen rijbewijs voor hebt, wat uiteraard ook een slecht advies zou zijn.

Het kan, maar dan moet je het echt willen doen met deze motorfiets.
In alle andere gevallen ben je A) beter en B) goedkoper af met een andere motor die af fabriek al meer power heeft.

Je bent niet de eerste die met zo'n vraag komt. Uiteindelijk kiest gelukkig 99.83649% ervoor gewoon netjes de tijd zijn werk te laten doen en straks pas zwaarder te gaan rijden ;)
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan