honda 2 takt

maaaik

Rookie
30 apr 2008
9
0
Een vraagje mijn honda 2 takt lekt olie uit de rubber die voor de demper zit, dit is zicht baar op de achterbrug net voor het achterwiel. Ook kun je dit zien op de uitlaatbocht aan het begin van de uitlaat.
Ik ben zelf niet technisch zou iemand mij kunnen vertellen waar dit vandaan zou kunnen komen.

gr maaaik
 
Laatst bewerkt:
Haha, wat dik zeg, voor een tweetakt. En 3 cilinders, mooie klimkracht.

http://www.suzukicycles.org/GT-series/GT750_specs.shtml

Nee, loopt volle mep geen uur op een 17L-tankje.

Ik zie niets in de specs over inspuiting, heeft-ie echt helemaal niet zoiets? Als-ie echt alleen maar "aanzuig" is dan heb je bij 67pk voluit draaien ongeveer 33 liter sprit per uur nodig .... zou in een hoge versnelling en ongeveer 200km/u 1:6 betekenen?

Hoe langzaam kun je "foutloos" en goed doorgewarmd, in de hoogste versnelling blijven op vlakke weg, om brandstof te sparen?

Dat klopt precies. Ik haalde bij volgas (zondagochtend vroeg) vanaf huis in leidschendam nét hazeldonk, in 28 minuten de tank leeg, 177 km gemiddeld. Met een GT (nee, met 4 GT's)
 
Ha ja; zuipt enorm sportief, maar vast wel een lekker geluidje, beetje gillend?

Een viertakt gebruikt ongeveer de helft voor dezelfde pk's; wilde in vorige discussies bijna niemand van me geloven, maar voor "gewone" tweetakt geldt nuttige opbrengst 2pk per liter brandstof per uur en voor viertakt 4 pk per liter brandstof per uur, tamelijk nauwkeurige vuistregel vooral goed bekend bij agrariërs en bootvaarders. Dat regeltje wordt altijd geweerd uit commerciële teksten ....

Daartegenover staat weer dat tweetakt minder kg metaal op de weg legt plus méér pk's uit de cc's perst, minder bewegende onderdelen telt en door de snellere opeenvolging van klappen-per-omwenteling beter klimgedrag vertoont, "geen tijd om terug te vallen" tussen 2 klappen.
 
Laatst bewerkt:
Ok zal het is in m'n achterhoofd houden. als tie op onverklaarbare wijze gaat inhouden.

't beste ding loopt voor een 125, gewoon goed. Ik mis geen power.
Laatste 2x crossen alleen last gehad van dit probleem.
't Probleem is nu duidelijk dus als dat opgelost is.... :]

[afbeelding]
Ja, mooie machientjes, veel power bij weinig gewicht met 125cc tweetakt.

Fraaie foto ook, al zullen misschien vogelliefhebbers er kwaad van worden.
:+
 
Ik denk dat de gemiddelde 2T crosser om de 40 uur gereviseerd moet worden.
Staat tegenover dat een 500 c.c. crosser langer mee gaat.

Crossers kunnen kapot gaan, maar dat deden mijn brommers ook.

De fout die Willem maakt is dat hij zijn behoudende rijstijl omschrijft als datgene wat een tweetakt nodig heeft om lang mee te gaan.

Als ik de rijstijl van Willem op een crossmotor zou loslaten...dan ging hij niet meer af..maar voldoet hij ook niet meer aan zijn doel.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan