Honda 250CC Scrambler

13 jun 2019
59
51
Nu mijn andere project vrijwel afgerond is heb ik mooi tijd om aan m'n cb250 te beginnen. Mijn XJ is puur voor de snelheid en fun maar ik wil er ook graag een motor bij waar ik wat relaxter op kan rijden en van de zomer als daily driver ga gebruiken. Op een 250 ja, lekker licht en stuurt super.

Heb ook nog best wat 'left overs' van vorige projecten en die kon ik mooi bij dit project gebruiken :) Het wordt dus ook een low budget project.

Tijdje geleden hem zo gekocht:
IMG_20190528_175256325.jpg

Toen eerst rijklaar gemaakt:
- Nieuwe ketting en tandwielen
- Grote beurt
- Nieuwe koppeling
- Nieuw conische balhoofdlagers

IMG_20190531_162022338.jpg

IMG_20190531_171308495.jpg
IMG_20200115_200008_975-1024x1024.jpg


Toen liep hij opzich prima dus weggezet tot ik er tijd voor had.

Eerst maar eens begonnen met afscheid te nemen van het subframe en vastgerotte schokdempers:

IMG_20200111_123314789-620x1024.jpg

IMG_20200111_123330847-768x1024.jpg


Uitlaten eraf, zitten wel een paar kleine gaatjes in maar da's prima dicht te TIG'en
IMG_20200111_123422706-768x1024.jpg



Nieuwe bandjes en velgen zwart gemaakt (flinke zoektocht om de juiste maat te vinden)
IMG_20200115_170913086-1024x768.jpg



Voorkant afgemaakt:
IMG_20200118_152149429-768x1024.jpg


Beugeltje voor de teller gemaakt:
IMG_20200121_212141640.jpg


IMG_20200121_212133185-scaled.jpg


Oude demper eraf geslepen en de nieuwe erop gelast:
IMG_20200126_100304109-scaled.jpg

Beugeltje voor de nieuwe tank gemaakt:
IMG_20200126_124219144-scaled.jpg


Kraanaansluiting zat precies niet lekker. Heb 2 vinnen van de kleppendeksel afgehaald. Nu past hij 'precies'. Moet het nog netjes afwerken:
IMG_20200126_125205837-scaled.jpg

Momenteel staat hij er zo bij:
IMG_20200125_150308_980.jpg

IMG-20200126-WA0010.jpeg

IMG_20200126_144139184-scaled.jpg
IMG_20200126_144144195-scaled.jpg


Nog genoeg te doen:

- Elektra
- Achterkant
- Iets verzinnen voor de rechterzijkant (geen kapje)
 

Bijlagen

Laatst bewerkt:
13 jun 2019
59
51
:) dank je. Heb alleen het origineel.. en das zon kap die helemaal tot het achterlicht doorloopt. Dus nee heb er geen.

Links zie je nu het luchtfilter huis maar dat ziet er eigenlijk niet verkeerd uit vind ik.
 
13 jun 2019
59
51
Het gaat wel. 120 is nooit een probleem. Als de wind gunstig is lukt 140 ook nog wel :P

Ik heb er nu ook behoorlijk wat gewicht afgehaald dus het zou alleen maar beter moeten worden.
 

TripleSteve

MF veteraan
7 apr 2013
1.321
231
28
Grunn
Ah leuk man, hier heb ik op gelest een poos terug, ondanks dat het een klein fietsje is met een 250cc blok, verveelde het zeker niet.

Mooi gedaan, beetje net als deze:

 

RoySurf01

MF veteraan
6 jan 2004
1.335
724
NL
Het gaat wel. 120 is nooit een probleem. Als de wind gunstig is lukt 140 ook nog wel :P

Ik heb er nu ook behoorlijk wat gewicht afgehaald dus het zou alleen maar beter moeten worden.
Al denk ik dat die noppen dat effect weer te niet doen.

Maar leuke fiets, enkel als daily drive ga je een mooie vieze streep op je rug krijgen.
 

guzzigek

MF veteraan
1 aug 2008
2.067
252
bij mijnmotoren
Best leuk geworden maar een Scrambler hoort eigenlijk op draadspaakwielen te staan .
Niet dat het wat uitmaak moest tenslotte low budget zijn :t
 

sammie

MF veteraan
10 nov 2003
23.397
913
Assen
Ik vraag me af wat oom agent vind van je kentekenplaatbevestiging..
Verder super leuk ding! Mijn complimenten voor je creativiteit!