Honda 250CC Scrambler

13 jun 2019
84
74
Nu mijn andere project vrijwel afgerond is heb ik mooi tijd om aan m'n cb250 te beginnen. Mijn XJ is puur voor de snelheid en fun maar ik wil er ook graag een motor bij waar ik wat relaxter op kan rijden en van de zomer als daily driver ga gebruiken. Op een 250 ja, lekker licht en stuurt super.

Heb ook nog best wat 'left overs' van vorige projecten en die kon ik mooi bij dit project gebruiken :) Het wordt dus ook een low budget project.

Tijdje geleden hem zo gekocht:


Toen eerst rijklaar gemaakt:
- Nieuwe ketting en tandwielen
- Grote beurt
- Nieuwe koppeling
- Nieuw conische balhoofdlagers







Toen liep hij opzich prima dus weggezet tot ik er tijd voor had.

Eerst maar eens begonnen met afscheid te nemen van het subframe en vastgerotte schokdempers:






Uitlaten eraf, zitten wel een paar kleine gaatjes in maar da's prima dicht te TIG'en




Nieuwe bandjes en velgen zwart gemaakt (flinke zoektocht om de juiste maat te vinden)




Voorkant afgemaakt:



Beugeltje voor de teller gemaakt:






Oude demper eraf geslepen en de nieuwe erop gelast:


Beugeltje voor de nieuwe tank gemaakt:



Kraanaansluiting zat precies niet lekker. Heb 2 vinnen van de kleppendeksel afgehaald. Nu past hij 'precies'. Moet het nog netjes afwerken:


Momenteel staat hij er zo bij:








Nog genoeg te doen:

- Elektra
- Achterkant
- Iets verzinnen voor de rechterzijkant (geen kapje)
 
Laatst bewerkt:
:) dank je. Heb alleen het origineel.. en das zon kap die helemaal tot het achterlicht doorloopt. Dus nee heb er geen.

Links zie je nu het luchtfilter huis maar dat ziet er eigenlijk niet verkeerd uit vind ik.
 
Stoere fiets zo! Heb zelf een cb 400 gehad. Kan je met zo'n 250 nog een beetje de snelweg op?
 
Het gaat wel. 120 is nooit een probleem. Als de wind gunstig is lukt 140 ook nog wel :P

Ik heb er nu ook behoorlijk wat gewicht afgehaald dus het zou alleen maar beter moeten worden.
 
Het gaat wel. 120 is nooit een probleem. Als de wind gunstig is lukt 140 ook nog wel :P

Ik heb er nu ook behoorlijk wat gewicht afgehaald dus het zou alleen maar beter moeten worden.
Al denk ik dat die noppen dat effect weer te niet doen.

Maar leuke fiets, enkel als daily drive ga je een mooie vieze streep op je rug krijgen.
 
Het gaat wel. 120 is nooit een probleem. Als de wind gunstig is lukt 140 ook nog wel :P

Ik heb er nu ook behoorlijk wat gewicht afgehaald dus het zou alleen maar beter moeten worden.

Ow dat is hard zat voor een scrambler. Zo'n ding is natuurlijk leuk voor tussen en door weilanden, maar dan kan je iig gewoon de snelweg op.
 
Ik vraag me af wat oom agent vind van je kentekenplaatbevestiging..
Verder super leuk ding! Mijn complimenten voor je creativiteit!
 
Terug
Bovenaan Onderaan