Honda 4-takt replica, Grote en kleine wielen topic, deel 2

[-Tom-]

MF veteraan
26 mei 2005
4.143
0
32
Harreveld
Bezoek Site
Heeft er iemand nog een goedkoop 125cc (of full 70cc) bamiblok over? Ik ga mee doen aan de Zwarte Cross (in de brommerklasse :P), en heb een Kymco scooter ding aangeschaft, kopie van een Honda Wave. Alleen het slome k*tding loopt krap aan 45 km/h (50cc 4-bak semi), daarmee kom ik de baan niet over :+

24 apr 2002
4.286
0
Gents, vraagje; ik heb net een Zhenhua 125cc Daxje aangeschaft uit 2010. Deze heeft idd allerlei slangenmeuk aan de carb, spuitstuk en uitlaat hangen: Zie pix hieronder. Kan ik eea allemaal straffeloos verwijderen? (ik begrijp na wat zoekwerk van wel). Kan ik (vooralsnog) gewoon deze uitlaat blijven gebruiken, maar dan gewoon afdoppen oid? Iemand een suggestie hoe? Wat IS 't ding dat aan mn uitlaat hangt, uberhaupt?

Laatst bewerkt:

Nicolaas

MF veteraan
4 mei 2004
2.124
2
Dat ding aan je uitlaat is een membraanklepje.
Deze klepjes heb ik op scooters wel eens gezien om lucht aan de uitlaatgassen toe te voegen voor een beter meetresultaat aan de uitlaat. Millieudingetje dus.

Ding kan je gewoon afdoppen en verwijderen.
Maar waarom niet gewoon laten zitten, je hebt er toch geen last van of is het kapot?

Laatst bewerkt:
14 jan 2017
9
0
29
Someren
Is gewoon een systeempje dat extra zuurstof bijmengt, waardoor er bij de uitgestoten verbrandings gassen meer verse lucht bijzit, waardoor de brommer milieu vriendelijker is.

14 jan 2017
9
0
29
Someren
Naast mijn yx150cc monkey van 2 pagina's terug nu een skyteam dax snorbrommer aangepakt, zodat ik zonder helm lekker kan cruisen met mooi weer. In dezelfde lak kleur gespoten als de Monkey. ... mooi plaatje samen:

24 apr 2002
4.286
0
Dat ding aan je uitlaat is een membraanklepje.
Deze klepjes heb ik op scooters wel eens gezien om lucht aan de uitlaatgassen toe te voegen voor een beter meetresultaat aan de uitlaat. Millieudingetje dus.

Ding kan je gewoon afdoppen en verwijderen.
Maar waarom niet gewoon laten zitten, je hebt er toch geen last van of is het kapot?
Ik vind t een lillek ding ;-)

Buiten dat: er komt een ander uitlaatje op, tzt. Dat kan straffeloos dus? Geldt t zelfde voor de slangetjes op t spruitstuk?

24 apr 2002
4.286
0
Oh, nog een vraagje: zijn er nog zaken waar ik op moet letten bij t aanschaffen van een utlaatje? Kan ik straffeloos een 50cc exemplaar op een 125cc gebruiken? (ik weet dat een 125 cilinder iets 'langer' is, maar hebben ze bijv een andere diameter qua bocht?

martin117

MF veteraan
13 jun 2014
1.074
9
42
Deventer
Zo heren en dames, ik mag me hier ook kenbaar maken
Vandaag een nieuwe 11 jaar oude Skyteam Skymini (monkey) opgehaald
Is enkel op de paddock gebruikt dus 210km in 11 jaar
Binnenkort ff langs de RDW voor een kenteken, alle papieren zitten erbij

Eerst even nalopen, heb gezien dat stadslicht het niet doet, spiegels en knippers erbij, maar er niet op
Loop alles even na, dan kenteken, daarna kan de lol beginnen, want hij gaat niet origineel blijven

Foto’ s komen binnen kort, weet niet hoe dat telefonisch moet, dus morgen de camera erbij, dan komt het wel goed

dylanpilot

MF veteraan
30 jan 2011
1.325
7
52
Holland
Van harte met je aanwinst.
Wellicht treffen jouw Monkey en mijn Grom elkaar eens.
Nederland is niet zo heel groot dus moet te doen zijn.
Geniet van je zeldzame machine.
Ik lees net dat die van jouw nog minder kilometers achter de kiezen heeft dan mijn Grom.
Je hebt er een puike machine aan.
Genietse.
Vr Gr

martin117

MF veteraan
13 jun 2014
1.074
9
42
Deventer
Hij past over dwars, denk wel 5 op een rij als het moet :P

Vind dat zwart en chrome nix, maar dat komt nog wel. Eerst een kenteken, dan rijden.
Daarna rustig kijken wat anders kan, is leuk voor de winter zeg maar.

Ach, we zien wel.

1e reactie van mijn vrouw...........

Jij bent echt gek 8-)

martin117

MF veteraan
13 jun 2014
1.074
9
42
Deventer
Gisteren de knippers achter gemonteerd, helaas witte lampjes met oranje glaasjes, voor zijn witte glaasjes met oranje lampjes, stuk mooier.
Maar goed, komen uiteindelijk toch andere knippers op.

Spiegels erop (moeten ook andere op, wil graag bar ends, maar ook hier, komt later wel.

Koplamp uit elkaar en stadslicht en neutraal lampje vervangen, werkt dus ook weer :t :t

Teller gedemonteerd, En gerepareerd, werkt nu weer

Laatst bewerkt:

martin117

MF veteraan
13 jun 2014
1.074
9
42
Deventer
Ik heb de motor in NL gekocht, maar heeft nooit een kenteken gehad. De NL eigenaar heeft hem in Belgie gekocht, bij aanvraag kenteken wordt het dus een Belse import

Verdere uitleg is verstrekt

Laatst bewerkt:

Xir

Die hard MF'er
4 feb 2015
366
0
Sachsen
Dag Oma! :W

Ik heb er genoeg van. 1997 heb ik in een vlaag van verstandsverbijstering een CY50 gekocht nadat ik jarenlang over Franse Dax 70's heb staan kwijlen.
Dat de CY50 een heel ander beestje is heb ik te laat ontdekt.
Voor de Limburgse heuvels was het ding te zwak, voor de oostduitse ook. Laten staan en langzaam opknappen dus.
Frame nieuw gespoten, wielen ook (niet meer uit elkaar te krijgen met Bridgestones van 198x erop) Nieuwe bandjes, remblokken, olie (vork ook), kontaktloze ontsteking (want de originele viel alsmaar uit) en ombouw op 12V. (zonder regelaar, ook kloten) :N
Uiteindelijk na 17 jaar als leuk hebbedingetje met zo goed als geen kilometers per jaar verhuisd van het heuvelachtige naar en "platte" stad, dus ermee naar het werk.
Op iedere kruising reden de auto's me de vouw uit de broek, per toeval eens hetzelfde ritje op een (17 jaar oude) _O- Gilera Scooter gereden. Geen vergelijk,
.
..

Ja het werd tijd, heb hem verkocht.
20 jaar in de verkeerde brommer geinvesteerd |(

Xir

Die hard MF'er
4 feb 2015
366
0
Sachsen
Op zoek naar vervanging ben ik de aktuele MSX 125 (Model 2017) proefgereden.
Rijdt best lekker, maar aan het stoplicht langzamer als een 50cc scooter, en ook langzamer als een innova.
Als ik al voordring aan het stoplicht* will ik ook als eerste weg zijn.
Bovendien kreeg ik na 15-20min. een houten kont .

Jammer, optisch erg leuk

*Nee, dat is hier in Duitsland niet normaal nee.

Laatst bewerkt:

Bartos146

Die hard MF'er
8 okt 2011
396
2
29
Groningen
www.motor-forum.nl
Hallo allen,

Sinds een paar weken heb ik mijn oude brommertje (Keen Motorcycles BadBay cx50) uit de schuur getrokken. Deze heb ik nieuw gekocht toen ik 17 was (nu inmiddels 29). In feite een replica van de Honda's.
Hij was in niet al te beste staat meer. Inmiddels heb ik alle wiel- en balhoofdlagers vervangen, velgen gespoten, nieuwe banden en nieuwe set ketting + tandwielen.
Ook heb ik de tank en zijkapjes gewrapt en striping aangebracht.,
E27EB3EA-5B25-45D7-A522-96635419D120.JPG
Daarnaast heb ik wat extra dingen aangepast;
- LED achterlicht
- LED koplamp met dagrijverlichting
- Zadel laten bekleden (regenboog garen :P )
IMG_1296.JPG IMG_1297.JPG IMG_1311.JPG IMG_1308.JPG

Maar nu ineens werkt de verlichting niet meer. Ik gok dat de lichtspoel stuk is gegaan...
Toch wil ik de verlichting aanpassen zodat de leds niet pulseren bij stationair toerental, maar direct vanaf de accu voeding krijgt.

Dit is de huidige opstelling;
IMG_1314.JPG
Zijn er aansluitschema's bekend hoe dit aan te sluiten is?
Met name de aansluiting van de lichtspoel (via spanningsregelaar?) naar de accu is mij onbekend.
Of zijn er andere goede ideeën? Ik hoor ze graag!