Honda 4-takt replica, Grote en kleine wielen topic, deel 2

Ha ha ha ha, dat geloof ik graag.
Ben daar zelf ook wel een voorstander van.
Mijn Honda CB500F verlangt ernaar om aangepast te worden, maar ben dat niet van plan en laat de fiets geheel orgineel.
Machine rijdt geweldig en al die extra upgrades zijn veelal voor cosmetisch doel.
Origineel laten is mijn wens.
 
hier in bolsward rijden 2 skyteam's rond een rode en zwarte .
helaas weinig 4 takt voor de rest :N

@odi doe je motor elfsteden tocht mee op de skyteam ? ik doe hem altijd op de ss50 .
Excuus voor deze enorm late reactie!

Ja, ik rij hem dit jaar op de Dax samen met een maat van mij die sinds 2 weken ook in het bezit is van een Dax 125!

Ik ben eigenlijk wel opzoek naar een extra tankje. Beetje zoals die van G-Craft maar dan niet 180,-. En het liefst iets meer dan 1L - 1.5L inhoud.
Zit er aan te denken om het zelf eventueel te maken maar aluminium lassen heb ik nog nooit gedaan en was dacht ik ook vrij moeilijk.

En anders een kleine jerrycan op het rekje :)


Nog een laatste dingetje, zijn er mensen die ervaringen hebben met de 140cc blokken of in het algemeen de blokken van OORacing?
 
Ik heb er nu 1 150cc onder mijn ss50 gezet , trekt als een beer en droge koppeling in combi met een takegawa bomber is heerlijk geluid .
zeker een aanrader, wel direct goed inrijden .
 
Ik heb er nu 1 150cc onder mijn ss50 gezet , trekt als een beer en droge koppeling in combi met een takegawa bomber is heerlijk geluid .
zeker een aanrader, wel direct goed inrijden .

Die van OORacing of een andere YX? Droge koppeling is ook mooi pittig duur!
 
mijn excuus ! ik ben in de war . ik denk dat ik teveel aan ducatie's denk op het moment , gaat om dit blok :
YX150cc maar om de zeikant staat RZRacing . daarom mijn verwarring .
thumbnail_IMG_4553.jpg
met een mikuni/kitaco vm26 carburateur (echte, geen immi) loopt hij erg mooi en ben er zeer tevreden mee .
 
Laatst bewerkt:
Leuk heb ik er diverse van gehad in mijn jeugd een mintgroene met grijs frame en oranje zoals in filmpje en een c50 met 70cc SS blok 4bak nadat ik de ss had kortgereden en blok over had en onder c50 schroefde :] en dat alles in een tijd dat niemand ze wilde hebben 1979-1981 mijn brommerjeugd tijd
Pfffffffff word oud
 
Ik vond laatst dit tankje:
G-Craft Fuel Tank #2.jpg
G-Craft Fuel Tank #1.jpg
G-Craft Fuel Tank #3.jpg


Heb het idee dat dit maatwerk is. Ik kon hem namelijk nergens vinden (op fourstrokebarn na als een afbeelding zonder product) met de namen die zichtbaar zijn.
Dus ik ga kijken of ik zoiets kan laten maken :D Maar dan met een inhoud van minstens 1.5L
 
Ben van plan om een Razzo Capri een namaak dax dus te kopen, 50cc ofwel 125cc, waarom 50cc : geen verplichting om beschermende kledij te dragen en mag op fietspad. Vooral in de zomer als het echt warm is zou ik graag in t-shirt en korte broek willen rijden.

Nadeel van die Razzo Capri is ze zijn failliet en er zijn alleen nog maar enkele stockmodellen. Dus ik weet niet of er nog onderdelen gaan bestaan in de toekomst... Voordeel is dat deze maar 999 euro moet kosten.

Ik was eerst naar Skyteam aan het kijken maar die krengen zijn serieus duurder dan de Razzo + er zijn hier in de buurt geen dealers van. De dealer die de Razzo verkoopt is vlakbij en doet ook onderhoud.

Heeft iemand tips en/of ervaringen met een chinees daxje voor mij? Heb totaal geen sleutel of technische kennis dus alles gaat door de dealer onderhouden moeten worden.
 
Het merk razzo en dus de specifieke kwaliteit ook niet. Maar na ervaring met een skyteam zou ik zeggen wegblijven bij een Chinees als je 0,0 sleutekennis of ervaring hebt en voor elk klein ding naar de dealer moet. Je gaat dan leeglopen op de rekeningen van de dealer.
 
Mash 5.jpg


De Mash 50, best een leuk fietsje. Heb 'm maar een paar maandjes gehad, toen kon die plaats maken voor z'n grote broer:

Mash 10.JPG


gr. Leo
 
De razzo gaat niet door, blijkbaar heeft die dealer zijn site al 3 jaar niet meer geupdate, hij verkoopt ze niet meer, te veel problemen zei hij en de stock zal wel op zijn. Het zijn toch zo mooie 'brommers' die Dax'en maar mijn gezond verstand zegt ook dat de kosten te hoog gaan worden met geen kennis van sleutelen... Een Skyteam Dax 125 kost hier al 1999 euro, dan kan ik evengoed terug een 2dehands MSX'je kopen... Maargoed, ik heb eigenlijk geen plaats meer in de garage... Jammer.
 
Leuk heb ik er diverse van gehad in mijn jeugd een mintgroene met grijs frame en oranje zoals in filmpje en een c50 met 70cc SS blok 4bak nadat ik de ss had kortgereden en blok over had en onder c50 schroefde :] en dat alles in een tijd dat niemand ze wilde hebben 1979-1981 mijn brommerjeugd tijd
Pfffffffff word oud

C50 met 70cc cylinder/zuiger kitje en nauurlijk de trappers vervangen door een vaste beugel met steps. Kan me niet meer herinneren of ik 'r dan ook een grotere carburateur op heb gezet ... 🤔

Honda 4-takt was toendertijd maar een ondergeschoven kindje naast Kreidler/Zundapp/Puch. Zal nooit vergeten dat ik ergens bij Wassenaar door een dikke Zundapp werd ingehaald, die gozer met zo'n hooghartige blik kijkend naar het naaimachientje. Totdat ik 'm bij Leiden voorbij pruttelde terwijl die met een vastgelopen blok aan de kant stond :].

gr. Leo
 
Weet iemand nog een honda SS50/CD50/C50 te koop voor een normaal bedrag ?
Mensen op marktplaats zijn doorgeslagen met prijzen lijkt het wel .
 
Hele goede vraag. Ik had vroeger een S50z uit 1980, oranje. Door de extreme prijzen dus een CB gekocht voor mijn zoon. En toch...ik kijk altijd naar c50's op marktplaats. Iets goedkoper dan de SS maar die knipperlichten aan de voorkant, briljant ...😋.
Een Honda Transalp bijvoorbeeld is goedkoper dan een SS....
 
Klopt op autoscout stond een transalp voor 800 euro . mijn andere SS50 was 1250 euro in aanschaf B|
Maar die er erg geslaagd . maar ik zoek weer een project . eigenlijks wil ik een honda Motra of een C90 Trail maar die zijn niet te vinden hier '(
 
Zo, afgelopen weken mijn bami gorilla beetje opgeleukt :)
v05xpQq.jpg


3NdBAI0.jpg


Binnenkort nog ff een ander blokje scoren. Dat gaat wss een Daytona style YX150 worden (dus niet zo'n Kawa KLX kop versie). Ziet er wat klassieker uit, en wat ik begrijp zijn die niet zo nerveus als b.v. die YX160 blokken (met KLX kop)
 
Zo, afgelopen weken mijn bami gorilla beetje opgeleukt :)
v05xpQq.jpg


3NdBAI0.jpg


Binnenkort nog ff een ander blokje scoren. Dat gaat wss een Daytona style YX150 worden (dus niet zo'n Kawa KLX kop versie). Ziet er wat klassieker uit, en wat ik begrijp zijn die niet zo nerveus als b.v. die YX160 blokken (met KLX kop)
Ik heb nog in de aanbieding een in TOP staat YX 150 cc te koop staat op M- Plaats
 
Vorige week bezig geweest de usd vork te monteren, nou die was niet voor een Monkey, wel zo gekocht.
Alles gemonteerd, band past niet tussen de poten
Gelukkig vond ik op MP een kroon stuk voor een Monkey, na opvragen maten wilde ik hem wel, maar verkoper wilde niet opsturen.
Gelukkig met wat hulp van @DrWho , die hem ophaalde en wel opstuurde, inmiddels binnen
Kroon stuk is zeker 5cm! Breder
Binnen kort maar mee bezig, heb vandaag beloofd met de Pitbike van zoonlief aan de gang te gaan
Ga nu maar lekker bezig :t
 
Terug
Bovenaan Onderaan