Honda 4-takt replica, Grote en kleine wielen topic, deel 2

Die Navi kende ik niet eens.
Lijkt inderdaad op een eerste generatie Honda Grom maar dan met een scooterblokje eronder/achterop geplakt.
Leuk ding, maar vraag me wel af hoe dat rijd met een ietwat andere gewichtsverdeling dan de originele versie van de MSX met het blokje onder de tank geplaatst.
Persoonlijk zou ik er dan iets geld bijleggen en kiezen voor de versie met blokje onder de tank want die lijkt toch iets qua afwerking op een hoger niveau te zitten dan die Navi.
 
Voor in de stad lijkt het me perfect. Je hebt wat bagageruimte en een automaat. In India worden ze voor €500 verkocht, de doelgroep is jongeren.
 
Zo, afgelopen week wat leuke goodies gekocht voor mijn bami aap (2e hands, het moet wel leuk blijven :P). Iets wat volgens v eel mensen de beste upgrade zou zijn voor een originele Monkey, namelijk 10" wielen. Ik heb meteen de breedste (denk ik :P) op de kop getikt, achter 4.5" velg met een 130 brede band, en voor 3" velg met 110 brede band. Achter kan echt nét qua tandwielen (er zitten al wat slijtsporen op de velg), ik kijk het even aan, anders komt er een setje offset tandwielen (jammer dat je dan alleen erg beperkt bent in voortandwielen).
y1BACtJ.jpg


Tlrvyfe.jpg


Ik moet alleen nog een 12mm spacer voor tussen de naaf en de velg kopen, de velg staat nu uit het midden en loopt tegen de voorvork aan. Ik ben erg benieuwd hoe dit straks rijdt.

Verder ook nog een dubbele Zero Rose carbon replica uitlaat gekocht (dempers waar een aardappel aan de achterkant in kan :P), klinkt een stuk beter en gedempter dan de hoge NHRC uitlaat die ik had (met formaat mini pitbike dempertje, dat ding was asociaal luid).
Voorbeeld van de uitlaat (niet mijn monkey)
 
Ziet er goed uit, klinkt ook goed.
Heb dezelfde bandenmaat als jij, alleen heb ik 2,5 inch velgen (niet op de breedte gelet :$)
10 inch rijdt inderdaad stukken beter, heb een mono shock, dus automatisch een langere achterbrug, samen met 10 inch, rijdt dat super.
(origineel met 8 inch, ging hij in 3 zelfs nog op het achterwiel, 1 was onbruikbaar)

Vind die dubbele dempers wel heel mooi, maar vind, persoonlijk, dat hij er te breed van wordt.
Heb ook een dubbele demper, maar hangen beide onder het blok
 
Ja, hij wordt er wel breed van. Sowieso ziet het er op die monkey in het filmpje er wel anders uit dan op mijn gorilla. Ik had gisteren even proef gepast (ik moet nog 2 ophangbeugels bestellen), en dat ziet er al heel anders uit, door de 10" wielen, het lompere zadel en achterspatbord/rekje wat ik gemonteerd heb
 
Zo, 12mm spacer tussen de naaf en het voorwiel gestopt (en de band omgedraaid) en de boel staat weer netjes in het midden!
Uitlaat zit ook gemonteerd, zit er wel heel dik uit :P Nu alleen nog even m'n zijstandaard bijbuigen (komt nu tegen de uitlaatbocht aan als ik 'm inklap :().
Plaatjes volgen binnenkort!
 
Zo, 12mm spacer tussen de naaf en het voorwiel gestopt (en de band omgedraaid) en de boel staat weer netjes in het midden!
Uitlaat zit ook gemonteerd, zit er wel heel dik uit :P Nu alleen nog even m'n zijstandaard bijbuigen (komt nu tegen de uitlaatbocht aan als ik 'm inklap :().
Plaatjes volgen binnenkort!
kan je niet, daar waar je standaard tegen het frame aan komt, een stukje dik rubber plakken? hoef je niks te buigen..
 
kan je niet, daar waar je standaard tegen het frame aan komt, een stukje dik rubber plakken? hoef je niks te buigen..
Hij komt tegen de bocht zelf aan :p en de standaard klapt nu niet ver genoeg in dat hij voorbij dat 'inklap punt' komt, het ding klapt dus bij de eerste de beste hobbel weer uit
 
Alleen nog even mijn zijstandaard fixen, ik had m'n oude bij gebogen, maar dus de ver gebogen. Monkey stond op half 7 en donderde bijna om :P

20200611_192726.jpg


20200611_192743.jpg

20200611_192734.jpg
 
Vet die uitlaten
Mooi ding verder ook.

Waar heb je die achter standaard vandaan? Of heb je een "grote" ingekort?
Zoiets zoek ik ook nog een keer, handig met klussen, vanwege onderliggende uitlaten, kan ik geen middenbok
 
Wat doet dat nou eigenlijk qua geluid als ik vragen mag?
Met 2 van zulke dikke potten kan daar een flinke bak geluid uitkomen lijkt me.
Mijn Yoshimura op miene Honda Grom vind ik soms net te gortig.
Maar spul klinkt altijd wel vet.
 
Vet die uitlaten
Mooi ding verder ook.

Waar heb je die achter standaard vandaan? Of heb je een "grote" ingekort?
Zoiets zoek ik ook nog een keer, handig met klussen, vanwege onderliggende uitlaten, kan ik geen middenbok
Die paddockstand kreeg ik bij mijn oude motor (GSX-R600), en is volgens mij gewoon een vrij standaard paddockstand. Ik heb alleen de 'haken' die je normaal voor bobbins gebruikt, vervangen voor lepels. De lepels zitten wel echt maximaal naar binnen zoals je ziet.

Wat doet dat nou eigenlijk qua geluid als ik vragen mag?
Met 2 van zulke dikke potten kan daar een flinke bak geluid uitkomen lijkt me.
Mijn Yoshimura op miene Honda Grom vind ik soms net te gortig.
Maar spul klinkt altijd wel vet.
Het geluid is heel diep, en best luid (diameter van de demper is 51mm, vrij standaard, het uiteinde is 60mm, best groot dus :P). Ik had hiervoor een NHRC uitlaat met een klein carbon dempertje, die gaf een heel hard en fel geluid, en zonder dB-killer was daar eigenlijk niet met goed fatsoen mee te rijden haha. Met deze dempers kan je best laagtoerig rijden zonder dat het asociaal is (ja, het is luid, maar niet pijnlijk luid). Ik heb ondertussen wel een setje dB-killers op aliexpress besteld om het geluid toch iets te dempen. Nu is het zo dat wanneer ik de straat ('s avonds) ik rij ik het ding meteen uit zet, i.v.m. slapend zoontje en slapende kindjes van de overburen :+
 
Hmm, 2x een testritje gemaakt en wat lopen spelen met het spannen van de ketting... maar de ketting blijft tegen de velg aan lopen. Ik wist het erg krap zou zijn, ik heb de achtervelg ook beschadigd gekocht, maar ik dacht dat ik het wel mee zou vallen (incidenteel te velg raken), maar de ketting ratelt bijna continu tegen de velg, terwijl bij stilstand er toch wel 3 a 4 mm zit tussen de klinknagel en de velg.

Er zijn offset tandwielen te krijgen, maar die beginnen bij 7mm offset, daarmee kom ik niet weg i.c.m. schokbrekerbevestiging aan de achterbrug. Ik zit er aan te denken om een spacer van 3mm tussen de naaf en het tandwiel te plaatsen (ook de goedkoopste oplossing). Ik denk dat 3mm 'uit het lood' staan van de ketting wel mee zal vallen? Ik vermoed dat het meerendeel van de motorkettingen ook niet goed uitgelijnd staan :P
 
Vandaag lekker met de Monkey bezig geweest
Voorwiel zit erin, plug&play yeah right
Nieuwe koplamp gemonteerd, oude stekker aan de nieuw lamp gesoldeerd
Tijdelijk ff stuur geplaatst, misschien wordt deze het (maar dan zwart) weet het nog niet.
Kabels te kort, dus moet ik nog mee bezig
Remklauw raakt de schijf niet, dus grotere schijf nodig, proefritje zit er niet in zonder voorrem

Nieuwe tankdop erop en de beste modificatie, die van de standaard, ja idee is gejat
Knippers komen nog in de stuur einden

Voorspatbord is gebogen, kwam zo in de post of bij Ali klagen, of gewoon recht buigen, spatbord montage moet nog goed, o.a. met pas bussen
 

Bijlagen

  • 15922284201982054883679.jpg
    15922284201982054883679.jpg
    1 MB · Weergaven: 10
  • 15922284534192128344518.jpg
    15922284534192128344518.jpg
    894,5 KB · Weergaven: 12
  • 1592228482462-1511388832.jpg
    1592228482462-1511388832.jpg
    1.017,1 KB · Weergaven: 12
  • 1592228499162-1338163088.jpg
    1592228499162-1338163088.jpg
    1 MB · Weergaven: 10
Vandaag lekker met de Monkey bezig geweest
Voorwiel zit erin, plug&play yeah right
Nieuwe koplamp gemonteerd, oude stekker aan de nieuw lamp gesoldeerd
Tijdelijk ff stuur geplaatst, misschien wordt deze het (maar dan zwart) weet het nog niet.
Kabels te kort, dus moet ik nog mee bezig
Remklauw raakt de schijf niet, dus grotere schijf nodig, proefritje zit er niet in zonder voorrem

Nieuwe tankdop erop en de beste modificatie, die van de standaard, ja idee is gejat
Knippers komen nog in de stuur einden

Voorspatbord is gebogen, kwam zo in de post of bij Ali klagen, of gewoon recht buigen, spatbord montage moet nog goed, o.a. met pas bussen
Wat voor een carburateur heb je er op? Zo te zien niet de standaard 22mm?
 
Heb nu inderdaad nog de standaard carb erop
Er ligt een 140cc blokje klaar, daar komt een 28mm vlakschuif op, ligt ook al klaar, maar mijn klustijd is te schaars
 
Zijn er hier mensen die een grotere carburateur op een standaard 125cc bamiblok geplaatst hebben? Zo ja, scheelde dat wat?
 
Monkey stuur aangepast, past nu op de nieuwe kroonplaat.
Maandag een buigijzer huren,stuur ff bij buigen, dan verbreden.
Nog ff wat verzinnen op de remklauw, raakt de schijf niet, verplaatsen? of grotere schijf
 
Heb je er afstandsbusjes tussen? Ik heb mijn enkel zuigerklauw vervangen voor een dubbelzuiger, en moest daarbij busjes plaatsen tussen de poot en de klauw.
Ik zou eigenlijk oko nog wel een grotere schijf willen. Dat ienieminie schijfje houdt niet over. Ik vind alleen nergens een setje met grotere schijf en een bracket voor de klauw
 
Heb er een andere voorvork in, daarom is de montage plek van de klauw veranderd
Moet nog ff kijken hoe ik dit goed krijg.

@[-Tom-]
Welke remklauw heb jij erop?
 
Terug
Bovenaan Onderaan