Honda 4-takt replica, Grote en kleine wielen topic, deel 2

Heb zelf een yx blok, dan moet je nog best wat aanpassen, is breder
Zithouding was voor mij niet prettig, origineel vond ik beter
 
Oh! Bij mij ging ie er bijna plug and play in, moest alleen dat bovenste stangetje wat overdwars over het blok loopt wat verbuigen
 
Bij origineel blok is het ook plug and play, maar ik heb een ander blok, carter is breder
Steppenbalk bv paste ook niet
 
Bij origineel blok is het ook plug and play, maar ik heb een ander blok, carter is breder
Steppenbalk bv paste ook niet
Ja ik heb dat bij mij opgelost door om elke bout een extra moertje tusse nde steppenbalk en het blok te plaatsen. Mijn YX160 carter deksel kwam anders deze de steppenbalk aan.


Iets anders voor de rest van dit topic, waar halen jullie pitbike onderdelen/upgrades vandaan?
Ik ken tot nu toe 3 webshops, 4takt, brink en RZ maar die is al een beste tijd offline.
Oh ja en die Belgische webshop


Ik kwam er vandaag achter dat mijn zuigerstang speling heeft in de werkslag richting :( Die dus maar vervangen o.i.d. De vraag is dus, waar kan ik kwaliteit spul halen? Anders wordt het ome Ali
 
Vandaag de Dax verkocht, had er ook al 240km mee gereden he😂nu tijd zien vrij te maken voor BMX project 👍
 

Bijlagen

  • 4C85178D-66C2-4B62-9173-98553F12F195.jpeg
    4C85178D-66C2-4B62-9173-98553F12F195.jpeg
    375,2 KB · Weergaven: 46
  • 7E7E321A-F51B-48DE-A9CE-864D393E649D.jpeg
    7E7E321A-F51B-48DE-A9CE-864D393E649D.jpeg
    549,8 KB · Weergaven: 48
Zit er aan te denken om me BMX project te verkopen. Heb er momenteel de tijd niet voor 😩 heb ook onverwachts een Ducati Monster 1000Sie aangeschaft die wat aandacht nodig heeft🙈maar kon het aanbod gewoon niet laten lopen
 
@luckyducy zonde, maar snap je wel. Als er toch eens een kenteken op kon........

Heb zelf de knoop door gehakt, Monkey breng ik weg, afspraak is gemaakt, laatste beetje elektra op orde brengen
Heb aangegeven dat hij medio maart/april, als het mooi weer wordt, hij klaar moet zijn
Donderdag gaat hij weg
 
Dit topic had ik nog niet gezien..
Ik ben John 32 jaar en momenteel trotse bezitter van 3 motors en 1 brommer.

Heb mijn monkey gebouwd van een frame met kenteken en onderdelen die ik nog had liggen van mijn vorige brommers.
De koplamp is trouwens mijn oude v-max koplamp.
De krachtbron is een yx 140cc met z40 nokkenas, anderen uitlaat, 26mm carburateur en geflowde in en uitlaat kanalen.
Top snelheid ligt op 115 km/h op de gps.

Die met die Chrome tank heb ik gebouwd van een nieuw dax frame met motor kenteken. Heb de punt lassen in het frame door gelast als versteviging, m8 blok bouten opgeboord naar m10 en de wiel Assen laten maken uit assenstaal met maar 0.1mm speling i.p.v. de 0.4mm van de originelen Assen.
Ding stuurt haarscherp.
Zitten dubbelen remklauwen op, olie temp meter en snelheid en toerenteller.
De krachtbron is een 212cc zongcheng onderblok met hoge compressie gesmede zuiger met een getunde daytona anima 190 cilinderkop.
Blokje draait met een 33mm vlakschuif carburateur en ook een snelle nokkenas.
Heb met testen al eens 162 op gps gereden maar dat was nog zonder snelle nokkenas, ding gaat als de brandweer.

Verder heb ik nog een Honda cb750f boldor uit 1980 en een Yamaha v-max opgeboord naar 1300cc met lachgas injectie.

Zal hier af en toe mee lezen en x wat betere foto’s maken mocht er vraag naar zijn.
1642323566658.png
269336995_4406670789442019_6085037340465891711_n.jpg
 

Bijlagen

  • 4E73B0AE-7815-46CF-9851-D90E6A39398E.jpeg
    4E73B0AE-7815-46CF-9851-D90E6A39398E.jpeg
    244,5 KB · Weergaven: 22
  • 9BC12C91-4DCA-4EF9-8734-507B86A805B8.jpeg
    9BC12C91-4DCA-4EF9-8734-507B86A805B8.jpeg
    261,7 KB · Weergaven: 24
  • 81720EFB-1F42-4623-946F-E77B4A41BA08.jpeg
    81720EFB-1F42-4623-946F-E77B4A41BA08.jpeg
    188,8 KB · Weergaven: 22
  • 83D556E4-7B19-40F4-8583-123A9E49CEF1.jpeg
    83D556E4-7B19-40F4-8583-123A9E49CEF1.jpeg
    268,9 KB · Weergaven: 23
Laatst bewerkt:
leuke machientjes, daar kun je een hoop lol mee hebben. 115 voor die 140 valt me eigenlijk wat tegen, dat deed m'n bijna standaard (alleen andere uitlaat) skyteam dax ook. Volgens de teller was het ruim 130, maar da's Chinese fantasiekilometers :+
 
Origineel 125cc skyteam dax heeft 6.7pk en lopen rond de 85/90 gps km`s meen ik.
Je haalt daar zover ik weet echt niet zo maar 115 echte km`s mee met een ander uitlaatje.

een lifan 140cc heeft 10pk en een yx 140cc heeft 13.6pk, zijn best pittige blokjes, al helemaal met z40 nokkenasje.
Verder heb ik ook een 125cc monsterblok gehad, yx 150cc gehad en yx 160cc 2 kleps en 160cc met 4kleps kop. (klote ding om te starten zonder decompressie)

monsterblok 125cc liep 110 op gps
Yx 140 met z40 nokkenas 115 op gps
yx 150cc liep 115 echte km`s op gps
Die yx 160cc met 4 kleps kop liep 130 echte km`s. (liep net zo hard als de 2 kleps kop, had alleen bovenin meer power)
Dax van een maat van me die ik gebouwd heb me een daytona anima 190cc loopt +-140 echte km`s.

Maar goed, me dax heeft 12 inch en me monkey 10 ich wielen, en me tandwiel verhouding van me monkey zou 2 tandjes kleiner mogen achter maar heel veel meer zit er niet meer in kwa top.
Die zonsheng 212cc met getunede daytona kop en snelle nokkenas die blijft maar gaan.. dat is echt belanchelijk dat ding, ook hoeveel toeren die kan maken met die snelle nokkenas en die 33mm.
 
Ben heel benieuwd wat mijn Monkey zo doet
Yx140 met 10 inch wielen
Tanden had ik al wat aangepast, ff vergeten wat er onder ligt, wet wel dat de 125 het niet lekker meer trok op top, was net minder dan de originele tanden
Hij is nu “weg” op wat elektra op orde te maken, wat ik zelf niet kan/snap
Moet terug komen als het mooi weer wordt, medio eind maart
Nog wel ff inlopen, blokje heeft enkel een keer stationair gedraaid, verder nog nieuw
 
Hoi, heb een Chinees Daxje met 190cc Daytona blok. Dax heeft een verlengde achterbrug en langere schokbrekers/veren(denk ik). Ik vind het stuurgedrag niet super. Op rechte stuk wat zoekerig en valt niet lekker de bocht in. Kan dit komen door de verlengde brug/schokkers?
 
Hoe groot zijn je wielen?
Heb zelf een Monkey, mono schok achterbrug (is +12cm) en 10 inch ipv 8
Deze beiden hebben het rijgedrag drastisch verbeterd, dus dat het bij jouw slecht is, lijkt me niet logisch.
Schokbrekers wel goed?
 
Hoi, heb een Chinees Daxje met 190cc Daytona blok. Dax heeft een verlengde achterbrug en langere schokbrekers/veren(denk ik). Ik vind het stuurgedrag niet super. Op rechte stuk wat zoekerig en valt niet lekker de bocht in. Kan dit komen door de verlengde brug/schokkers?
Ik heb onder mijn dax 2 Assen gemaakt van assenstaal wat ik meen 11.9mm was. De originelen as was 11.6 dus had stuk meer speling in de lager gaten van 12mm wat voor zwabbere zorgde.
 
Terug
Bovenaan Onderaan