Honda 4-takt replica, Grote en kleine wielen topic, deel 2

Hoe groot zijn je wielen?
Heb zelf een Monkey, mono schok achterbrug (is +12cm) en 10 inch ipv 8
Deze beiden hebben het rijgedrag drastisch verbeterd, dus dat het bij jouw slecht is, lijkt me niet logisch.
Schokbrekers wel goed?
10 inch wielen. Heb eerder een Dax brommertje gehad met originele brug e.d. die stuurde veel gemakkelijker.
 
ik denk dat johnny de wielassen bedoelt. Is de dax niet meer "op z'n neus" komen te staan door de langer brug en schokbrekers? Dit veranderd dan natuurlijk de balhoofdshoek, waardoor hij zenuwachtiger/minder stabiel wordt. Hoe is het met de balhoofdlagers? hier geen deukjes of dode punten in?
 
ik denk dat johnny de wielassen bedoelt. Is de dax niet meer "op z'n neus" komen te staan door de langer brug en schokbrekers? Dit veranderd dan natuurlijk de balhoofdshoek, waardoor hij zenuwachtiger/minder stabiel wordt. Hoe is het met de balhoofdlagers? hier geen deukjes of dode punten in?
Alles is in goede staat, heb hem net opnieuw opgebouwd. Mijn vermoeden is dat het door de langere brug komt. Was benieuwd of er mensen zijn die hetzelfde ervaren hebben na het plaatsen van een verlengde achterbrug.
 
Ik bedoelde inderdaad de wiel Assen.
Heb meerdere verlengde achterbruggen gehad, 1 kameraad van me zelfs +30 op zijn money en het stuurde nooit niet slechter als de originelen met de korte wielbasis.
 
Hij is thuis, en doet het weer
Vandaag opgehaald, nu verder met customizen, heb nog wat wensen, maar vooral……..
:]:]:]:]:]:]:]:]:]:]:]:]:]
 

Bijlagen

  • 5FEA0ACF-F692-44C6-8982-2274CD68295E.png
    5FEA0ACF-F692-44C6-8982-2274CD68295E.png
    320,7 KB · Weergaven: 49
Donderdag, toen ik de Monkey ophaalde, is boodschappendag, dus langs de toko
Zij vond hem echt mooi, maar kwam ‘s avonds met een “beter” alternatief _O-
 

Bijlagen

  • 0A89BE87-B949-484E-B2BB-728C46363DE9.png
    0A89BE87-B949-484E-B2BB-728C46363DE9.png
    180,8 KB · Weergaven: 33
Nieuwe koplamp besteld
Had een angel eye met fulltime led gekocht, blijkt de angel eye blauw te zijn
Weet niet meer of hij fout geleverd is, of dat ik heb zitten slapen bij het bestellen
Zelfde met wit licht kon ik niet vinden, dus is het deze geworden
 

Bijlagen

  • 6025C989-A7C8-4AED-842E-82DCFE6A6C89.png
    6025C989-A7C8-4AED-842E-82DCFE6A6C89.png
    112,2 KB · Weergaven: 12
God wat een lelijk ding. Prachtig!

Dankzij Ed March ben ik die dingen nog meer gaan waarderen. Hij staat op mijn Misschien Ooit Nog Eens-lijstje.

Ik snap wel even niet, zit hier dan een 125cc blok in?
 
Ziet er op de foto’s leuk uit :t
Ben alleen bang dat hij mij (geheel persoonlijk) irl tegen gaat vallen
De eerste x dat ik een Monkey irl zag, vond ik hem lomp en vooral groot overkomen (vind ik de msx of TNT leuker) be ook wel erg bevooroordeeld met een “ouwe” Monkey
 
Vandaag me BMX cub verkocht aan een liefhebber van 4takt spul.
Kom er zelf niet meer aan toe om laatste stukje af te bouwen.
Heb nog een Ducati monster 1000 staan die ook nog wat aandacht nodig heeft .
Als die klaar is ga ik eens rustig rondkijken voor weer een 4takt
 

Bijlagen

  • 1E117E70-84F8-4612-B31F-678BBA4C827E.jpeg
    1E117E70-84F8-4612-B31F-678BBA4C827E.jpeg
    534,8 KB · Weergaven: 24
Ja dat heeft die zeker, gave gast die er ook helemaal lijp van is 😎👍 leuke is dat die hem samen met z’n bonus zoon gaat afbouwen 👍
 
Vandaag weer lekker aan de Monkey geklust
- achter spatbord iets vaster gezet en afgesteld, raakt de achterband niet meer
- zadel zat niet lekkerst de bevestiging, ook gefikst
- zadel zat met pas bussen vast, zit niet op de schokbreker bevestiging, alleen heb ik een monoshok, dus de bevestiging is te lang, schroefdraad te kort, dus..... draad door getapt tot het eind, draad ingekort
Zadel zit nu vast met dopmoeren, strak tegen de zadel beugel, stuk netter, en je blijft niet met je broek hangen
- koplamp vervangen, de led ring was blauw, nu is alles wit
- andere sproeiers in de carb. Kijken of hij zo beter loopt, bij half gas stotterde hij wat

Sorry, ff geen foto’s ben moe
 
Maandag jl sproeiers gewisseld in de carb, zat een setje bij
Vandaag een stuk gereden, bij warm slaat hij stationair niet meer af
Het stotteren bij half gas is bijna weg, rijd verrassend goed op het moment, binnenkort nog even wisselen voor nog een ander, kijken dat ik het nog beter krijg
Loopt op het moment vlot naar de 100 km/u, blij mee
Wil nog even kijken of ik de tandwielen nog kan/ga wijzigen
Blokje is nog niet ingelopen, doe dus rustig aan, doel, hoop tussen de 105-110 uit te komen
Voorlopig goed tevreden
 
Terug
Bovenaan Onderaan