Honda 4-takt replica, Grote en kleine wielen topic, deel 2

Oh dat scheelt misschien dat hij in Duitsland ook al zo gekeurd was.
Ik zag idd later die Monkey, alhoewel deze een Gorilla tank heeft en aardig is uitgebouwd.

Maar ik kijk nog ff rustig rond, heb ook nog een proeftermijn voor ik zeker weet dat ik blijf werken waar ik ga werken. ;) En dan nog heb ik eventueel nog een Sachs Madass 125 op het oog (zelfde blok) of misschien zelfs een elektrische fiets om er heel snel te komen, waarbij ik nog wel wat in beweging blijf... en dan nog eventueel een YBR 125 of CBR 125 maar bij dat soort motoren ben ik bang de 'grote' niet meer te pakken. Die staat nu al bijna 3 weken stil, maar dat heeft een andere oorzaak.
 
wie weet heb ik de oplossing ;) PB.

maarja met zon klein makkelijk motortje pak je de grote niet meer.......
maja das een luxe-probleem eheh!
 
Ligt er wel aan hoe ver je moet rijden. Zo'n bami-motor is leuk voor in de buurt, voor langere afstanden etc. pak ik dan toch echt wel de snellere variant. ;)
 
Ik lees in het onderhoudsboekje dat een Monkey zo'n 90kg aan lading mee mag slepen (de bestuurder dus). Nu weeg ik dus een 90kg schoon aan de haak, maar dat is dus zonder helm, kleding en dat soort... moet ik die 90kg heel nauw nemen en op een streng dieet gaan als ik op een Skyteam wil rijden of hoef ik niet zo nauw te kijken op wat extra kilootjes aan kleding, spullen etc.?
 
Ik lees in het onderhoudsboekje dat een Monkey zo'n 90kg aan lading mee mag slepen (de bestuurder dus). Nu weeg ik dus een 90kg schoon aan de haak, maar dat is dus zonder helm, kleding en dat soort... moet ik die 90kg heel nauw nemen en op een streng dieet gaan als ik op een Skyteam wil rijden of hoef ik niet zo nauw te kijken op wat extra kilootjes aan kleding, spullen etc.?

Ik heb zelf een Skyteam PBR en toen ik 17 was heb ik verschillende keren iemand achter op gehad (zelfs wat langere stukken) en dat ging prima, het zal een 110-120 kilo zijn geweest denk ik zo.
Heb er nu een dubbele uitlaat onder zitten dus 2 personen gaat niet meer ;)
Het verschil tussen het laadvermogen van een pbr en monkey zal denk ik niet veel schelen. Heb zo geen idee wat er in het onderhoudsboekje van een PBR staat als max. laadvermogen.
 
Laatst bewerkt:
Das goed om te horen. Zal idd niet heel veel schelen.. al denk ik wel dat de PBR een steviger frame heeft. En heb al wel eens op een Monkey 125 gereden en die gaf niet echt aan dat ie het zwaar had, in tegensteling; in de eerste versnelling kan je met moeite het voorwiel aan de grond houden bij het wegrijden. ;)
 
Ik weeg 105 schoon aan de haak, zelfs mijn honda baja 50 heeft er weinig problemen mee.
(origineel, 49cc, 11mm, 60kmh op gps. eigen gewicht 55kg max toelading 55kg :+ )

Alleen slecht wegdek en verkeersdrempels vind ie niet leuk, kleine wieltjes en geen demping in de vering, wat dat betreft is de vering van een "moderne" chinees beter.
 
Laatst bewerkt:
Ik weeg 105 schoon aan de haak, zelfs mijn honda baja 50 heeft er weinig problemen mee.
(origineel, 49cc, 11mm, 60kmh op gps. eigen gewicht 55kg max toelading 55kg :+ )

Alleen slecht wegdek en verkeersdrempels vind ie niet leuk, kleine wieltjes en geen demping in de vering, wat dat betreft is de vering van een "moderne" chinees beter.

55+55 = 110kg... volgens mij klopt je berekening dan niet met die 105kg. ;)
Maar mooi om te horen dat dit dus totaal geen probleem is. Zeker uit voorzorg ofzo.. of 2 Chinezen van 45kg. Cool ding, die Baja versie. Geloof dat Skyteam ook zoiets wil gaan maken of dat het er misschien al is.

De Skyteams hebben vanaf 2011 ook verstelbare achtervering.. of was dat al zo?
 
Vandaag nog even proefgezeten op een '2011' Gorilla. Toch moet er dan een ander stuur op wil je normaal naar links kunnen sturen. Maar ik heb nu een maand of 3 een knieblessure die maar niet wil verbeteren (daarom binnenkort naar het ziekenhuis om wat foto's te maken en misschien een mri en wie weet wat daarna nog), dus op dit moment zit het helemaal niet lekker.

Wat wel lekker zit, is een Sachs Madass... met een zelfde soort bamiblok er onder.
Enige is dat zo'n Sachs qua materiaal veel robuuster aan voelt, ik meen dat het ding in Duitsland is ontwikkeld en in China is gemaakt. Maar qua materiaal voelt alles gewoon echt goed aan. Alle knopjes, schakelaars, rem/koppelingshendels etc.
Er staan er een paar te koop bij Loef. Stond er eentje met een Daytona 150 blok er onder, oliekoeler er op en een Takegawa uitlaat, erg mooi ding, maar voor 2450 euro vind ik 'm wel stevig aan de prijs... maargoed, een Daytona 150cc blok kost al bijna 1000 euro dus dan is die prijs ook niet zo vreemd. Er staan er ook nog een paar met een bamiblok voor minder geld. De zit is helemaal niet zo verkeerd voor m'n knie, maargoed wie weet hoe lang ik die problemen nog houd. Als ik dan nu toch zou moeten kiezen tussen een Monkey of een Madass, dan ga ik toch voor een Madass.
 
@Monomuis:

Met zo'n knie is het toch lastig zitten op een ZB/PBR, Monkey of Gorilla, ik zou dan echt een Dax/Dx uitproberen (je zit rechtop, knieën bij elkaar). Ook een Dax/Dx kan heel interessant verbouwd worden (bredere bandjes, andere vering, USD voorvork met recht stuur etc.). Ik heb wel heel leuke projecten gezien maar niet echt goedkoop (het is maar hoe je hem wilt hebben hè).
 
Hallo,

Ik heb een vraagje:
Voor erbij wil ik graag een skyteam dax kopen maar dan wel een 125cc.
Ik had een leuke gezien, maar die heeft op kenteken 50cc en er zit een 125cc blok onder.
Kan je dit bij de rdw zonder al te veel gedoe laten doen? of zullen ze daar moeilijk over doen?
of is er een mogelijkheid dat een 50cc frame minder sterk is dan een 125cc? en dat ze het dan minder snel goedkeuren?

Groetjes Bob
 
Ik weet niet of het mogelijk/makkelijk is om een brommer naar motorfiets om te keuren.

Je zou anders bijvoorbeeld dit frame met motorfietskenteken kunnen kopen en alles van de 50cc dax overzetten, maar of je dat ziet zitten...

De adverteerder zit hier ook op het forum (jaime1) en het is volgens mij het frame van deze dax:
s13gcl.jpg
 
Een skyteam dax omkeuren van 50 naar 125cc is duur, het is goedkoper om een 125c frame met kenteken te kopen en dan alles over te zetten.
(Of gelijk de motoruitvoering (2e hands) te kopen)

Skyteam frames zijn fysiek exact hetzelfde, de papieren maken uit of het een motor- of bromfiets is.
O ja, de nieuwere versies hebben een 5,5 liter tank, hiervoor hebben ze het frame onder het zadel breder gemaakt. Het is dus niet mogelijk een 5,5 liter tank in een 2,5 liter frame te monteren.
 
Laatst bewerkt:
Ik weet niet of het mogelijk/makkelijk is om een brommer naar motorfiets om te keuren.

Je zou anders bijvoorbeeld dit frame met motorfietskenteken kunnen kopen en alles van de 50cc dax overzetten, maar of je dat ziet zitten...

De adverteerder zit hier ook op het forum (jaime1) en het is volgens mij het frame van deze dax:
[http://i55.tinypic.com/s13gcl.jpg (afbeelding)]
Hey ik heb het topic eindelijk ook gevonden en ja het gaat om dit frame en dies nog van mij :)
 
@Monomuis:

Met zo'n knie is het toch lastig zitten op een ZB/PBR, Monkey of Gorilla, ik zou dan echt een Dax/Dx uitproberen (je zit rechtop, knieën bij elkaar). Ook een Dax/Dx kan heel interessant verbouwd worden (bredere bandjes, andere vering, USD voorvork met recht stuur etc.). Ik heb wel heel leuke projecten gezien maar niet echt goedkoop (het is maar hoe je hem wilt hebben hè).

Ik vind een Dax er écht niet uit zien. ;)
Dan zal ik echt eerder voor een Madass gaan. Maargoed, eerst moeten die knieproblemen verholpen worden.. het is ook altijd gezeik, dan eerst wil ik wat kopen en dan baan kwijt (inmiddels wel weer nieuwe baan), dan knie naar de klote.. volgende week naar het ziekenhuis voor foto's, maargoed.. ik kan er nog best wel veel mee dus ik denk dat ze op een foto niets gaan zien, een MRI geeft meestal wel een beter antwoord. Maar dan weer mogelijk moeten kiezen voor opereren of niet.. revalidatie kost ook weer vele maanden terwijl ik zoals ik al zei nu nog best veel kan. Zo nog maar eens even bij de dokter op bezoek om te zien of ik wat pijnstillers kan krijgen, ik loop al een dag of 100 met soms branderige pijn maar ben het nu toch wel zat.

Maargoed, geen Dax dus... en misschien schuif ik het wel helemaal opzij en koop ik er een elektrisch fietsje bij voor naar het werk, zodat ik toch blijf bewegen en ook snel op het werk ben zonder te zweten. ;)
 
Ik vind een Dax er écht niet uit zien. ;)
Dan zal ik echt eerder voor een Madass gaan. Maargoed, eerst moeten die knieproblemen verholpen worden.. het is ook altijd gezeik, dan eerst wil ik wat kopen en dan baan kwijt (inmiddels wel weer nieuwe baan), dan knie naar de klote.. volgende week naar het ziekenhuis voor foto's, maargoed.. ik kan er nog best wel veel mee dus ik denk dat ze op een foto niets gaan zien, een MRI geeft meestal wel een beter antwoord. Maar dan weer mogelijk moeten kiezen voor opereren of niet.. revalidatie kost ook weer vele maanden terwijl ik zoals ik al zei nu nog best veel kan. Zo nog maar eens even bij de dokter op bezoek om te zien of ik wat pijnstillers kan krijgen, ik loop al een dag of 100 met soms branderige pijn maar ben het nu toch wel zat.

Maargoed, geen Dax dus... en misschien schuif ik het wel helemaal opzij en koop ik er een elektrisch fietsje bij voor naar het werk, zodat ik toch blijf bewegen en ook snel op het werk ben zonder te zweten. ;)


Zon electronisch fiets is ideaal
Ik weet een goedkoop adres btw
 
Kwa groote en zitpositie is een DAX wel meer geschikt als bijvoorbeeld een monkey .
Dit heeft voor een groot gedeelte te maken met de grotere wielen die std. Op de DAX zitten
 
Zon electronisch fiets is ideaal
Ik weet een goedkoop adres btw

Goedkoop adres is niet nodig, wil gewoon een kwalitatief goede fiets met een goeie accu (geen loodaccu dus). Maar bedankt voor het meedenken. :) Maar de merken zijn ook niet meer wat ze zijn geweest. Ik heb nu een 2 jaar oude Batavus en die roestte al op een plekje toen hij de winkel uit kwam. Ook andere onderdelen ben ik niet zo kapot van, daarnaast een paar keer zachtjes een stoepje afgegaan (met flink afremmen), maar blijkbaar is dat al voldoende om de voorvork krom te maken wat niet onder garantie valt...

Ook voor onderhoud is denk ik een lokale fietsenboer makkelijker als er wat mis is.

Naar het ziekenhuis geweest, mijn aandoening is niet te opereren (heeft geen zin of even zin en dan komt het nog harder terug), kraakbeen aan de achterkant van mn knieschijf heeft een klap gehad en is niet mooi glad.. mogelijk van een valpartij op m'n knie van m'n schakelbrommer jaaaaaren terug. Het veelste zwaar fietsen was net de druppel.. ik had al last dat ik af en toe mn benen moest strekken in de auto, in de bioscoop etc. dus de voortekenen waren er al wel een beetje. Dit probleem moet ik oplossen met de fysio maar ik kan er vele maanden tot eventueel jaren last van hebben en dan blijft het zwak. MOoi ruk dus.. motorrijden is ook niet echt fijn meer, zelfs niet op m'n ER-5. Na een 30km rijden voelt mijn knie wel weer een beetje OK, maar toch... ik ga dus naast mijn gewone fiets wel een elektrische fiets kopen om 2x zo snel op m'n werk te zijn, een 2e motor komt er dus helaas niet (al ben ik er niet treurig om om deze keus te maken voor een elektrische trapfiets.. 1x verzekeringspremie, geen brandstof en goedkoper onderhoud.. nouja, brandstof dan wel in de vorm van elektriciteit :+ ).
 
Laatst bewerkt:
Kwam deze vannacht tegen:
http://link.marktplaats.nl/586068028

Z50R replica (Jincheng 50Q-9), leek me wel leuk om over te bouwen op een frame met kenteken en eventueel 125cc met lichtspoel. Helaas is de verkoper erg stug qua prijs en is het sowieso een "aparte" qua contact. Lijkt me wel leuk om eens een pitbike/Z50R pre-pitbike op kenteken te hebben om een beetje rond te cruizen.


Zoiets is natuurlijk ook porno :9~ :
attachment.php

Maarja voordat je je ZB/PBR er zo bij hebt staan ben je heel wat centen verder -O-
 
Terug
Bovenaan Onderaan