Honda 4-takt replica, Grote en kleine wielen topic, deel 2

Pb gestuurd.

Ik tob nog een beetje over wat voor frame ik gebruiken ga.
Ik denk dat een pbr frame het sterkste is om een soort van allroad mini te maken.
Frame van een monkey lijkt het meeste of een van een pitbike.....

Naja t kriebelt in iedergeval om in de winter een mini te prepareren.
Grondspeling van niets, maar tis wel leuk
 
inmiddels met mijn dax een beetje aan de gang.
Usd er in,
34q8qav.jpg


Zijn er nog mensen die een 125cc skyteam dax zoeken?
6o0t9i.jpg


Hij is uit 2011 heeft 3800Km gelopen, verdient wel wat aandacht.
Prijs €550 zoals hij erbij staat met de 2de versnelling kapot.
Of met ander blok €750
Boekjes en aankoop bon aanwezig.
 
Ah, hij kwam me bekend voor. Maar goed, lekker bezig hoor!
icon_thumright.gif
Voorvorkje is wel dik. Wil ik ook nog wel een keer op mijn Dax. 8-)
 
Lekker mee gebeunt inderdaad, ben er zelf niet vaak heel kritisch over. Dit is echter wel erg wreed voor de T-Rex (sorry roamer). Is het soms een ex schade brommer geweest met kromme voorvork ofzo?
 
Lekker mee gebeunt inderdaad, ben er zelf niet vaak heel kritisch over.

Ik moet er bijna van huilen, zo ga je niet om met tweewielers. Lijkt bijna wel of ie in de sloot heeft gelegen... zelfs ketting en tandwielen compleet bruin van de roest.
Nu is de prijs wel schappelijk, dus daar hoor je me niet over klagen, maar zo ga ik zelf echt niet om met een tweewieler en qua 50cc spul koop ik dan liever nieuw dan afgejakkerd. Al is dit natuurlijk een 50cc met een 125cc Orion blokje. Maar al die lui met brommers doen vaak geen donder aan onderhoud, kleppen stellen? Wat is dat? Verlichting? Moet dat echt werken? Ketting smeren? Ik dacht dat dit automatisch ging.. etc. en bij scooters geen snaren vervangen.. dat soort ellende. :X Op de een na laatste foto op MP zie je 'm ook wat moeilijk kijken (weerspiegeling in plastic kapje). Er zit volgens mij zelfs roest op de luchtfilter! _O-

Nu weer terug naar mooie Skyteams. :Y
 
De T-Rex vond ik, toen ik hem voor het eerst zag en er op ging zitten, verdraaid stoer. De originele Suzuki is wel veel mooier afgewerkt natuurlijk maar toch zeker een leuk ding. Het is alleen zo jammer dat het niet op te voeren is.. De aandrijf-as is verlengd en carter aangepast vanwege de brede wielen en ik heb er een hard hoofd in dat je het makkelijk kan overzetten op een beter soort blok. Een beetje blok is wel nodig want die brede banden hebben een hoge weerstand.
 
Zo weer even een foto up kicken:

Ben inmiddels mijn dax weer aan het opbouwen:
1g1uoj.jpg


Alleen is het blok nog niet bekend, denk dat het een daytona worden maar of het de 150 of 190 word weet ik niet.
 
Dat zal wel lekker op de weg liggen :). Geen problemen trouwens met het binnen sleutelen? Het is lekker warm, dat wel.
 
Terug
Bovenaan Onderaan