Honda 4-takt replica, Grote en kleine wielen topic, deel 2

Misschien leuk om te weten, misschien voor jullie al oud nieuws:

Honda’s ‘new monkey’ - MOTO73

Nou... Ik dus niet, dus bedankt voor de info :)

Een échte Honda nog wel, een kwaliteitsproduct dat ook wel wat meer geld kost. Een Wave blokje is ook interessant gezien die makkelijk uitwisselbaar is met tune-onderdelen en een extra ophangpunt heeft om trillingen te verminderen. Ik ga meteen eens even googlen!
 
Volgens een foto van het autosalon, 2990 zonder afleverkosten in belgie.

edit: Er loopt hier op het forum trouwens een apart draadje over de msx. Honda MSX125
 
Laatst bewerkt:
Geen mini 4 takt meer op kenteken......

Wel met vrienden aan het klooien aan pitbikes met het imi honda 4 taktblokkie!

Als jullie nog motorblok( delen ) hebben liggen hoor ik dit graag
 
inmiddels met mijn dax een beetje aan de gang.
Usd er in, [afbeelding]

Zijn er nog mensen die een 125cc skyteam dax zoeken?
[afbeelding]

Hij is uit 2011 heeft 3800Km gelopen, verdient wel wat aandacht.
Prijs €550 zoals hij erbij staat met de 2de versnelling kapot.
Of met ander blok €750
Boekjes en aankoop bon aanwezig.

Als ik knaken had ging ik er voor, maar ja, heb al 2 motoren staan. Is het een motor of een brommer BTW?
 
Even een foto kickje!
27wwzep.jpg


even met de instellingen aan het klooie:

xr7l1.jpg
 
Hier ook maar eens melden,na 2x een Singa te hebben gehad en verbouwd heb ik een maand terug een Dax gekocht om deze op te knappen,ding had wat problemen met de 2e versnelling en voor de rest was die een mooie basis voor wat ik van plan was.
Prijs aanschaf was trouwens 3x niks *D :]
Dus ding ff gesloopt en begonnen met spuiten daarna blok uit elkaar en alle lagers vernieuwd en de bak ff weer werkbaar gemaakt,was bekende boutje wat los was gelopen :)
Nu de laatste dingen nog afmaken en kunnen we weer rijden :]
Foto is van hoe ik hem kocht 8-)
full
 
Hier ook maar eens melden,na 2x een Singa te hebben gehad en verbouwd heb ik een maand terug een Dax gekocht om deze op te knappen,ding had wat problemen met de 2e versnelling en voor de rest was die een mooie basis voor wat ik van plan was.
Prijs aanschaf was trouwens 3x niks *D :]
Dus ding ff gesloopt en begonnen met spuiten daarna blok uit elkaar en alle lagers vernieuwd en de bak ff weer werkbaar gemaakt,was bekende boutje wat los was gelopen :)
Nu de laatste dingen nog afmaken en kunnen we weer rijden :]
Foto is van hoe ik hem kocht 8-) [afbeelding]
Hey volgens mij ken ik die, kwam dat ding uit ede, bij ernst-jan?
 
ja ok (ik haal altijd de namen door elkaar ;) ) Word wel weer een leuk ding.
Maar wat bedoel je met het bekende boutje? ik heb hier namelijk ook een blok liggen waarvan de 2 los licht en dat blok moet ik nog maken.
 
Vrijdag mijn voorvork terug gekregen van de spuiterij, gisteren nieuwe hendels binnen gekregen dus kon weer verder met bouwen.
Iemand hier ervaring met deze hendels en koppelings kabel? want die ik nu heb is te kort.

even wat foto's van de dax die op de elektra na klaar is
10o2ssg.jpg


9h5f2t.jpg


11lh636.jpg


23k22bs.jpg


10e0goo.jpg
 
In de versnellingsbak zitten boutjes en vaak wandelt er daar een van los ;( collega van mij doet aan 4takt racen en die ken die blokken wel dromen,dus heeft ook mijn 125 blok ff onder handen genomen :)
In en uitlaat poorten bewerk,spruitstuk bewerkt en dikkere carburateur(26mm) moet straks een pittig blokje opleveren :]
Tevens zijn alle lagers vervangen(nu skf) om het beter betrouwbaar te maken,die chineese zooi is echt bagger :X
ja ok (ik haal altijd de namen door elkaar ;) ) Word wel weer een leuk ding.
Maar wat bedoel je met het bekende boutje? ik heb hier namelijk ook een blok liggen waarvan de 2 los licht en dat blok moet ik nog maken.
 
In de versnellingsbak zitten boutjes en vaak wandelt er daar een van los ;( collega van mij doet aan 4takt racen en die ken die blokken wel dromen,dus heeft ook mijn 125 blok ff onder handen genomen :)
In en uitlaat poorten bewerk,spruitstuk bewerkt en dikkere carburateur(26mm) moet straks een pittig blokje opleveren :]
Tevens zijn alle lagers vervangen(nu skf) om het beter betrouwbaar te maken,die chineese zooi is echt bagger :X

Als een versnelling het niet meer lekker doet kan het eigenlijk alleen aan de schakelklok liggen, daar zit een (één) boutje in. Er zitten echt geen andere bouten in de versnelling, ik kan die blokken ook dromen, ik reviseerde ze al in 1986 (en zij zijn nagenoeg niet veranderd). Als een versnelling 'eruit' ligt dan bedoelen we doorgaans dat de tanden eraf gebroken zijn.

@ jaime:
Iemand hier ervaring met deze hendels en koppelings kabel?


De kabels zijn nagenoeg standaard, ik heb zelf een iets duurdere staalomwonden kabel genomen omdat die iets directer remt. Een wat goedkopere kabel zoals op de Skyteams geeft ietsje mee en dan voelt een rem wat sponzig aan. Het maakt op zich voor het remmen verder niet uit. Let op dat je kabels neemt met de juiste dikte uiteinden, anders kan je je banjobouten niet overzetten. Let ook even goed op of je niet misschien een koppelstukje wilt hebben in een (flauwe) bocht om de kabel makkelijker te kunnen wegwerken. Let bij de lengte van de kabel dan ook op de lengte van de beide koppelstukjes want een iets te lange kabel kan weer lastiger weg te werken zijn. Maak voor het monteren de koperen sluitringen weer even schoon en glad, dat fungeert hetzelfde als een pakking.

Dan even iets van mezelf: Ik heb de mazzel gehad een ingevoerd kenteken met frame te kunnen overnemen van iemand, deze zomer ga ik de boel overzetten en eventueel laten herkeuren naar 125cc. Het scheelt gewoon 100 of 110 euro aan wegenbelasting per jaar. Het Dax frame is oldtimer uit 1971 namelijk :) Ik heb dan alleen nog twee oltimer motoren in de schuur staan die ik dan hobbymatig kan houden voor een redelijk bedrag. Ik rij toch niet zo vaak ermee.
 
Oh, nog even nabericht over de schakelklok:

Áls die stomme bout loskomt (wat echt niet zou mogen, dan is hij gewoon niet goed vastgezet destijds...) dan is doorgaans de dunne geleider ring ook krom (dat plaatje wat direct achter de bout zit) en als je dan ook nog de hoofdprijs hebt is tevens de schakelarm meteen krom... Het plaatje kan je makkelijk testen: leg hem op een glasplaat. Maar de schakelarm (de haakconstructie die de schakelklok draait) is praktisch niet te zien of er een afwijking in zit. Dat merk je dan pas als hij toch iets moeizaam schakelt... Probeer het dus te testen als de carterhelft er nog niet op zit, dat scheelt ergernis achteraf ;-)
 
Was een bami blok wat nu weer 100% goed is ,alle lagers ook gelijk vervangen, nu SKF :) Toen ik de Dax kocht wist ik al wat het probleem was en daar was de prijs ook na toen ik hem meenam :) Nu laatste dingen nog afmaken en wachte op beter weer om te kunnen rijden :]
Oh, nog even nabericht over de schakelklok:

Áls die stomme bout loskomt (wat echt niet zou mogen, dan is hij gewoon niet goed vastgezet destijds...) dan is doorgaans de dunne geleider ring ook krom (dat plaatje wat direct achter de bout zit) en als je dan ook nog de hoofdprijs hebt is tevens de schakelarm meteen krom... Het plaatje kan je makkelijk testen: leg hem op een glasplaat. Maar de schakelarm (de haakconstructie die de schakelklok draait) is praktisch niet te zien of er een afwijking in zit. Dat merk je dan pas als hij toch iets moeizaam schakelt... Probeer het dus te testen als de carterhelft er nog niet op zit, dat scheelt ergernis achteraf ;-)
 
Met een vriend bezig aan een PBR.

Iemand toevallig een plattegrond van de electra haha(schema)
Heel gedoe met aansluiten.

Zelf even mini-loos, maar daar komt wel verandering in
 
Mooi die grote wielen in een dax! Past dat ook in een originele voorvork?
En waaris dat betaalbaar tekoop ?

T is alweer even geleden dat ik hier ben geweest trouwens.... Mijn dax:

1122f4c8a0142af7c8b78e9cb639bd80
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan