Honda 4-takt replica, Grote en kleine wielen topic, deel 2

Zo heren en dames, ik mag me hier ook kenbaar maken
Vandaag een nieuwe 11 jaar oude Skyteam Skymini (monkey) opgehaald
Is enkel op de paddock gebruikt dus 210km in 11 jaar
Binnenkort ff langs de RDW voor een kenteken, alle papieren zitten erbij

Eerst even nalopen, heb gezien dat stadslicht het niet doet, spiegels en knippers erbij, maar er niet op
Loop alles even na, dan kenteken, daarna kan de lol beginnen, want hij gaat niet origineel blijven

Foto’ s komen binnen kort, weet niet hoe dat telefonisch moet, dus morgen de camera erbij, dan komt het wel goed
 
Van harte met je aanwinst.
Wellicht treffen jouw Monkey en mijn Grom elkaar eens.
Nederland is niet zo heel groot dus moet te doen zijn.
Geniet van je zeldzame machine.
Ik lees net dat die van jouw nog minder kilometers achter de kiezen heeft dan mijn Grom.
Je hebt er een puike machine aan.
Genietse.
Vr Gr
 
En zoals beloofd........

Pic's!!!!!

full

full



ps. die kleine blauwe op de achtergrond is mijn blikje
 
Hij past over dwars, denk wel 5 op een rij als het moet :P

Vind dat zwart en chrome nix, maar dat komt nog wel. Eerst een kenteken, dan rijden.
Daarna rustig kijken wat anders kan, is leuk voor de winter zeg maar.

Ach, we zien wel.

1e reactie van mijn vrouw...........




Jij bent echt gek 8-)
 
Gisteren de knippers achter gemonteerd, helaas witte lampjes met oranje glaasjes, voor zijn witte glaasjes met oranje lampjes, stuk mooier.
Maar goed, komen uiteindelijk toch andere knippers op.

Spiegels erop (moeten ook andere op, wil graag bar ends, maar ook hier, komt later wel.

Koplamp uit elkaar en stadslicht en neutraal lampje vervangen, werkt dus ook weer :t :t

Teller gedemonteerd, En gerepareerd, werkt nu weer
 
Laatst bewerkt:
Ik heb de motor in NL gekocht, maar heeft nooit een kenteken gehad. De NL eigenaar heeft hem in Belgie gekocht, bij aanvraag kenteken wordt het dus een Belse import

Verdere uitleg is verstrekt
 
Laatst bewerkt:
Dag Oma! :W

Ik heb er genoeg van. 1997 heb ik in een vlaag van verstandsverbijstering een CY50 gekocht nadat ik jarenlang over Franse Dax 70's heb staan kwijlen.
Dat de CY50 een heel ander beestje is heb ik te laat ontdekt.
Voor de Limburgse heuvels was het ding te zwak, voor de oostduitse ook. Laten staan en langzaam opknappen dus.
Frame nieuw gespoten, wielen ook (niet meer uit elkaar te krijgen met Bridgestones van 198x erop) Nieuwe bandjes, remblokken, olie (vork ook), kontaktloze ontsteking (want de originele viel alsmaar uit) en ombouw op 12V. (zonder regelaar, ook kloten) :N
Uiteindelijk na 17 jaar als leuk hebbedingetje met zo goed als geen kilometers per jaar verhuisd van het heuvelachtige naar en "platte" stad, dus ermee naar het werk.
Op iedere kruising reden de auto's me de vouw uit de broek, per toeval eens hetzelfde ritje op een (17 jaar oude) _O- Gilera Scooter gereden. Geen vergelijk,
.
..

Ja het werd tijd, heb hem verkocht.
20 jaar in de verkeerde brommer geinvesteerd |(
 
Op zoek naar vervanging ben ik de aktuele MSX 125 (Model 2017) proefgereden.
Rijdt best lekker, maar aan het stoplicht langzamer als een 50cc scooter, en ook langzamer als een innova.
Als ik al voordring aan het stoplicht* will ik ook als eerste weg zijn.
Bovendien kreeg ik na 15-20min. een houten kont .

Jammer, optisch erg leuk

*Nee, dat is hier in Duitsland niet normaal nee.
 
Laatst bewerkt:
Hallo allen,

Sinds een paar weken heb ik mijn oude brommertje (Keen Motorcycles BadBay cx50) uit de schuur getrokken. Deze heb ik nieuw gekocht toen ik 17 was (nu inmiddels 29). In feite een replica van de Honda's.
Hij was in niet al te beste staat meer. Inmiddels heb ik alle wiel- en balhoofdlagers vervangen, velgen gespoten, nieuwe banden en nieuwe set ketting + tandwielen.
Ook heb ik de tank en zijkapjes gewrapt en striping aangebracht.,
E27EB3EA-5B25-45D7-A522-96635419D120.JPG
Daarnaast heb ik wat extra dingen aangepast;
- LED achterlicht
- LED koplamp met dagrijverlichting
- Zadel laten bekleden (regenboog garen :P )
IMG_1296.JPG IMG_1297.JPG IMG_1311.JPG IMG_1308.JPG

Maar nu ineens werkt de verlichting niet meer. Ik gok dat de lichtspoel stuk is gegaan...
Toch wil ik de verlichting aanpassen zodat de leds niet pulseren bij stationair toerental, maar direct vanaf de accu voeding krijgt.

Dit is de huidige opstelling;
IMG_1314.JPG
Zijn er aansluitschema's bekend hoe dit aan te sluiten is?
Met name de aansluiting van de lichtspoel (via spanningsregelaar?) naar de accu is mij onbekend.
Of zijn er andere goede ideeën? Ik hoor ze graag!
 
Hallo.

Zouden jullie mij kunnen helpen wat info geven over wat blokjes voor onder mijn pbr op motor kenteken. ik heb dus Een pbr En ben zoekende naar een leuk blok.
Nu zag ik daytona,yz,lifan,
Zongshen enz.
Maar de prijzen verschillen enorm.
Nu lees ik veel over lifan dat het goeieblokjes zijn.en wou eerst een 125 want voor de prijs hoef je het niet te laten.
Maar ik zag dus ook de daytona 125 en dat schijnt beter te wezen.
Wie zou mij de voordelen kunnen noemen
Van deze 2 of toevallig een ander blok adviseren.
Zag de 150 en 190 modellen onder andere de animo en zongshen spraken mij aan.
Maar daar kan ik niet zoveel info Over vinden.

Ben een echte t2 fan deze kleine 4T zijn redelijk nw voor mij van daardeze vragen.😉
 
Ik heb nog een YX 150 cc blok liggen in bijna Nieuwstaat is wel ff gebruikt ( niet door mij ) gekocht voor een MOTO Monkey
maar heb ik verkocht . Ik woon in Haarlem
 
Ik heb nog een YX 150 cc blok liggen in bijna Nieuwstaat is wel ff gebruikt ( niet door mij ) gekocht voor een MOTO Monkey
maar heb ik verkocht . Ik woon in Haarlem

Interressant, ben bezig met een kenteken op de monkey (ja nog steeds)
Als dat binnen is, wil ik hem customizen, afhankelijk van de kosten ook motor wissel, komt er een origineel 125cc blok met 210km op de klok vrij, ook nieuw dus

Wat zou je er voor vragen? Mag ook in pb
 
Waarom *O*???

Vorig jaar een kentekenloze monkey gekocht, 2 1/2 maand wachten voor RDW, vervolgens Bj aan tonen, contact gezocht met fabriek, geen antwoord, alle verkooppunten in NL, konen niet helpen, onbereikbare importeur in Belgie, uiteindelijk eem mail met Bj ipv een officiele verklaring.
Seizoen voorbij, er geen lol meer in, dus in een hoek geflikkerd.

Mooi weer in aantocht, stoute schoenen aan en naar RDW vandaag, had ik voor de herkeuring binnen 8 weken terug moeten komen |(|(|(|(|(|(|(|(|(|(|(|(|(
Maar ze zouden er even naar kijken, was enkel een papieren tijger mbt Bj, maar goed, had er niet veel vertrouwen in, en was al bezig met oplossingen als een donor frame of verkoop.

Maar na een uur wachten en veel overleg, tot aan een hoge stropdas toe, stempel erop *O**O**O**O**O**O**O**O**O**O**O* en nu nog BPM aangifte doen.
Morgen BPM aangifte ff op de post en onze Blauwe vrienden afwachten.

Dus met wat geluk, als ik ales goed heb ingevuld 8)78)78)78)78)78)78)7
Met een week of 2-3 hoop ik te kunnen rijden.

:]:]:]:]:]:]:]:]:]:]:]
 
Kiek an......
De wonderen zijn de wereld dus nog niet uut.....
Dat is wel heel goed nieuws en jouw geduld is dus beloont.
Kunnen we van de lente en zomer eindelijk eens de wegen onveilig gaan maken met onze bijzondere pocket bikes.
Ik heb nog wel een aantal mooie routes en heerlijke ijstenten in gedachten.
Hoop dat jij niet mensenschuw bent, want met onze machines gaan het nekketrekkers worden. Ha ha ha ha.
Vr gr
 
Terug
Bovenaan Onderaan