Honda 4-takt replica, Grote en kleine wielen topic, deel 2

Weer bezig geweest, kenteken stond horizontaal en liep nog aan, dus aangepast zoals ik het wil

Blauw plakband gaat nog weg en wordt netjes vast gezet, ty raps waren door iemand “geleend” dus zat zonder

1406618
image.jpg


1406620
 
Zadel waarschijnlijk, maar van later zorg, eerst het plaatje compleet.
Tank wordt gespoten en er komt een zwarte tankdop en andere stickers, tank zelf blijft gelijk.

Vandaag een wat langere rit, maar wat rijd dit zoveel beter dan 8"
 
Zo.......laten we er vandaag maar eens flink van genieten.
Ik heb er dit weekend maar eens een pocket-bike weekend van genaakt en daarom maar vandaag eens een lekker stukkie toeren over Neerlands mooie wegen.
Met een mede 125cc collega motorrijder gaan we eens een mooie tocht maken met uiteraard de prettige versnaperingen erbij.
De foto’s volgen vanavond.
Fijne dag allemaal.
 
Goed.....was een zeer plesante rit met mag wel zeggen 2 unieke pocket-bikes.
We hebben lekker kunnen knallen en de uitlaten blaften er flink overheen.
Een patiënt met open TBC zou er nog schril bij afsteken met zijn gehoest.
Heerlijk geluid geven die open uitlaten toch.
Bij de nodige versnapering stops hadden onze machines de nodige bekijks, en dan druk ik me nog mild uit.
Het waren complete blikvangers en nekkentrekkers.

Met name de Monkey van de collega rijder had het meeste bekijks.
Sterker nog.....ze zagen mijn Grom af en toe niet eens staan.
Die Monkey heeft vandaag toch wel de show gestolen en de nodige omstanders een zere nek bezorgt van het verdraaien ervan.
Al met al een zeer geslaagde rit en zekers ene die voor herhaling vatbaar is.
Want al zeg ik het niet snel, deze 125cc pocket-bikes geven verdomde veel rijplezier voor wat ze hun formaat waard zijn.
Elke gereden kilometer is genieten en daarvoor is niet eens een dikke machine nodig.
Ik heb zelfs meer schik met deze 125cc fiets dan met mijn woon/werk 500cc gebakje.
AC045564-F903-4F76-B814-BB13BBCDA964.jpeg
 
Nog een paar omdat het kan.....
 

Bijlagen

  • A99FA1B0-4C93-4F19-A02E-E8D8A8219D59.jpeg
    A99FA1B0-4C93-4F19-A02E-E8D8A8219D59.jpeg
    376 KB · Weergaven: 15
  • 08C3889C-FC01-47CE-8B53-099345E500BF.jpeg
    08C3889C-FC01-47CE-8B53-099345E500BF.jpeg
    325,8 KB · Weergaven: 16
  • 8FD4D27A-6ED8-4739-B50A-37DB6068F827.jpeg
    8FD4D27A-6ED8-4739-B50A-37DB6068F827.jpeg
    323,5 KB · Weergaven: 14
Hallo Martin, ziet er 'gelikt' uit :t
Dit is wat je indertijd allemaal vertelde. En het is gelukt dus !

Ben gisteren (7-7) met m'n VanVan naar de Ölde Mölen geweest. Had de Kreidler Club Oost Nederland haar jaarlijkse Internationale meeting.
Naast de vele Kreidler RSjes (op motorkenteken), ook vele klassieke Zündapjes in 50, 80, 100, 125 en 175 cc.
Leuke route gereden van ongeveer 75 km door het Sallandse landschap.
Rob uut Lochem.
 
Hallo

Ik heb een 150cc lifan blok
Waarvan de versnellingsbak stuk is waar zou ik eventueel onderdelen kunnen bestellen en zijn er ook tunings onderdelen voor te krijgen

Alvast bedankt
Mvg daniel
 
O.a. viertaktwinkel verkoopt die blokken, brink motoren ook en die twee in omgeving soest. Zou hun eens bellen, als ze de blokken verkopen wellicht de onderdelen en anders weten zij de weg wel
 
Motorkit heeft minimaal 150,-- besteding voor ze naar NL sturen, had wat leuke dingen gezien, maar kwam niet aan de 150,-- totaal.
Toen ik bij 4taktwinkel was had ik gezegd dat ik daar wat leuks had gezien, zij kopen ook regelmatig bij/via motorkit, dus wat daar op de site staat is ook via 4taktwinkel te krijgen
 
Bedankt voor de info. hier heb ik wat aan. heb op Aliexpress een Z40 nokken as gezien, zou dat wat zijn of is de kwaliteit om te huilen
 
Goeie dag.
Ik ben in het bezit van een pbr125
Heb er een Daytona 150e onder geplaats.
Maar heb tydens de elektronica aanpassen ( vorige eigenaar had de kabelboom niet zo netjes gemaakt en zwarte draden gebruikt voor rood naar accu enz ) de cdi op geblazen😒.
Nu wou ik vragen weet iemand of hier een ander type cdi zo op kan. Want heb een 8pins cdi gezien op alixprs.
Of misschien een andere oplossing?
Of heeft er iemand een Daytona cdi over
offff weet wie er iemand heeft.

Ik hoor het heel graag.
Word tyd dat ze is haar geluid gaat laten horen.😉

Grt Jan Amsterdam.
673F97F2-6DED-416A-BB94-60F3619402CD.jpeg
i
57F56886-2749-4CB7-A8DA-978EAF74DFE8.jpeg
 
Wat een geweldig mooie machine Jan.
Zo zie je ze niet vaak.
Ik kan jou helaas geen antwoord geven op je vraag, maar vind wel dat jij een uniek exemplaar in handen hebt.
Hoop dat die machine snel het leven weer in zich krijgt want denk dat zoiets zeer plesant rijdt.
Succes Jan.
 
Ik vind het ook een zeer leuk ding.
Ben er dan ook attent mee🤓
Heb alleen nog geen 1meter op gereden.
En ben hem al een aantal maanden aan het opbouwen.

Ga dan ook is achter de tip van Henk123 aan.
Heb wel Daytona cdi gezien bij diverse maar 150€ vind ik voor nu ff teveel.
Moet nog meer aan gebeuren.
En andere cdi s zie ik voor 15 a 20 euro dus denk dat moet goedkoper kunnen.

Maar als niet anders kan word het toch een nwe.
 
Ie er iemand die mij kan vertellen of een lifan cdi uitwisselbaar is met een Daytona cdi?
Heb dat ooit is ergens gelezen volgens mij.
Kan het alleen niet terug vinden.

Grt
 
Jan, om even met jou mee te denken......
Zijn er geen clubs of speciale Forums waar ze al jaren rondrijden met machines zoals die van jou?
Die zijn er toch vast wel lijkt me.
Met zulke gasten ben jij binnen 1 dag van de juiste informatie voorzien lijkt me.
 
Moet anno 2019 toch doenbaar zijn lijkt me.
Want als ik wel 1 ding 100% zeker weet, dan is het dat er meer dan genoeg liefhebbers zijn van dit soort 125cc brommers.
Dat geldt in elk geval wel voor mijn Honda Grom en die machine van jou is volgens mij nog meer gewild.
 
Kijk eens wie zo`n blok verkoop ? 4taktwinkel daxdodo loef houten fredsbike luc de bont . die hebben vast wel een CDI of schema ?
suc6
 
Forums is inderdaad een optie.
Moet ik ff goed gaan rondlezen welk forum.
Denk dat ik daar wel beste af ben inderdaad voor meer info.

Daxdodo doet alleen door verkoop heb ik begrepen van hem.
Hij heeft geen winkel aan huis.
Fredsbike had ook niets liggen en kon me ook niet vertellen of een lifan cdi zou werken.
Die had ik toevallig vanmiddag gebeld.
Maar gemiddeld zit je bij iedereen rond 150€ Nw en 2de hands hbbn ze niet.
Terweil het wel een ouder modelblok is.

Ik kijk het nog een paardagen aan en anders word het toch een nw.
Het is alleen dat ik voor mij zelf niet over het budget heen wil gaan die ik in gedachte heb aan dit project uit tegeven.😉
 
Terug
Bovenaan Onderaan