Honda 4-takt replica, Grote en kleine wielen topic, deel 2

Heel begrijpelijk Jan.
Wellicht jezelf dan nog even iets extra tijd gunnen en via Google op zoek gaan naar een betreffend Forum.
Of.....via Google een soort van club opzoeken waarbij er leden zijn die met een soortgelijke machine als die van jou rondrijden.
Kans is nihiel dat jij werkelijk de enige bent met zo’n bijzonder exemplaar.
Dit moet toch echt op te lossen zijn lijkt me.
Succes Jan.
 
Na 2 jaar bamiloos te zijn geweest, heb ik afgelopen weekend een Gorilla op motorplaat aangeschaft :P hij is nog vrij standaard op een verlengde (+10cm) achterbrug na, gespoten wielen en een NHRC uitlaat (wat maakt dat ding een tering lawaai zeg, zonder dB-killer :P de carbon Zero Rose replica op mijn oude motor-Dax was een stuk stiller/fijner qua geluid).

5qy6tNR.jpg


Heb ondertussen wat klein spul besteld (nieuw gespoten tank, zijkapje, dubbel zuiger remklauw, stalen remleiding) om het ding wat netter/beter te maken.
Op het apparaat zitten nu een setje gas gedempte schokbrekers, zoals deze:
882091414.png


Nu vind ik ze nogal brak dempen, ik word nog net niet zeeziek als ik over een hobbel/drempel rij. Nu verwacht ik dat ik de demping wat straffer kan maken, door er wat meer lucht in te pompen. Alleen, hoeveel? Toen ik er een digitaal bandenspanningsmetertje op aansloot, zat er 1,2 bar in. Ik heb er nu 6 bar ingepompt, maar tot hoe ver kan ik gaan (ik heb nog niet test gereden), wat is 'normaal'?

Ohja, van de winter komt er wss een ander blok onder. Ik twijfel tussen een YX160cc of zo'n nieuw ZC190cc blok met 5-bak (die laatste is wel superbruut!)
 
Aaa wat schattig!😁
Heb ik ook gehad in het blauw.
Had ik nooit weg moeten doen😢.

Over de druk weet ik niet zo wat die maximaal mag hebben.
Vraag me wel af of er geen CO2 in moet inplaats gewonen lucht.
Misschien kan iemand anders daar meer over vertellen.

Ik weet wel dat als je 190blokje neemt beter ook 12inch wielen kan nemen en schijfremmen dan geen overbodige luxe is.😉
 
Heb onder tussen een nw cdi besteld op motorkit.

Alla 136€ incl verzending.

Stond een cdi op eBay die mocht ik over nemen voor 55 dollar.
Maar bij elkaar met verzending en invoerrechten kwam ik uit op 81€.
En ik ben het dus niet eens met invoerrechten van 21€ nog wat.

Dus koos voor een nw cdi.
Die is als goed is het weekend binnen.
En van de usa hier heen weet ik zeker dat het ff duurt.

Grts
 
Met grote woelen, zeker 12", is zo'n apparaat helemaal uit verhouding vind ik. 10" zou ik nog overwegen, mocht het rijgedrag echt te spannend worden met zo'n dik blok.
 
Daar heb je inderdaad gelijk in.
Had er even niet bij stil gestaan dat er ook 8 inch wielen in zitten.
Maar 8 inch Reid zeker niet fijn met zo n zwaar blok.
Maar wie niet waagt wie niet wint🤫
 
Heb zelf (nog) het originele blok en ben van 8 naar 10 inch gegaan,met een iets langere brug (maar die heb je al)
Het verschil in rijgedrag is werkelijk schokkend,in positieve zin dan.

Een (veel) groter blok met 8 inch wordt sterk afgeraden, doe jezelf een plezier en doe er 10 inch onder.


Succes
 
Eerst maar eens met 8" proberen, groter kan altijd nog! Binnenkort komt er ook een stuurdempertje op.
Vanochtend ben ik naar m'n werk gereden met de gorilla, die 6 bar in de dempers scheelt echt heel veel. Veel minder nerveus in de bochten met gas er op, en het voelt allemaal veel stabieler aan.
Zeker een verbetering dus!
 
Ie er iemand die mij kan vertellen of een lifan cdi uitwisselbaar is met een Daytona cdi?
Heb dat ooit is ergens gelezen volgens mij.
Kan het alleen niet terug vinden.

Grt
Kan 4-taktwinkel in Zwolle je niet helpen aan info?
Die jongens weten heel veel op dat gebied.
 
Ik heb dat ook is ergens gelezen.
Maar heb naar Fredsbike gebelt en die zegt dat het niet werkt.
Maar heb onder tussen de nwe cdi er tussen en heb vonk.
Maar contact uit werkt niet.
Deed die vanmiddag nog wel dus moet alles weer na lopen.🤔
Die wil ik wel dat die het doet voor ik hem ga test starten.
Dat is het laatste puntje voorlopig.

Dan oli in het blok en test flesje benzine aan de carp en dan ff kijken hoe die loopt.

Geduld is een schone zaak.
 
Ik heb dat ook is ergens gelezen.
Maar heb naar Fredsbike gebelt en die zegt dat het niet werkt.
Maar heb onder tussen de nwe cdi er tussen en heb vonk.
Maar contact uit werkt niet.
Deed die vanmiddag nog wel dus moet alles weer na lopen.🤔
Die wil ik wel dat die het doet voor ik hem ga test starten.
Dat is het laatste puntje voorlopig.

Dan oli in het blok en test flesje benzine aan de carp en dan ff kijken hoe die loopt.

Geduld is een schone zaak.
Geduld Ja . Maar dit duurt wel heel lang ? geen nieuws ?
 
Goededag, ik zal mij even voorstellen

Odi uit Leeuwarden en dit is mijn Skyteam Dax 125 uit 2013:
IMG_20191018_163717.jpg


Zijn er meer Dax rijders in Leeuwarden/rondom?
 
Twente...so nowhere near..heb naast de motoren ook nog een PC50A en een C310S..
 
Deventer hier :t

Net een test ritje met nieuwe schokdemper en 17 tands voor
Rijd goed, slaat minder door, dus blij met de demper
Tandwiel bevalt ook, trekt langer door in de versnellingen ca 70 in de 2 en bijna top in de ,3, vier gaan de touren omlaag, en veel geduld nodig om sneller te gaan, zit wel meer in, maar de 125 komt dan net te kort.
Met de 140 eronder zal dat wel goed komen verwacht ik

Voorlopig ben ik er blij mee
 
Mooie eindjes weg!

Ik zag ergens in de zomer een Monkey in Leeuwarden rijden. Verder ben ik voor zo ver ik weet de enige!
Ook wel gaaf8-)
 
Ze benne schaars goed die Monkey’s.
Alhoewel eerlijk gezegt ik ook tot op heden sinds krap 2 jaar ik rondstuur met miene Honda Grom ook die nog niet ben tegengekomen.
 
Ik woon in Haarlem daar zie ik vaak Dax & Monkey `s rijden maar Ik denk dat de meeste bij de Dealers rijden .Utrecht ( Loef Houten )
Soest en Zwolle . een keer per jaar de Bloembollen rit ( Noordwijkerhout ) wel 40 / 50 stuks Super Leuk
 
Mooie eindjes weg!

Ik zag ergens in de zomer een Monkey in Leeuwarden rijden. Verder ben ik voor zo ver ik weet de enige!
Ook wel gaaf8-)
hier in bolsward rijden 2 skyteam's rond een rode en zwarte .
helaas weinig 4 takt voor de rest :N

@odi doe je motor elfsteden tocht mee op de skyteam ? ik doe hem altijd op de ss50 .
 
Wanneer is dat?
Klinkt wel leuk
Hoe lang duurt het ongeveer? (moet helaas bijtijds thuis zijn)

Monkey op de drager en ernaar toe rijden is dan wel makelijk
(of bij meerderen uit de buurt, kan de aanhanger erachter)
 
met pinksteren is dat altijd , 240 km rijden rondje friesland . met 4,000 motor's
Helaas is 90% nieuwere motoren maar er is nog een klein groepje die hards met oudere motoren / unieke motoren .
is wel smorgens 8 tot smiddags 3 uur (met 2 pauzes) . maar erg leuk .
 
Wat leuk om te zien dat hier nog activiteit is! Ik ben de starter van deel 1! Inmiddels al heel lang geen kleine wielen meer onder mijn kont gehad.. Jarenlang gedroomd over een goede C90 maar uiteindelijk toch voor gekozen om mijn NTV650 Revere te houden..


'Als ik later oud ben' wil ik toch nog eens kijken of er een C90-achtig model is het een immense tankinhoud om eens een flinke reis mee te maken. Tot die tijd blijf ik het hier een beetje in de gaten houden :)
 
Klinkt leuk dat rondje Friesland met Pinksteren.
Met het oog op die komende wetgeving omtrend maximaal 100km per uur mogen rijden op de snelweg zou ik met mijn 125cc brommert zo die kant uitkunnen als het zover is.
Voorheen zelden de snelweg op met mijn A1 motorfiets ivm die max snelheid van 130km per uur waarbij ik het onprettig vond om daar rond te rijden.
Maar straks gaat dat flink veranderen en vind dat zelfs wel positief.
 
Terug
Bovenaan Onderaan