Honda 4-takt replica, Grote en kleine wielen topic, deel 2

Ik heb bij beide blokkken het standaard 15T Voortandwiel vervangen voor een 14T.
Bij de dax heb ik een 32T achter, wheely geen enkel probleem, ook naar z’n 2 😂👍
Maar heb het puur gedaan omdat de Dax een funbike is voor kleine ritjes😎
Maar alsnog in de 1 wel ff opletten om hem niet compleet achterover te trekken🙈
 
Bij de BMX Cub ben ik er nog niet uit hoe ik de vertanding achter moet nemen.
Wil in ieder geval het zo hebben dat die vlot op achterwiel gaat want word ook gewoon een funbike.
 
Wielen klaar
 

Bijlagen

  • AA33FFCB-EDCF-476E-8E0E-35BFCD52F7D9.jpeg
    AA33FFCB-EDCF-476E-8E0E-35BFCD52F7D9.jpeg
    391,7 KB · Weergaven: 6
Denk dat je hem wel als brommer kan keuren maar als motorfiets wordt lastig zoals magnamaniac zei , eerst het frame laten keuren en framenummer krijgen . denk dat je ook spatborden > catalysator > euro 3 of 4 uitstoot > knipperlichten > rem-afstand moet binnen zoveel meter .
ik zou het wel erg stoer vinden als het je wel lukt . je kan altijd rijden met een kenteken van een suzuki RV90 of Yamaha TW , maar dat mag weer niet O-)
 
Mooi project en hoop dat jij het straks voor elkaar krijgt om er wettelijk mee rond te mogen rijden.
Het zal hoe dan ook flink veel bekijks gaan trekken en ook van de rondrijdende dienders.
Met zo’n machine illigaal de weg op is dan vragen om een staande houding van elke willekeurige agent.
Maar indien jij de papieren ervoor rond krijgt dan heb je wel een hele vette machine.
 
Gaat goed komen mannen 👍ben er ook niet bang voor dat elke pet me gaat aanhouden, als je kijkt wat er tegenwoordig voor spul rond rijd met een kenteken dan zal die van mij er echt niet uitspringen.
Maar laten we hem eerst maar eens afbouwen 👍
 
Dax ff weggebracht voor eerste service controle. Vanwege nieuwe blok moet die na 20km montage/kleppen controle. Gelijk maar ook ff goede olie erin laten doen.
En ff de bedrading na laten kijken of die de accu bijlaadt 👍
Op paar kleine puntjes na is het Dax project af👍 Weet nog niet of ik hem hou of ga verkopen 🙈
 

Bijlagen

  • 777B7FD3-FCCC-4A81-A6A9-05C797B3C270.jpeg
    777B7FD3-FCCC-4A81-A6A9-05C797B3C270.jpeg
    319,3 KB · Weergaven: 15
Dax ff weggebracht voor eerste service controle. Vanwege nieuwe blok moet die na 20km montage/kleppen controle. Gelijk maar ook ff goede olie erin laten doen.
En ff de bedrading na laten kijken of die de accu bijlaadt 👍
Op paar kleine puntjes na is het Dax project af👍 Weet nog niet of ik hem hou of ga verkopen 🙈
Heb je nog wat Grotere Foto`s ? Ik zie nu een pas foto met Reklame
 
😂had foto voor me insta gemaakt , moet eerlijk zeggen dat bedoeling was om alleen dat kleine bordje erop te zetten.
 
👍👍
 

Bijlagen

  • D5C1880C-D877-4D16-885B-4D35F7C32105.jpeg
    D5C1880C-D877-4D16-885B-4D35F7C32105.jpeg
    447,8 KB · Weergaven: 16
  • 5E357D8B-5004-437F-9E2A-E7B60B616834.jpeg
    5E357D8B-5004-437F-9E2A-E7B60B616834.jpeg
    545,9 KB · Weergaven: 13
Dax staat weer klaar na inspectie beurt 😎👍alles blijkt goed aangesloten te zijn qua bedrading,accu laad ook netjes bij😎
Enige minpuntje is dat neutraal lampje soms wat blijft branden,waarschijnlijk slechte draad in draadboom omdat dit wel vaker gebeurd. Meestal zit het probleem in de buurt van balhoofd.
 
Net een backstep kit gescoord, was ik nog naar opzoek
Rempomp van de achterrem is niet goed vast te zetten zonder, heb hem eerder omgebouwd naar schijfrem achter maar dat zit niet lekker, backstep zou dat moeten oplossen
Wil echt binnenkort weer met de Monkey aan de gang

Twijfel nog wel over het blok, heb een 140cc liggen, moet er nog onder, maar twijfel dus of ik niet beter deze verkoop en er een semi automaat onder hang
Met die rot handen van me is dat misschien praktischer, minder last/pijn
Komt een grotere remschijf voorop, hoef niet heel hard te kijpen om te remmen
 
Ik rij met nieuw YX 140 blok, koppeling is beetje aan uit ding.
Zat er bij jou rempomp voor achterrem geen beugeltje die je op je blok moet monteren?
Had bij mij achterbrug 5.5 wide set ook z’n beugeltje maar die paste niet open de Dax.
Heb toen zelf het een en ander aangepast.
 

Bijlagen

  • A975A7F7-8D6F-42D6-AAA0-CA0AFF633D66.jpeg
    A975A7F7-8D6F-42D6-AAA0-CA0AFF633D66.jpeg
    145,8 KB · Weergaven: 7
  • 344CF158-090F-49EA-964F-BF4B756E001D.jpeg
    344CF158-090F-49EA-964F-BF4B756E001D.jpeg
    170,6 KB · Weergaven: 7
  • F1904A53-8484-421D-85F1-1B62626155C4.jpeg
    F1904A53-8484-421D-85F1-1B62626155C4.jpeg
    137,5 KB · Weergaven: 7
Nee, zat geen beugeltje bij, heb wat zitten beunen, maar zit niet lekker
Trommel was een trek stang, rempomp is duwen.
We zullen het zien als de backstep binnen is, stond toch op het wil ik nog hebben lijstje
 
Ik heb bestaand rempedaal van trommelrem omgebouwd naar type rempomp.Vind dat zelf bouwen juist leuk👍
nu met de BMX bouwen komen er weer genoeg dingen aan😎 meeste spullen zijn onderweg en dan is er genoeg te doen.
Moet nu eerst wielbussen draaien om wielen netjes in het midden te zetten.
Achter moet dus eerst om ketting in lijn te zetten👍
 
Backstep kit binnen, nog niet gemonteerd, eerst definitief besluit over het blok nemen
Nu zat ik te kijken, waar komt de jiffy, nou niet dus
FF rond gekeken, moet nu een universele jiffy kopen, anders geen standaard

Echt, je blijft bezig met die kleine krengen
Begon met schijfremkit achter, om de rem pomp te monteren, de backstepkit, om te parkeren, jiffy beugel _O-

Denk er hard over de backstep zwart te maken, met spuitbussen en (ets) primer, had ik beter een nieuwe zwarte kunnen kopen |(_O-_O-

Zoals gezegd, je blijft bezig met die kleine krengen
 
Loeders benne het.............
Maar rijden als een malle. Ha ha ha ha
Succes ermee en laat de lente en zomer maar komen.
 
Net het nieuwe 140cc semi automaat blok besteld, direct goede olie, zwarte kickstarter (bij een zwart blok zit een chrome kickstarter, net niet dus) ook het nieuwe stuur wat ik met verzendkosten toch te duur vond (ga nu over de drempel gratis sturen) en uiteraard de jiffy, die nodig is voor de backstep kit

Ga vast de boel ombouwen als het binnen is, remschijf naar verwachting begin april, heb ik tot die tijd om de rest te doen
 
Terug
Bovenaan Onderaan