Honda 4-takt replica, Grote en kleine wielen topic, deel 2

Normaal klus ik niet binnen, maar er moest te veel gebeuren, schuur is te klein om binnen te werken
Nu kom ik na werk thuis (help vrouwlief met groente snijden) en als dat klaar is, pak ik m'n krukje en ga aan de Monkey prutsen, slijp en schuurwerk doe ik wel in m'n hok, als dat buiten zou moeten, zou ik het niet doen, komt hij dus niet af
En dit blok heeft nog niet gelopen, dus ruikt niet, dat scheelt
Maar idd, vrouwlief ziet hem liever vertrekken
 
Wil er nog iemand een backstep kit?
Ga hem er toch weer af doen, andere oplossing maken qua zithouding niet tevreden, len te veel voor over, gaat niet met dat k#t lijf
Heb al weer mooie goodies gezien, komt goed
 
Rem en schakelpedaal besteld
Gaat weer mooi worden, durf niet terug te rekenen wat dat kleine krdng heeft gekost, maar ik blijf bezig

Backstepkit gasg er dus definitief van af
Zithouding klopt voor mij niet, en in het totaal plaatje, wordt het toch niet als gewenst, nu een kepspeed cnc alu rempedaal met rempomp aansluiting
Ook een cnc alu schakelpook erbij
 
Gisteren spatbord geplamuurd, net me hok in om te schuren, ff in de primer gespoten, moet nog meer schuren/plamuren, maar de vorm is nogal ruk, geduld, komt goed
Gister ook bezig om de ori steppenbalk te monteren, past ook niet, yx blok is breder, stukje afgeslepen, past nog niet, vul bussen gemaakt, maar dan kom ik waarschijnlijk niet weg met de standaard, is die weer te lang
Wil de steppenbalk verbreden, dus gat geboord, blijkt hij massief
Dun bortje er ruim 3 cm in, wil net stoppen, breekt de boor
Steppenbalk heel voorzichtig rondom door geslepen, zodat ik de boorschacht kan pakken, op het laatste beetje, weer geknapt
Eerste deel op maat geboord en bezig draad tappen
Nu te donker, morgen heel voorzichtig de steppenbalk in korten en kijken dat ik de boor eruit vis, dan ook daar draad tappen
Wil er een busje over lassen en een bout erin draaien cm of 2 breder is genoeg
 
Bij zit het zo
 

Bijlagen

  • CC578785-C284-4A3F-8E95-9CAECE637911.jpeg
    CC578785-C284-4A3F-8E95-9CAECE637911.jpeg
    373,9 KB · Weergaven: 26
  • FF619012-633A-4520-AB27-C7046749218F.jpeg
    FF619012-633A-4520-AB27-C7046749218F.jpeg
    260,8 KB · Weergaven: 26
Vandaag een pakketje (via ophaalpunt) naar binnen gesmokkeld, gezeur van de baas voorkomen dat er alweeeeeer wat voor de Monkey is gekocht
Schakelpook en rempedaal
Net maar ff gemonteerd, in de schuur wezen prutsen steppenbalk van een pitbikd opgesnord, zo in de ff gauw was die breder, dus schoon gemaakt, ontvet en er met een zwarte spuitbus langs heen gewapperd, was grijs, dag kleurt dus niet
Morgen droov, dan ff de steps en standasrd overzetten en kijken dat het past

Ondanks dat de schakelaars nog niet binnen zijn, wil ik toch ff vaart maken en de rest van de puntjes op de i, j en ij
Als ik straks de woonkamer ga aanpakken, moet hij echt terug de schuur in, desnoods zonder schakelaar, wil ik hem verder dan toch eel klaar hebben

Niet lullen, plaatjes, wel met de tablet, dus niet heel zcherp
 

Bijlagen

  • 20210515_002539.jpg
    20210515_002539.jpg
    136,7 KB · Weergaven: 19
  • 20210515_002526.jpg
    20210515_002526.jpg
    143,2 KB · Weergaven: 21
Nu eerst even de Monkey rijdend maken, af hoeft niet, blijft een project, maar wil wel kunnen rijden
Vandaag de spiegels gemonteerd, uitlast eronder, ketting erop
Benzine erop, buiten 1 trap en hij liep*O**O**O**O**O**O*

Voorspatbordnaar mijn zin gezet, blokbouten vast gezet, wilde de remklauw monteren, is er 1 remblokje weg, k#t, wordt dus remblokjes bestellen, doe ik maar gelijk een stalen remleiding erbij
Morgen kijken naar het aansluiten van de verlichting
 

Bijlagen

  • 20210531_190739.jpg
    20210531_190739.jpg
    157,4 KB · Weergaven: 16
  • 20210531_190728.jpg
    20210531_190728.jpg
    165,9 KB · Weergaven: 18
Wordt gek van mijzelf
Had ruim 50% van de draden voor verlichting/schakelaars uitgezocht, kan ik mijn briefje nergens vinden of wat ik heb is onduidelijk/tegenstrijdig
Kan ik alles weer uitzoeken :(
Knipperlichten vast gesoldeerd en afgewerkt, want dat klopte,........... nou ben er nu niet meer zo zeker van :(:(:(:(:(

Shit, als ik eraan begin, moet ik het afmaken
 
Heb zitten twijfelen over die remblokjes
Die klemmetjes waren ook niet lekker, dat ene remblokje kreeg ik er ook niet fatsoenlijk in, dus............
Remklauw met dubbele zuigers besteld, leuke upgrade met mijn 200mm remschijf
 
Moet me Dax ook nog is ff opereren, hij rijd wel als een malle maar stottert me te veel.
Ga de gasnaald maar is ff iets verzetten en kijken of dat helpt.
 
Gister een helder idee, het schema dat ik van 4taktwinkel had gekregen, opnieuw geprint, en vanmorgen vol enthousiasme an de gang
Ik geloof dat ik nu een heel eind ben
Pakketje, remklauw en leiding binnen, zit er geen banjo bij, dus ff winkel langs en banjo opgehaald
Remklauw paste niet, wielen zijn te klein, dus na een korte twijfel de slijptol in de nieuwe klauw gezet, nu past hij wel
Remleiding moet er nog op, ook de remolie moet er nog in, maar moeg aan het werk, dus later
Vanavond of morgen rem afmaken en verlichting checken, dan een proef rondje
 

Bijlagen

  • 20210602_130108.jpg
    20210602_130108.jpg
    137 KB · Weergaven: 11
  • 20210602_142224.jpg
    20210602_142224.jpg
    161,5 KB · Weergaven: 11
Vanavond heeeeeel rustig op het werk, warm dus bijna niemand besteld, vroeg naar huis dus, ik lekker met de Monkey verder
Rem gevuld, zit nog iets lucht in denk ik, mag nog net wat harder, komt nog wel
Yes, eindelijk de draadjes voor de start knop gevonden, dus aangesloten, start nu elektrisch, nou ja, wilde vanavond niet starten :(
Met kicken ging ook niet lekker.
Gaskabel vervangen, misschien ligt het daar aan
Morgen kijken of hij loopt, laatste dingen checken, morgen boodschappendag, dus rijden wordt hem niet
Hopelijk vrijdag of van't weekend
 
Wie van hier heeft ervaring met het vervangen (lees: upgraden) van alle lagers in een 2015 YX150/160 blok?
Ik heb die van motorkit vorig jaar gekocht, wou hem deze winter uit elkaar trekken en alles na-lopen/vervangen/upgraden omdat ik er nu toch bij kan.
Dan kan ik alvast de lagers kopen voor ik het blok uit elkaar trek
 
Wil er nog iemand een backstep kit?
Ga hem er toch weer af doen, andere oplossing maken qua zithouding niet tevreden, len te veel voor over, gaat niet met dat k#t lijf
Heb al weer mooie goodies gezien, komt goed
is het specifiek voor een monkey, of past het ook op een Dax? en hoeveel moet je er voor hebben?
 
is het specifiek voor een monkey, of past het ook op een Dax? en hoeveel moet je er voor hebben?
Ik verwacht wel dat hij op een dax past
Zit een beugel op de achterkant van het blok gebout, dit is de boven bevestiging
Onder bevestiging is ipv de achterste, laagste motor bevestiging
Is wel voor schijfrem achter
Forum prijs €60,-
 
Ik verwacht wel dat hij op een dax past
Zit een beugel op de achterkant van het blok gebout, dit is de boven bevestiging
Onder bevestiging is ipv de achterste, laagste motor bevestiging
Is wel voor schijfrem achter
Forum prijs €60,-
Dank voor het snelle antwoord! iet om over na te denken. ben namelijk op een laag pitje een tweede Dax frame aant ombouwen naar, geen idee welk blok er in komt. een Triple blok leek me wel een leuke uitdaging. Maar dorito blok is ook leuk
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan