Honda 600CBR

Lefremi

Rookie
18 aug 2008
3
0
Boskoop
Vanavond wilden we een stukje gaan rijden, maar ineens doet de koplamp het niet meer. H4 vervangen, maar geen dim en grootlicht. Nu is het een USA uitvoering, of dat verschil maakt weet ik niet, maat er zit geen aan/uit schakelaar op voor het licht.
Zekeringen zijn in orde.
Zou dit in het contactslot kunnen zitten of toch in de linker schakelaar ? Weet iemand hoe deze lamp geschakeld is? Achterlicht doet het wel.
Als iemand dit "probleem"kent, scheelt het mij een hoop zoekwerk.
Leo
 
Meet ook even of je spanning hebt bij de zekering. Als daar wel spanning hebt, weet je in ieder geval dat je het moet zoeken in de bedrading tussen de koplamp en de zekering.

Ik zou voor de zekerheid de zekering toch even vervangen
 
Dit probleem heb ik met mijn CB1 ook gehad en na lang zoeken zat het in de startknop.
Deze onderbreekt bij het starten de spanning naar de koplamp omdat deze veel spanning wergtrekt die de startmotor nodig heeft. (US of A modellen hebben geen aan en uit knop, die lampen branden altijd continue)

Ik heb het opgelost door de kapjes die om de schakelaar heen zitten even los te maken, contactspray op de contactjes doen, ff flink heen en weer frotten en hij doet het weer geweldig (alweer een jaar lang)

ik hoop voor je dat het zoiets simpels is, zeker de moeite waard om na te kijken.

Succes
 
Terug
Bovenaan Onderaan