Honda 750 Bol D'Or rubbertje ???

JandB

Rookie
18 sep 2012
11
0
Eindhoven
Hoi allen, ik ben op zoek naar een afdichtingsrubbertje wat hoort te zitten in het gaatje wat voorop het blok zit waar je de nokkenas ketting spanning kan regelen.
Er zit nu niets en lekt hier een klein beetje olie, kwam erachter door een topic in het forum hier dat daar een rubber afdichting hoort te zitten.
Iemand heeft vast nog wel ergens zo'n ding liggen in een oud blok of zo.
 
Hoi allen, ik ben op zoek naar een afdichtingsrubbertje wat hoort te zitten in het gaatje wat voorop het blok zit waar je de nokkenas ketting spanning kan regelen.
Er zit nu niets en lekt hier een klein beetje olie, kwam erachter door een topic in het forum hier dat daar een rubber afdichting hoort te zitten.
Iemand heeft vast nog wel ergens zo'n ding liggen in een oud blok of zo.

Kniert
 
honda-cb900fb-bol-dor-cam-chain-tensioner_bigma000048e05_5685.gif


4 Sprocket,ex.cam
more info > € 112.50

ADD TO WISH LIST

5 Camchain A
more info > € 94.00

ADD TO CART


6 Chain B,cam
more info > € 119.00

ADD TO CART


8 Tensioner,camchai
more info > € 124.00

ADD TO CART

9 Spg.b,tensioner
more info > € 5.00

ADD TO WISH LIST
10 Pl.,tens.setting
more info > € 14.50

ADD TO WISH LIST

11 Tensioner B,chain
more info > € 80.50

ADD TO CART


12 Spg B,tensioner
more info > € 5.00

ADD TO CART


13 Tube,tension.spg.
more info > € 5.00

ADD TO CART


14 Guide B,cam Chain
more info > € 27.00

ADD TO CART


15 Guide,cam Chain
more info > € 28.00

ADD TO CART

16 Bolt Tension Adj
more info > € 6.50

ADD TO WISH LIST
17 Bolt,knock,7x14
more info > € 2.00

ADD TO WISH LIST

18 Washer (6mm)
more info > € 1.00

ADD TO CART


19 Plug,selg.11.5x7
more info >
alternative: SET, OIL SEAL ENGINE (ARS) OEM
price: € 24.50 € 3.50

ADD TO CART


20 O-ring,7.8x2.2
more info > € 2.50

ADD TO CART


21 Bolt,flange 6x14
more info > € 1.00

ADD TO CART


22 Nut, Blind, 6m/m
more info > € 1.00

ADD TO CART

23 Nut,flange,10mm
more info > € 3.00
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Men neme een oude kitspuit die je twee jaar geleden voor het laatst hebt gebruikt. Deze is als het goed is volledig uitgehard. Vervolgens sloop je het blok siliconen uit de tube en je hebt een basis om mee te beginnen.

Vervolgens ga je bezig met een mesje en snij je hem dusdanig dat hij perfect past. het enige wat je dus nodig hebt is genoeg geduld om het netjes te doen. Als je mazzel hebt, heb je zelfs zwarte kit uitgehard liggen.

Als je geen oude kit hebt liggen kun je ook zwarte kit kopen, vervolgens zorg je dat het gat waar je een plug voor wilt maken een beetje vettig is zodat de kit niet hecht. Vervolgens kit je het gat net zo vol dat je na uitharden de plug er weer uit kunt halen en weer terug kunt prikken.

Natuurlijk is het dan ook de bedoeling dat je de motor laat staan tot de kit netjes is uitgehard ;)

Genoeg beunhaas oplossing?

db
 
Men neme een oude kitspuit die je twee jaar geleden voor het laatst hebt gebruikt. Deze is als het goed is volledig uitgehard. Vervolgens sloop je het blok siliconen uit de tube en je hebt een basis om mee te beginnen.

Vervolgens ga je bezig met een mesje en snij je hem dusdanig dat hij perfect past. het enige wat je dus nodig hebt is genoeg geduld om het netjes te doen. Als je mazzel hebt, heb je zelfs zwarte kit uitgehard liggen.

Als je geen oude kit hebt liggen kun je ook zwarte kit kopen, vervolgens zorg je dat het gat waar je een plug voor wilt maken een beetje vettig is zodat de kit niet hecht. Vervolgens kit je het gat net zo vol dat je na uitharden de plug er weer uit kunt halen en weer terug kunt prikken.

Natuurlijk is het dan ook de bedoeling dat je de motor laat staan tot de kit netjes is uitgehard ;)

Genoeg beunhaas oplossing?

db


_O- _O- _O- _O- _O-

ringetje kost € 1,=
 
En is dat rubbertje niet nieuw te krijgen, dan pak je siliconen pakking, spuit dat in het gaatje, strijkt het glad af en laat het uitharden, voila je nieuwe dopje is gereed. Ik heb zelf zo ook een rubberen ringetje in mijn thermostaathuis vervangen. Ringetje voorzichtig volspuiten, half uurtje laten aandrogen, zodat er al een huid op de siliconenlaag zit en vervolgens het huis gedeeltelijk aandraaien, zodat er nog een klein beetje speling is. Na uitharden definitief vastdraaien. En dicht is de boel weer. Ook geschikt voor reparaties onderweg als er even geen dealer in de buurt is. Ik ken iemand die zo zelfs klepdekselpakkingen vervangt, die niet meer te krijgen zijn.
 
Het gaat bij de voorkant van het blok om nr 19. die plug kost oem 24,50 en de voordelige keus 3,50

Die plug sluit het gat van de spanstift van 1 van de nokkenas kettingen af. Een goeie monteur haalt dat plugje elke keer dat de ketting gespannen wordt los, om de stift aan te duwen, omdat het veertje van meneer honda te zwak is, om zijn taak te vervullen. Ik plakte hem dan altijd weer met vloeibare pakking dicht. Het plugje is officieel niet bedoeld om regelmatig los te halen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan