Honda 750 f1 1978

De Don

MF'er
22 jun 2006
83
0
Groningen
Goedemiddag!

Ik surf al een tijdje met veel plezier rond op dit forum en ik ben onder de indruk van de bereidheid tot helpen van eenieder. Dus ik probeer het ook maar eens..

Ik heb sinds kort een brik-klassieker (in die volgorde vrees ik), te weten een honda cb 750f1 '78. Mijn doel is natuurlijk lekker toeren, maar ook een beetje sleutelen op zijn tijd lijkt me wel wat (al doende leert men).
Het ding rijdt eigenlijk best ok, maar paar dingetjes echter die ik zou willen verhelpen/laten verhelpen.

Voor nu is het belangrijkste een hobbel in het voorwiel. Dit is vooral bij lage toerentallen en matige snelheid zeer goed merkbaar en lichtelijk irritant.
Bij even stevig optrekken merk ik er niet veel van.

Mijn vraag: Ligt dit aan het voorwiel zelf? En is die dan onvoldoende in balans of zou er een heel kleine slag in zitten? Wat zou het beste het eerste kunnen proberen?
 
nee, waarschijnlijk niet. Het ligt aan je voorvorkdemping. ververs de vorkolie eens ; als deze te dik is veert de voorvork onvoldoende aangezien de olie onvoldoende snel door het gaatje wordt geperst...

;)
 
En check je rubber. Als 'ie een tijd stilstaat krijg je een platte band en dat blijf je voelen. En check je velg, zit er een deuk in? Bijvoorbeeld omdat de vorige eigenaar met 100 op een stoepje is geknald of iets soortgelijkig sulligs.

Oh en waar blijven de plaatjes?
 
Klinkt allemaal heel plausibel.
Ik vond het al vreemd, de velgen zien er nog best aardig uit..

Ik ga eerst maar eens aan de slag met de voorvorkolie, daar moet uit te komen zijn, of zitten daar nog vervelende haken en ogen aan?

Bedankt!

Vanavond zal ik even wat plaatjes zetten, dat hoort zo, mee eens
 
Wat voor voorband heb je? Ik heb dat gehobbel vooral met Conti's meegemaakt.

Heb kan ook zijn dat je speling op je balhoofd hebt.
 
Ik heb een perelli voorband, maar het is misschien beter om hem te vervangen, hij lijkt wat droog..

Bijlage: http://files.motor-forum.nl/forum/download_document/382223/1fa99aa338a5f20d93e94d2735fd7944 (f1 4.jpg)​
 
En nog maar een attachmentje..

Bijlage: http://files.motor-forum.nl/forum/download_document/382224/5bbf81153c8e7a7b65df25f6f312ad1b (f1 5.jpg)​
 
En check je rubber. Als 'ie een tijd stilstaat krijg je een platte band en dat blijf je voelen. En check je velg, zit er een deuk in? Bijvoorbeeld omdat de vorige eigenaar met 100 op een stoepje is geknald of iets soortgelijkig sulligs.

Oh en waar blijven de plaatjes?

Mee eens.
Misvormde band door lang stilstaan en veroudering is het meest waarschijnlijke.

Die van mij hobbelde ook, was verdwenen met een nieuwe band.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan