Honda 900 Hornet topic!!!

Vraagje voor Joep: heb jij toevallig je originele koplamp nog? ik heb op mijn 600 een koplamp van de 900 Hornet, maar er is van de zwarte behuizing iets afgebroken waardoor hij niet mee goed sluit :( ik hoor het wel of je er eventueel van af wilt
Yes ik heb hem nog helemaal kompleet Hornix.
Heeft maar drie maanden op de motor gezeten, dus hij is nog als nieuw.
Helemaal compleet 25,euries en hij is van jou.
Er zit zelfs nog een lampje in plus kabelhouders.
Ik hoor het wel,zo ja dan neem ik hem mee zondag.teminste als je komt.
groetjes Joep. :+
 
da's sympatisch van je joep! *O* ik ben er alleen niet aankomende zondag....
kunnen we het per pakketpost regelen? mail me anders ff:
dorpsjong@wanadoo.nl
Thanx :W
 
Ik heb zelf een 600 gehad en nu sinds 1 jaar een 900. De 900 voelt iets zwaarder aan maar is nog altijd een echte "speelfiets", en heeft massa's koppel onderin, zodat veelvuldig schakelen niet nodig is om in de powerband te blijven.

Zwaar aanvoelen hmmm.... Ik heb ooit een Suzuki Impulse (4 cilinder 400 cc, 153 kg) ingeruild voor een SV 650S. Ik vond die SV maar log en lomp in de bochten. Dat verbeterde gelukkig wat toen ik er andere banden op gelegd had (klote Metzelers :( ), maar toch dat supervliegensvlugge sturen zat er niet in. Alles went natuurlijk en ik heb nooit spijt gehad van die SV. Ik schat dat die Hornet 600 zo ongeveer hetzelfde stuurgedrag heeft als die SV?

Eén nadeel bij voorbaat aan de Hornet 900. Ik zal er nooit het uiterste uit kunnen halen op de openbare weg. Ik zal niet eens in de burt kunnen komen door het vele vermogen (ja, ik ben er zoéén die 110 PK en bijna 100 Nm veel vind).

Ik denk dat het een proefritje moet gaan worden...

Hoe zit het eigenlijk met het benzine verbruik van de 900 (en de 600 eigenlijk ook)?
 
mn dealer heeft ook een 900 en ikzelf een 600 en ik kan je vertellen dat het niet veel scheelt qua grootte, de 900 ziet er alleen wat massiever uit

Nee, dat idee had ik ook al. Ik ben ook juist niet op zoek naar een "grote" fiets. Ik ben maar een klein ventje 8-)
 
Als je een toevallig een 600 zoekt, die van mij komt over 2 weken te koop. Mat blauw uit 2004 met fabrieksgarantie tot juni 2006.
 
Zwaar aanvoelen hmmm.... Ik heb ooit een Suzuki Impulse (4 cilinder 400 cc, 153 kg) ingeruild voor een SV 650S. Ik vond die SV maar log en lomp in de bochten. Dat verbeterde gelukkig wat toen ik er andere banden op gelegd had (klote Metzelers :( ), maar toch dat supervliegensvlugge sturen zat er niet in. Alles went natuurlijk en ik heb nooit spijt gehad van die SV. Ik schat dat die Hornet 600 zo ongeveer hetzelfde stuurgedrag heeft als die SV?

Eén nadeel bij voorbaat aan de Hornet 900. Ik zal er nooit het uiterste uit kunnen halen op de openbare weg. Ik zal niet eens in de burt kunnen komen door het vele vermogen (ja, ik ben er zoéén die 110 PK en bijna 100 Nm veel vind).

Ik denk dat het een proefritje moet gaan worden...

Hoe zit het eigenlijk met het benzine verbruik van de 900 (en de 600 eigenlijk ook)?
Het verbruik is ongeveer hetzelfde, alhoewel dit afhangt van het rijgedrag. Een 600 is hoogtoeriger, wat inhoud dat je in de lage regionen (onder de 6500 rpm) rustig kan rondtuffen, en je verbruik is dan ook lager.
 
Ben je �m echt helemaal zat? Of heb je weer wat anders op �t oog. -O-
(zo ja, wat?????)

Eigenlijk is het jouw schuld :+ . Toen jij 'm wegdeed ging het bij mij ook weer kriebelen. En dat terwijl ik van plan was er nog een jaar mee door te rijden. Hij gaat trouwens alleen voor een voor mij acceptabele prijs weg. Het moet niet, anders verlies ik er teveel op. Eerste 2 jaar is toch de hoogste afschrijving. Voordeel is wel dat ik nog fabrieksgarantie erop heb zitten. Waarom zou iemand dan bij een dealer kopen en onnodig teveel betalen?

Zat zijn is een groot woord. Veel koppel bij lage toeren is wat ik nog steeds het meeste mis. Echter, hij is zo mooi. Dat ga ik wel missen.

Mijn lijstje van mogelijke opvolgers;

ZRX1200R
GSX1400
Speed Triple model 2000
XJR1300
Raptor 1000
SV1000S

Je ziet wat bovenaan staat. Dat wisselt echter per week, dus het zegt niet echt veel.
 
Eigenlijk is het jouw schuld :+ . Toen jij 'm wegdeed ging het bij mij ook weer kriebelen. En dat terwijl ik van plan was er nog een jaar mee door te rijden.

:X :X :X O-) eeeeeh....sorry?


en misschien worden wij dan wel helemaal vebannen van de Hornet topics tzt -O-

suc6 met de verkoop

[me]HornEd vind de xjr1300 en raptor1000 ook heeel mooie bikes :Y [/me]

 
Laatst bewerkt:
Joep, het is binnen hoor. Bedankt voor het verlichten der paden...
O-) O-) Halleluja O-) O-)

At your service O-) veel plezier er mee op die donkere wegen rond kaastown.
enne mischien rijd de hornet nu ook sneller.
De lamp is gewend steeds de lucht in te schijnen, want ik heb hem ingereden
met wielees. :] :+
 
Aha, ben jij die onverlaat die maandenlang het Limburgse vliegverkeer heeft ontregeld })
 
full
900 900 Rulles :]
:+
 
Joepert, kun jij mij nog eens wat plaatjes van je home-made remschakelsetje doen toekomen? thanx
 
Yes zal morgen close piccies maken.
Ben alleen nog aan het oefenen met de digi camera.
Maar met de hulp van men drie jongens moet dat lukken.


Proost!!!!!! 8-)
 
Terug
Bovenaan Onderaan