Honda ADV 350

Mooi en stoer ding zeg!
Meteen de mooiste in dat segment.

Echter. Als die €7.500 zou kosten dan zou ikzelf s kijken voor een 2de hands 750.
Ik zie er veel aangeboden worden, sommigen voor €8900.
Die kan je best krijgen voor €8.000

Allemaal hele mooie ook.
 
Ik zag 7799 staan op de website van Honda. Beetje duur voor een commuter, en om 'm nu als enige motor te nemen... Volgend jaar maar eens kijken hoe het rijdt. Misschien sta ik wel versteld.

In ieder geval de eerste scooter waar ik serieus interesse in heb
 
Ik was er al bang voor die prijs. Nogmaals voor dat geld en misschien ietsjes meer heb je een hele mooie tweedehands 750 CC met dct en die gaat gewoon 184 op zijn teller
 
Mooi en stoer ding zeg!
Meteen de mooiste in dat segment.

Echter. Als die €7.500 zou kosten dan zou ikzelf s kijken voor een 2de hands 750.
Ik zie er veel aangeboden worden, sommigen voor €8900.
Die kan je best krijgen voor €8.000

Allemaal hele mooie ook.
Een gebruikte Forza 750 voor minder dan € 11.990 heb ik nog nergens gezien. Ben benieuwd naar waar die voor € 8.900 te koop staat.
 
Ik was er al bang voor die prijs. Nogmaals voor dat geld en misschien ietsjes meer heb je een hele mooie tweedehands 750 CC met dct en die gaat gewoon 184 op zijn teller

Yep. Ik vind die 750 ook een mooi ding hoor, zeker voor een scoot. Maar dat ding is gewoon erg zwaar. Het gewicht van de 350 is oké (gewicht/vermogen is natuurlijk aan de lage kant, maar goed). Als je met zo'n gewicht gaat rondrijden, dan gaat het praktisch effect een beetje verloren voor mij tov een conventionele motor met koffers.

Even een vergelijking qua prijs: een gloedjenieuwe Versys X-300 kost je met het adventure pakket (zijkoffers, handkappen, valbeugels, middenbok en tankpad) €7398.

Een gebruikte Forza 750 voor minder dan € 11.990 heb ik nog nergens gezien. Ben benieuwd naar waar die voor € 8.900 te koop staat.
Op motoroccasion vind je atm 9 X-ADV's voor minder dan €9000,-
 
@ferry34 ik weet niet of ik het goed zie wat het kenteken betreft.
Maar als ik het goed zie is het kenteken 89 MP HV.
Dit kenteken is niet geregistreerd in Nederland en heeft nul eigenaren gehad.
 
Het is maar n voorbeeld.
Er zijn er meerdere en ook bij dealers.

M'n punt is dat de adv 350 n prachtige scoot is, maar erg duur en voor hetzelfde geld een 750 koopt in mooiestaat.
Jammer dat er geen 500 cc is.
 
Er worden veel adv 750 geimporteerd. Het is toch ook geen vergelijk, 350 vs 750. Aanschafprijs ligt ook enorm ver uit elkaar.
 
c4.png


Ik ben super tevreden met mijn Forza 350 en zal deze ook diverse jaartjes blijven rijden. Moet wel bekennen als de ADV (rood) gelijk met de Forza was uitgekomen dat ik waarschijnlijk de ADV had gekozen. Vind het echt een prachtig model.
 
Er worden veel adv 750 geimporteerd. Het is toch ook geen vergelijk, 350 vs 750. Aanschafprijs ligt ook enorm ver uit elkaar.
De verglijking wordt gemaakt omdat het allebei scooters met lichte offroad capabaliteit betreft en de prijs van een tweedehandse 750 dicht bij de prijs van een nieuwe 350 ligt.

Gewicht en motorvermogen liggen natuurlijk mijlenver uit elkaar, maar ik zie de overeenkomsten wel.
 
Yep. Ik vind die 750 ook een mooi ding hoor, zeker voor een scoot. Maar dat ding is gewoon erg zwaar. Het gewicht van de 350 is oké (gewicht/vermogen is natuurlijk aan de lage kant, maar goed). Als je met zo'n gewicht gaat rondrijden, dan gaat het praktisch effect een beetje verloren voor mij tov een conventionele motor met koffers.

Even een vergelijking qua prijs: een gloedjenieuwe Versys X-300 kost je met het adventure pakket (zijkoffers, handkappen, valbeugels, middenbok en tankpad) €7398.


Op motoroccasion vind je atm 9 X-ADV's voor minder dan €9000,-
Ja, weet ik. Ik dacht dat we het over Forza's hadden. Verwarrend, voor mij dan hè... ;)
 
Ik reageede nav jouw en ferry34's opmerkingen. Ik dacht dat het om de X-ADV ging, en zo ook ferry34 volgens mij :P
 
Ik begrijp ook het vergelijk wel uiteraard, echter zijn de beide aandrijvingen ook totaal verschillend, wel gaaf model overigens. Wanneer te verwachten in NL, ik ben nu toch aan het kijken wat ik ga aanschaffen
 
Ik heb ook geen idee hoe zo'n 6 versnelling dct rijdt, maar ik vind de 750 echt zo mooi!

De 350 is ook mooi, vooral die cockpit, echter is 350 cc voor mij te langzaam.
 
Ik heb ook geen idee hoe zo'n 6 versnelling dct rijdt, maar ik vind de 750 echt zo mooi!

De 350 is ook mooi, vooral die cockpit, echter is 350 cc voor mij te langzaam.
Ferry, geweldig. Totaal anders dan de T max die ik ook 7 jaar heb gehad.
Is een totaal andere beleving en de motorloop is geheel anders.
Bij Vario scooters direct de hoogte in met de toeren bij de X adv zoals een motorfiets toeren opbouwen.
 
Ik heb ook geen idee hoe zo'n 6 versnelling dct rijdt, maar ik vind de 750 echt zo mooi!

De 350 is ook mooi, vooral die cockpit, echter is 350 cc voor mij te langzaam.
Ik begrijp natuurlijk het comfort van een zwaardere motor en 2 cilinders, zeker op langere (snelweg) stukken rijden.. Maar,...
De vraag (na bovenstaande) is dan natuurlijk: wat is 'te langzaam' of hoe snel moet het zijn?
 
Ik begrijp natuurlijk het comfort van een zwaardere motor en 2 cilinders, zeker op langere (snelweg) stukken rijden.. Maar,...
De vraag (na bovenstaande) is dan natuurlijk: wat is 'te langzaam' of hoe snel moet het zijn?
Ik ben niet de persoon waar je op reageert, maar in mijn beleving is topsnelheid het probleem niet. Het zijn de inhaalacties op wegen 80< km/h en snelwegen al helemaal. Bij een 300 vergt dat in de regel meer planning dan bij een 650 bijvoorbeeld.

Al kan ik me voorstellen dat je op een scoot heel anders rondrijdt dan ik nu doe op mijn lichte allroadmotor.

Als ik voor een woonwerk scoot ga, dan zou voor mij het deftige gewicht van die X-ADV niet opwegen tegen het voordeel in snelheid wat ik ermee krijg. Ik moet wel stukken snelweg rijden, maar ook een stuk ermee door de stad en daar waardeer ik lagere gewicht enorm.

Aangepast: jeetje hoeveel taalvouten kan ik maken in een kort bericht
 
Laatst bewerkt:
Precies dat is de afweging inderdaad.
Max snelheid van 100 km rijden ze gemakkelijk maar ik vindt het prettig om bij bv het uitkomen van een bocht het gas erop te zetten.
Vraag is bij de keuze hoe snel je op 100 wilt zitten, dat is het verschil in pk en koppel.
Als voorbeeld, ik heb mijn T max 500 met Mallossi vario en drukveer doorgezet naar mijn zoon omdat ik de X adv had aangeschaft.
Maar ik moest toch behoorlijk gassen is standje S2 stand om bij te blijven, puur omdat de motor niet direct het max koppel kan leveren.
Ik weet niet wanneer de 350 in Nederland leverbaar is, kan er nog niets over vinden maar verwacht dat ze straks op de beurs zullen staan, ben benieuwd. want is behoorlijk uitgerust met instelbare achter schokkers, USD vork enz. op naar febr. 2022
 
Een X ADV vergelijken met een tmax 500 is dan ook wel iets anders dan m'n Aprilia SR 300 die met pijn en moeite 125 GPS reed, terwijl je na 1900 uur 130 mag.

Het is me meerdere keren gebeurd dat degene die ik in ging halen ineens iets harder ging rijden en daar zit je dan.

Ook zit je wanneer je snelweg rijdt, de hele tijd rond de maximum snelheid te rijden.
Ik was steeds op zoek naar n beetje meer power.

M'n Nexus slaat in de toerental begrenzer bij 180 km pu....prima. ook maar 1 keer geprobeerd.
Het is inderdaad de power van acceleratie wat de lol is.

Een 350 is voor mij te weinig.
Let op, ik heb m'n scoot alleen voor de lol.
Ik hoef er niet mee naar m'n werk, want dan zou t me minder interesseren
 
Mij maakt de snelheid niet zo veel uit , wil ik sneller , pak ik wel iets anders uit de garage 😇😉. Wil hem gewoon hebben voor de relax en het gemak . Dus Honda Nederland , komop met die ADV 350😂🤣
 
Terug
Bovenaan Onderaan