Honda ADV 350

trillen en daveren bij het vertrekken.
Ik denk dat er wel meer zijn die dit ervaren.
Dit komt volgens mij door stof vorming van de koppeling want ik heb deze nu al twee maal proper gemaakt door goed uit te blazen met perslucht.
En dan is het probleem voor even weg.
Ik denk dat de remschoenen van de koppeling te zacht zijn en dus veel stof produceren en dat word niet goed afgevoerd.
Ik heb nu eens gekeken naar andere koppeling schoenen maar kom enkel uit bij Malossi.
Heeft daar iemand ervaring mee?
Non-adjustable automatic maxi fly clutch for clutch bell ø 150 - MalossiStore
Het zou me verbazen dat een fabrikant als Honda niet in staat zou zijn om een soepel werkende centrifugaalkoppeling te bouwen.
Dat soort koppelingen bouwen ze al minstens 50 - 60 jaar.

Sinds wanneer heb je dat probleem, en hoeveel heeft je ADV gelopen?

Doet mij meer denken aan één van de veren gebroken.
 
@PeterCC

de scooter heeft nu bijna 11000Km en heb dus gemerkt dat na het zuiver maken van de transmissie het probleem volledig weg is.
Ik heb al verschillende merken van scooter gehad en de SYM 300 had er ook last van maar dan niet zo erg als de ADV

Ik zal volgende keer eens kijken naar de veren maar bij de vorige poetsbeurt was mij niets opgevallen

Dacht wel al gelezen te hebben op anders talige fora dat er nog personen zijn die het ervaren
 
Dus de ADV is jouw eerste ervaring met een motorfiets?
Hoe ben je tot die keuze gekomen?
Dit is inderdaad mijn eerste ervaring met een motorfiets (buiten dat ik als 16-jarige rongebolt heb met een bromfiets).
Ik had altijd al een voorkeur voor en maxiscooter.
Ik heb diverse tests en reviews geraadpleegt, uiteindelijk ging de keuze nog tussen een Yamaha XMAX en de Honda ADV350.
Na enkele bezoekjes aan twee verschillende Yamaha en twee verschillende Honda dealers (en testritten) heb ik voor de Honda gekozen omdat dit model mij het meest beviel.
 
@PeterCC

de scooter heeft nu bijna 11000Km en heb dus gemerkt dat na het zuiver maken van de transmissie het probleem volledig weg is.
Ik heb al verschillende merken van scooter gehad en de SYM 300 had er ook last van maar dan niet zo erg als de ADV

Ik zal volgende keer eens kijken naar de veren maar bij de vorige poetsbeurt was mij niets opgevallen

Dacht wel al gelezen te hebben op anders talige fora dat er nog personen zijn die het ervaren
Als je bij vorige poetsbeurten niets mis hebt gevonden met de veren dan zal het dat wel niet zijn.
Dus 11000km, dat is eigenlijk bijna niets.

Heb je dat daveren enz altijd bij vertrek of enkel als de motor koud is, of enkel als die warm is?
 
Dit is inderdaad mijn eerste ervaring met een motorfiets (buiten dat ik als 16-jarige rondgebold heb met een bromfiets).
Ik had altijd al een voorkeur voor een maxiscooter.
Ik heb diverse tests en reviews geraadpleegd, uiteindelijk ging de keuze nog tussen een Yamaha XMAX en de Honda ADV350.
Na enkele bezoekjes aan twee verschillende Yamaha en twee verschillende Honda dealers (en testritten) heb ik voor de Honda gekozen omdat dit model mij het meest beviel.
Interessant.
Als je na zoveel jaren overstapt van een bromfiets naar een ADV dan moet dat toch sterke fysieke effecten op je hebben gehad?

Ik ben ook ooit begonnen met een bromfiets, dan een Vespa 160, dan een Honda 250, dan een BMW R75. Van mijn 16 tot mijn 30.
Dan 28 jaar geen motorfiets meer en me dan na die 28 jaar een Beverly 300ie aangeschaft.

Ik ben die gaan ophalen in februari 2019 en ik was die blootstelling aan de elementen, de wind, de weg, ik was dat helemaal vergeten.
In je auto rij je geïsoleerd van de omgeving rond, maar op een motorfiets niet, je zit er binnenin.
 
trillen en daveren bij het vertrekken.
Ik denk dat er wel meer zijn die dit ervaren.
Dit komt volgens mij door stof vorming van de koppeling want ik heb deze nu al twee maal proper gemaakt door goed uit te blazen met perslucht.
En dan is het probleem voor even weg.
Ik denk dat de remschoenen van de koppeling te zacht zijn en dus veel stof produceren en dat word niet goed afgevoerd.
Ik heb nu eens gekeken naar andere koppeling schoenen maar kom enkel uit bij Malossi.
Heeft daar iemand ervaring mee?
Non-adjustable automatic maxi fly clutch for clutch bell ø 150 - MalossiStore
 
Heb de adv 350 de hele winter op de druppellader (optimate 6) gezet. Kan geen kwaad denk ik. Voor de rest wat accesiores erop gezet. givi led mistlampen, beugels hepco becker , Mivv uitlaat, custom zadel tappezzeria met extra foam, wrs dark scherm, aluminium treeplaten en een rugsteun.
 

Bijlagen

  • IMG_5963.jpeg
    IMG_5963.jpeg
    541,4 KB · Weergaven: 0
  • IMG_2044.jpeg
    IMG_2044.jpeg
    458,9 KB · Weergaven: 0
  • IMG_2045.jpeg
    IMG_2045.jpeg
    734,6 KB · Weergaven: 0
  • IMG_1398.jpeg
    IMG_1398.jpeg
    373,5 KB · Weergaven: 0
  • IMG_5039.jpeg
    IMG_5039.jpeg
    461,5 KB · Weergaven: 0
Normaal als ik de Honda ADV 350 pak en weg rij zit ik over het algemeen naar achteren met een bolle rug. Een beetje hangen.
Deze week tijdens een rit ging ik helemaal naar voren zitten en ging een bocht door.
Het viel mij op dat het sturen en de bocht nemen erg makkelijk ging.
De rest van de dag en dagen erna dezelfde houding aangehouden.
Moet zeggen dat rotonde en bochten vrij makkelijk te nemen zijn en de snelheid toeneemt.
Nou vraag ik mij af hoe zitten jullie op de ADV 350.
 
Interessant.
Als je na zoveel jaren overstapt van een bromfiets naar een ADV dan moet dat toch sterke fysieke effecten op je hebben gehad?

Ik ben ook ooit begonnen met een bromfiets, dan een Vespa 160, dan een Honda 250, dan een BMW R75. Van mijn 16 tot mijn 30.
Dan 28 jaar geen motorfiets meer en me dan na die 28 jaar een Beverly 300ie aangeschaft.

Ik ben die gaan ophalen in februari 2019 en ik was die blootstelling aan de elementen, de wind, de weg, ik was dat helemaal vergeten.
In je auto rij je geïsoleerd van de omgeving rond, maar op een motorfiets niet, je zit er binnenin.
Ja dat klopt, in het begin was dat toch aanpassen.
Nu bouw ik dat zeer langzaam op, in het begin veel gereden op bekende wegen aan matige snelheden en zo langzaam opgebouwd.
'k heb ondertussen reeds 2x een korte autosnelweg rit gedaan en dat valt mee.
Ondertussen oefen ik 1 a 2 maal per week enkele maneuvers op lage snelheid op een parking in de buurt.
Ik heb mij ondertussen ook ingeschreven op een rijvaardigheidscursus, deze gaat door op 24 mei.
 
Ja dat klopt, in het begin was dat toch aanpassen.
Nu bouw ik dat zeer langzaam op, in het begin veel gereden op bekende wegen aan matige snelheden en zo langzaam opgebouwd.
'k heb ondertussen reeds 2x een korte autosnelweg rit gedaan en dat valt mee.
Ondertussen oefen ik 1 a 2 maal per week enkele maneuvers op lage snelheid op een parking in de buurt.
Ik heb mij ondertussen ook ingeschreven op een rijvaardigheidscursus, deze gaat door op 24 mei.
Jij bent beter bezig dan ik.
Welke maneuvers op lage snelheid oefen je?
 
Vandaag mijn nieuwe ADV 350 opgehaald. Prachtig apparaat en ondanks het wisselvallige weer toch al heerlijk gereden. Zo ontzettend makkelijk en soepel.
 

Bijlagen

  • Screenshot_20240323_162107_Gallery.jpg
    Screenshot_20240323_162107_Gallery.jpg
    276,1 KB · Weergaven: 0
Gefeliciteerd J.D. Hou je je ook aan de inrij voorschriften? Ik heb nu bijna 500 km met mijn nieuwe Forza 350 gereden, daarna mag ik wat meer gas geven.

Geniet van je nieuwe aanwinst.
 
Gefeliciteerd J.D. Hou je je ook aan de inrij voorschriften? Ik heb nu bijna 500 km met mijn nieuwe Forza 350 gereden, daarna mag ik wat meer gas geven.

Geniet van je nieuwe aanwinst.
Dankjewel. Ik ben niet bekend met inrijvoorschriften. Doe wel automatisch rustig aan omdat het nieuw is en probeer een beetje te variëren met hoeveelheid gas. Ben nu alleen nog maar van de dealer naar huis gereden (~10 km) Hou jij je heel strikt aan de voorwaarden (wat zijn deze überhaupt)? Morgen ga ik de handleiding doornemen. Wellicht wordt dit hierin vermeldt.
 
Niks bijzonders. Gewoon rustig aan. Geen volgas. Rustig en langzaam optrekken. eerste 500km gewoon rustig aan doen.

Toerental is met variateur redelijk constant dus daar valt weinig aan te variëren.
 
  • Leuk
Waarderingen: J.D.
Klopt, "voorschrift" volgens de manual is de eerste 500 km rustig aan, niet volgas, niet te hard remmen (tenzij noodsituatie natuurlijk 🤪)
 
Om nog even terug te komen hoe rijden met een nieuwe scooter!
De scooter is van mijn vrouw, zelf heeft zij er ongeveer 400 km mee gereden intussen de teller op 5000 km
In het begin wat ik al schreef scooter rustig op bedrijfstemperatuur laten komen en dan normaal rijden.
Dat normaal rijden lees je hieronder.
Als ik mij niet vergis heb ik de scooter na 10 minuten al op bedrijf temperatuur waar ik bij stoplichten dan ook snel optrek.
Binnen de 500 km ook op Duitse autobaan volgas gereden.
Afstand van Enschede naar de Rursee in Simmerath bij de Eifel vertrek voor 5 uur in de morgen.
Afstand ongeveer 280 enkele reis geen snelwegen.
Daar door de Eifel rondgereden en aan het eind van de middag terug naar Enschede die dag meer dan 650 km gereden.
Op de terugweg zag ik dat de scooter de eerste 1000 km gehaald had.

Wat ik nu merk is dat de scooter lekker snel optrekt snelheid 130 daar komt hij snel aan,
Maximaal 150 met de wind en de zon in de rug.
Heuvel oprijden heeft hij niet zoveel zin in, scooter zakt van 135 terug naar 125 km per uur.
Dit gemeten als je van de Lutte richting Gildehaus rijd dan bij de eerste stoplicht in Duitsland die oversteken daar ga je naar boven tot aan Gildehaus.
Mijn vrouw is een mooi weer rijdster temperatuur rond de 20 graden vind ze wel fijn.
Wat ik van de scooter vind.
Als je 5000 km op de teller hebt staan (scooter is van juli vorig jaar) mag ik aannemen dat het een fijne scooter is.
Het verbruik is ongeveer 4.5/100 maar dan rij ik ook stevig door.
Bij normaal gebruik is dit 3.4/100 maar wat is normaal: voorgeschreven snelheid rustig optrekken bij stoplichten en niet vergeten lekker achter een vrachtauto rijden.
 
Nee; je koelwater is in 10 minuten op temp. Dat gaat snel. Olie op temp duurt zeker 20-30 minuten.. afhankelijk ook van de buitentemperatuur..
 
Klopt, koelvloeistof temperatuur is een slechte indicatie.

Het gaat om de temperatuur van de verschillende metalen onderdelen van het motorblok, pas als die allemaal de werktemperatuur hebben bereikt zijn alle passingen optimaal.
Olietemperatuur is daarvoor een betere indicatie, olie stroomt immers door en langs alle draaiende onderdelen en neemt daarvan de temperatuur aan.
 
Terug
Bovenaan Onderaan