Honda ADV 350

Heb momenteel een X-Max 300 2019 (voor erbij)
Vind de ADV wel fraai. Nu wachten op de demo voor een proefrit.
 
Een rode, die zie ik nog nergens. Gefeliciteerd.

Ik maak liever een proefrit alvorens ik koop.
Heb nog nooit een test gezien waarbij een motor / scooter slecht beoordeeld werd.
 
@Fransgs , welkom en ik heb hem ook gekocht zonder proefrit , alleen moest ik even passen ivm mijn lengte . Als ervaren rijder wist ik wel wat ik zo ongeveer kon verwachten, en deze valt alleen maar mee 😂🤣😉.
 
Laatst bewerkt:
Ik heb ook een ADV 350 besteld bij MP Echt. Wordt week 10 verwacht. Ook zonder proefrit, maar daar maak ik mij geen zorgen over. Had eerst een splinternieuwe X ADV 750 maar die heb ik zonder erop gereden te hebben vorige week pas op kenteken laten zetten voor de nieuwe eigenaar. Door hardnekkige gewrichtsklachten was ik gebaat bij een lichtere motor en dat is dus de ADV 350 geworden. Scheelt toch weer meer dan 50 kilo aan gewicht. Het mindere motorvermogen maakt mij niks uit.
 
Laatst bewerkt:
hoi, Frans, nieuw hier, vandaag getekend voor rode adv350 bij motoport Engbers.
er staat een grijze in de showroom. proefrijden niet mogelijk.
gekocht op basis van goede test.

Test Honda ADV350: kleine offroad-scooter gedraagt zich groots - Motor.NL
Dus, zo'n fiets kost €7000+.. Er staat er wel 1 in de showroom, maar even voelen of je knaken goed besteed zijn dat zit er niet in.
Dat zou ik gerust kwalificeren als 'kut service'.. Dan kun je net zo goed in een online-shop kopen, die komen op z'n minst nog thuis afleveren.
 
@Fransgs , welkom en ik heb hem ook gekocht zonder proefrit , alleen moest ik even passen ivm mijn lengte . Als ervaren rijder wist ik wel wat ik zo ongeveer kon verwachten, en deze valt alleen maar mee 😂🤣😉.
ik heb gewacht op de zitproef zeg maar. Voor mij erg belangrijk. De testen die ik gezien en gelezen heb (zojuist in motoplus) zijn overtuigend en allen lovend. Het ruitje scoorde overal wat minder. Daar is de aftermarkt voor. Een koffer met alle opties komt op €750 dus die wordt het niet. Een originele topkofferdrager €156. Een proefrit was voor mij altijd een vereiste. Dat is nu geen optie gezien leertijden. Nu of laat is het.
 
@Fransgs , heb ze allemaal al gezien . Volg hem al sinds Honda de naam ADV 350 liet registreren 😂🤣. Staat inmiddels al een week hier 😉
 

Bijlagen

  • 20220131_144328.jpg
    20220131_144328.jpg
    236,9 KB · Weergaven: 51
Je bent er vlot bij. Gefeliciteerd. Wil je iets kwijt over jouw rijervaring tot nu toe?
heb je nog accessoires geïnstalleerd of besteld?
 
Ben ook wel benieuwd naar de rijervaringen.
Met name door de langere veerweg upside-down voorvork.

Hoop wel dat Akrapovic nog een aftermarket uitlaat gaat fabriceren.
Tot nu toe weinig accessoires bij Honda.
 
Erg tof ding, had eerlijk gezegd niet verwacht dat ze hem in NL uit zouden brengen. Misschien toch eens kijken om m’n CB500 in te ruilen later dit jaar.
 
ik heb gewacht op de zitproef zeg maar. Voor mij erg belangrijk. De testen die ik gezien en gelezen heb (zojuist in motoplus) zijn overtuigend en allen lovend. Het ruitje scoorde overal wat minder. Daar is de aftermarkt voor. Een koffer met alle opties komt op €750 dus die wordt het niet. Een originele topkofferdrager €156. Een proefrit was voor mij altijd een vereiste. Dat is nu geen optie gezien leertijden. Nu of laat is het.
Zeker in Motoplus heb ik nog nooit een slechte test gezien. Die testen zeggen mij niets, ik moet er eerst zelf op zitten.
 
Dus, zo'n fiets kost €7000+.. Er staat er wel 1 in de showroom, maar even voelen of je knaken goed besteed zijn dat zit er niet in.
Dat zou ik gerust kwalificeren als 'kut service'.. Dan kun je net zo goed in een online-shop kopen, die komen op z'n minst nog thuis afleveren.
Diezelfde redenatie is HIER al eerder besproken met een fiets die ruim het dubbele kost.

Motoren is veel te vaak veel te veel emotie!


Zeker in Motoplus heb ik nog nooit een slechte test gezien. Die testen zeggen mij niets, ik moet er eerst zelf op zitten.
Nieuwe motoren zijn ook niet meer slecht! De tijd dat er echt slechte hokken nieuw in de showroom staan zijn al 10-tal jaar verleden tijd. Het gaat alleen nog om smaak en persoonlijke voorkeur.
 
Diezelfde redenatie is HIER al eerder besproken met een fiets die ruim het dubbele kost.

Motoren is veel te vaak veel te veel emotie!



Nieuwe motoren zijn ook niet meer slecht! De tijd dat er echt slechte hokken nieuw in de showroom staan zijn al 10-tal jaar verleden tijd. Het gaat alleen nog om smaak en persoonlijke voorkeur.
Je hebt natuurlijk gelijk, je kunt tegenwoordig alles online, ongezien, zonder proberen en gebaseerd op de ervaring van een (gesponsorde) review kopen.. Maar, daar ga ik zelf liever anders mee om.
En ja, sommige dingen in het leven zijn emotie 😊
 
Ziet er naar uit dat ik ook voor een 350 ADV zonder proefrit.
Demo's zijn niet voorhanden en de normale voorraad die naar NL komt is ook klein.
 
Ik ga morgen wel een proefrit maken, MP Wormerveer heeft een demo. De rode. Er is me wel direct verteld dat er wat levertijd op zit, maar gelukkig nu niet zo lang als op auto’s tegenwoordig.
Ben erg benieuwd.
 
De Beverly heb ik gekozen zonder er een meter mee gereden te hebben. Ik wou een Italiaanse scooter en een moderne versie van de Vespa, en dus werd dat een Beverly.
Ik ben er heel tevreden over maar als ik hem zou vervangen dan zal ik met een opvolger zeker eerst gereden hebben voor ik hem koop.
 
Thanks, ja ik laat het zeker wel even weten. Heb ook de Xmax 300 gehad, dus kan hem daar goed mee vergelijken. Echt heel benieuwd
 
Terug
Bovenaan Onderaan