Honda ADV 350

Het is hier zo stil omdat het winter is. Met de temperatuur zakt ook het verkeer op ons forum.
Wat betreft het windscherm heb ik geen behoefte om een hoger model te installeren. Honda heeft deze keer een prima windscherm ontworpen ondanks de bescheiden afmetingen. Dit komt mede door de veranderende hoek van het scherm bij de 4 verschillende instel hoogtes. In 2021 heb ik een Forza 350 gereden met een elektrisch verstelbaar scherm. Die stond altijd in de laagste stand vanwege de luchtwervelingen (herrie) rond de helm in de hogere standen.
De voeding voor Garmin kun je uit de USB-C aansluiting halen, in het handschoenenkastje. Je moet dan waarschijnlijk wel een adapter gebruiken voor het type USB stekker die aan je Garmin zit. Je kunt in de rechter zijkant van het kastje een gaatje boren waar de USB kabel doorheen kan richting het stuur.
 
@Bathman, thanks voor de snelle reactie
Ik rij altijd met een jet helm en als het niet regent steeds met het vizier omhoog en tijdens een testrit met de ADV heb ik geen goede stand gevonden en vandaar dat ik een andere oplossing zoek
Voor de gps zoek ik een permanente aansluiting dus niet via usb
Eventueel aftakken aan het standlicht maar tegenwoordig zit er ook al eens een contact tussen wat geschakeld is en niet in gebruik zoals bijvoorbeeld voor een alarm of handvat verwarming.
 
de kogel is door de kerk en deze is het geworden
zal zo spoedig mogelijk geleverd worden want is in stock
20230131_094358.jpg
 
Gefeliciteerd met je aankoop.
Ben nieuw op dit forum rij nu bijna een jaar op mijn x-adv 350.
Dit tot volle tevredenheid.
De adv op de foto lijkt die van mij te zijn deze staat warm op stal bij Ten Kate :z
 
Gefeliciteerd met je aankoop.
Ben nieuw op dit forum rij nu bijna een jaar op mijn x-adv 350.
Dit tot volle tevredenheid.
De adv op de foto lijkt die van mij te zijn deze staat warm op stal bij Ten Kate :z
Prima Honda dealer, daar komt die van mij ook vandaan
 
Hallo tmj60 mijn adv is nog helemaal standaard. Het scherm is voor mij prima rij enkel met mooi weer.
Wanneer het warm weer is vind ik de rijwind best wel lekker. Als ik iets aanpas dat is het een klein schermpje boven op standaard scherm.
 
Inderdaad Bathman. ik had in het begin een lekke achtervering was moeilijk om een vervanging te vinden.
Ze hebben alles op alles gezet om het te verhelpen. Wat ook gelukt is.
 
Laatst bewerkt:
Hallo tmj60 mijn adv is nog helemaal standaard. Het scherm is voor mij prima rij enkel met mooi weer.
Wanneer het warm weer is vind ik de rijwind best wel lekker. Als ik iets aanpas dat is het een klein schermpje boven op standaard scherm.
Zo een opzet ruitje heb ik ook nog liggen en dat ga ik ook eerst proberen
Nu moet ik nog uitzoeken waar ik mijn GPS van stroom kan voorzien
Stroom moet uitgaan bij afzetten contact
 
dus ik heb een adv gekocht maar aangezien hij door de dealer boekhoudkundig een dag inschrijving heeft gedaan in 2022 en ik deze kocht in 2023 hij op papier niet nieuw is maar tweedehands ook al heeft hij 0km gereden.
Nu moeten alle tweede hands motoren hier in België tegenwoordig naar de keuring (APK) gaan en zijn ze vandaag geweest en natuurlijk afgekeurd.
Afgekeurd voor de stand van de verlichting. En dit is niet de eerste die ervoor word afgekeurd.
Een dealer wist me te vertellen dat hij met 10 motoren naar de keuring was geweest en dat er 8 waren afgekeurd voor de verlichting.
Maar morgen gaan ze terug en hopelijk is hij dan wel goed gekeurd zodat ik de papieren kan aanvragen.

Nu gaat er iemand naar de keuring van pak weg 80Kg en ik weeg vlot 100kg dus die lichten gaan weer anders schijnen 8-)

Ik kan er mij druk in maken maar dat gaat het proces niet versnellen dus gewoon ondergaan.
 
dus ik heb een adv gekocht maar aangezien hij door de dealer boekhoudkundig een dag inschrijving heeft gedaan in 2022 en ik deze kocht in 2023 hij op papier niet nieuw is maar tweedehands ook al heeft hij 0km gereden.
Nu moeten alle tweede hands motoren hier in België tegenwoordig naar de keuring (APK) gaan en zijn ze vandaag geweest en natuurlijk afgekeurd.
Afgekeurd voor de stand van de verlichting. En dit is niet de eerste die ervoor word afgekeurd.
Een dealer wist me te vertellen dat hij met 10 motoren naar de keuring was geweest en dat er 8 waren afgekeurd voor de verlichting.
Maar morgen gaan ze terug en hopelijk is hij dan wel goed gekeurd zodat ik de papieren kan aanvragen.

Nu gaat er iemand naar de keuring van pak weg 80Kg en ik weeg vlot 100kg dus die lichten gaan weer anders schijnen 8-)

Ik kan er mij druk in maken maar dat gaat het proces niet versnellen dus gewoon ondergaan.
Dan zou ik benieuwd zijn naar de begin datum fabrieksgarantie.
 
(...)Nu moeten alle tweede hands motoren hier in België tegenwoordig naar de keuring (APK) gaan (...)
Nieuw voor mij, maar blijkt inderdaad te kloppen. In voege sinds 1 januari 2023. Geldt voor alle motoren hoger dan 125cc.
Ik ben er niets van in de pers tegengekomen.
 
Nieuw voor mij, maar blijkt inderdaad te kloppen. In voege sinds 1 januari 2023. Geldt voor alle motoren hoger dan 125cc.
Ik ben er niets van in de pers tegengekomen.
Het klopt gedeeltelijk. Maar wel na verkoop of ongeval een verplichte keuring / check. Officieel geen motor APK in België.
 
Dan zou ik benieuwd zijn naar de begin datum fabrieksgarantie.
Dat begint in de maand van de eerste inschrijving en in mijn geval is dat december 2022
Dat valt dus goed mee en aangezien er nu 5 jaar garantie is en ik gewoonlijk maar 3 jaar rij met een scooter/motor zie ik geen probleem
 
Na verkoop of ongeval van een reeds ingeschreven motor of scooter ongeacht het aantal kilometers op de klok.
In mijn geval was dat dus 0 Km
Het is dus een wettelijk verplicht iets waar we hier in België niet meer onderuit kunnen.
Je krijgt het voertuig niet meer ingeschreven als er geen keuring is geweest.
Kostprijs is dacht ik 48€ maar je bent nu nog verplicht om een afspraak te maken en dat kost ook nog eens 5€
En als je dan rekening houd met het feit dat de kans heel groot is dat hij word afgekeurd en je nog eens moet terug gaan denk ik dat de tweede hands motoren hier weer duurder gaan worden.
Misschien de kans om nu als buitenlander een goedkopere moto/scooter te kopen in B
 
Het klopt gedeeltelijk. Maar wel na verkoop of ongeval een verplichte keuring / check. Officieel geen motor APK in België.
Inderdaad: enkel bij tweedehandsverkoop of na een ongeval. Waarbij ik me de vraag stel hoe onze overheid kan weten dat je motorfiets een ongeval heeft gehad.
 
Na verkoop of ongeval van een reeds ingeschreven motor of scooter ongeacht het aantal kilometers op de klok.
In mijn geval was dat dus 0 Km
Het is dus een wettelijk verplicht iets waar we hier in België niet meer onderuit kunnen.
Je krijgt het voertuig niet meer ingeschreven als er geen keuring is geweest.
Kostprijs is dacht ik 48€ maar je bent nu nog verplicht om een afspraak te maken en dat kost ook nog eens 5€
En als je dan rekening houd met het feit dat de kans heel groot is dat hij word afgekeurd en je nog eens moet terug gaan denk ik dat de tweede hands motoren hier weer duurder gaan worden.
Misschien de kans om nu als buitenlander een goedkopere moto/scooter te kopen in B
Hier kan je meer informatie vinden: Technische keuring van motorfietsen
Scroll iets naar beneden en je kan het "handboek motorfietskeuring" downloaden. Waarin oa beschreven staat waaraan je koplampen moeten voldoen.
 
Mijn ADV is ondertussen goed gekeurd en namiddag ga ik hem afhalen 😀
Het weer zal goed zijn, niet te koud en ik moet niet ver rijden
 
Na verkoop of ongeval van een reeds ingeschreven motor of scooter ongeacht het aantal kilometers op de klok.
In mijn geval was dat dus 0 Km
Het is dus een wettelijk verplicht iets waar we hier in België niet meer onderuit kunnen.
Je krijgt het voertuig niet meer ingeschreven als er geen keuring is geweest.
Kostprijs is dacht ik 48€ maar je bent nu nog verplicht om een afspraak te maken en dat kost ook nog eens 5€
En als je dan rekening houd met het feit dat de kans heel groot is dat hij word afgekeurd en je nog eens moet terug gaan denk ik dat de tweede hands motoren hier weer duurder gaan worden.
Misschien de kans om nu als buitenlander een goedkopere moto/scooter te kopen in B
Wie betaalt de kosten van de keuring, koper of verkoper
 
inderdaad, de kosten zijn voor de verkoper behalve als je hem inruilt op een andere bij een motorzaak
ik heb nu al gemerkt dat de tweede hands motoren bij de dealer al duurder zijn geworden
vorig jaar was ik gaan kijken naar een tweede hands scooter bij een dealer en die zelfde scooter was dit jaar al 250€ duurder
uitleg van de verkoper : de kosten van transport, werk en personeel worden door gerekend
 
Terug
Bovenaan Onderaan