Honda ADV 350

Na 1200Km (idd nog niet heel veel) begin ik mij een beetje te storen aan het geluid als je aan het rijden bent en zeker als je gas bij geeft.
Het is dan net of er iets aan het "rammelen" is, plastiek delen die los hangen en tegen elkaar komen.
Het is moeilijk uit te leggen en vraag me dan ook af of er nog zijn die dit ervaren.
Misschien is het normaal en zijn het de geluiden die uit en onder de kappen vandaan komt.
Ik ken niemand in de buurt waar ik eventueel eens mee zou kunnen vergelijken.
Als het iets warmer is in de garage eens rustig de tijd nemen en alles eens goed bekijken.
 
Ja. Herkenbaar. Als een bak met knikkers ofzo. Ik heb geen adv 350 maar weet meteen wat je bedoelt. En ik denk wel meerdere eigenaren hier.
 
  • Eens
Waarderingen: Rmc
Mijn Honda Forza maakte dit geluid ook al in 2021 en de ADV 350 (2022-heden) maakt hetzelfde irritante geluid. Rocket Man beschrijft het ook in zijn YouTube kanaal. Het geluid wordt waarschijnlijk door de rollen veroorzaakt. Ik ben er mee naar de dealer geweest en die gaf aan dat alles in orde is. Is het ook maar zonder dit geluid is beter 😂
 
Mischien het proberen waard om de std rollen te vervangen voor dr.pulley "rollen"?
1680239519812.png


Mij ook onbekend of er malossie/polini vario's voor de adv/forza zijn, en of het dan weg is.

Geen idee of dit iets uit gaat maken, ben niet bekend met vario's.

Ik kan me aan het knikker geluid niet echt meer storen, hoort bij mij nu bij het karakter vd scoot.
 
ik ben al tevreden dat ik niet de enige ben die het hoort en zal er dus mee moeten leren leven wat zeker geen probleem gaat zijn omdat de ADV voor de rest een fijn rijdende en sturende scooter is
 
ik ben al tevreden dat ik niet de enige ben die het hoort en zal er dus mee moeten leren leven wat zeker geen probleem gaat zijn omdat de ADV voor de rest een fijn rijdende en sturende scooter is
Helemaal mee eens. Maar we houden de dr. pullen rollen wel in de gaten.
 
Nou , zaterdag 25 maart de 1ste keer sinds ik hem heb door de stromende regen gereden ivm 12.000km beurt. Vandaag pak ik hem weer voor een ronde en nu zie ik vocht in de display 🤬🤬🤬. Nog iemand hier last van ? Begin toch te twijfelen aan de kwaliteit van Honda na diverse mankementen 🤔🤔
 

Bijlagen

  • 20230403_152239.jpg
    20230403_152239.jpg
    215,9 KB · Weergaven: 42
  • 20230403_152251.jpg
    20230403_152251.jpg
    210,4 KB · Weergaven: 40
  • 20230403_154204.jpg
    20230403_154204.jpg
    282,3 KB · Weergaven: 39
eindelijk, na lang wachten.......

De ADV350 bmw M-sport anti-fall!!! premium rubber protective, nu bij je lokale alixepress dealert voor maar 13.65 euro!!

(meedere kleuren beschikbaar, maar allen met M-sport logo natuurlijk)

1681035401278.png


of is dit spam?
 
Pffff… voor de Skoda hebbe ze ook tig M-stijl accessoires.. wat een onzin.. koop dam gewoon een bmw as je zo wil pronke met je M logo…

M-logo spullen op een niet-bmw motor/auto = :N
 
Ha allen, ik neem aan dat dit een algemeen topic is. Deze week na toch wel zoeken een ADV 350 gevonden in de enige juiste kleur donkergrijs ;)
Eerste rit van 160 km gehad en het is een leuk ding. Minpunt is zoals bekend het ontbreken van een werkend windscherm. Wat zijn de ervaringen hier met verschillende versies? Ik zoek een flink hogere en bredere. WRS heeft een aardige maar dan weer twijfel tussen clear en smoke. Ik rijd veel vroeg in de ochtend als het nog donker is.
Daarnaast wil ik graag een knappe telefoonhouder. Ik neig naar een Quad Lock maar ben benieuwd naar ervaringen en plaatjes vwo de montage. Het moet weer niet voor het Dash komen.
 
Een breder scherm wordt moeilijk. Het huidige scherm is zo smal omdat bij een grote stuuruitslag de handkappen anders tegen het scherm aan komen. Ik vind de windbescherming van de ADV 350 best acceptabel.
 
Thanks, iets om rekening mee te houden. Givi heeft ook een aardige. Goede kanshebber.
En als je dan toch bezig bent is een back rest en crash bars wel weer leuk 😀.
De quad lock is van de baan. Heb een opti case airflow gekocht.
 
Blijft voor mij toch altijd een min punt dat de scooters en veel andere motoren een kleine benzinetank hebben. Nou heb ik wel altijd zo n klein reservetankje bij me, maar toch. Altijd die zorg van waar is de volgende tankstation. Hier in NL valt dat mee maar in buitenland maar de vraag.
 
Blijft voor mij toch altijd een min punt dat de scooters en veel andere motoren een kleine benzinetank hebben. Nou heb ik wel altijd zo n klein reservetankje bij me, maar toch. Altijd die zorg van waar is de volgende tankstation. Hier in NL valt dat mee maar in buitenland maar de vraag.
Ik heb bij de aanschaf gelet op de tankinhoud, ik wil 300 km rijden tussen twee tankstops. Met de ADV 350 kan dat. De Yamaha X-Max 300 is, denk ik, nog iets zuiniger en heeft een 13L. tank. Die gaat nog verder!
 
Blijft voor mij toch altijd een min punt dat de scooters en veel andere motoren een kleine benzinetank hebben. Nou heb ik wel altijd zo n klein reservetankje bij me, maar toch. Altijd die zorg van waar is de volgende tankstation. Hier in NL valt dat mee maar in buitenland maar de vraag.
Nou , ben ermee naar de Vogezen en Zwarte Woud geweest . Geen probleem . Mijn vriendin moest sneller tanken met haar Street Triple 🤣😂.
 
Wel lache om dan te zegge dat je weer een volle tank peut heb voor onder de 8 euro :+
 
Terug
Bovenaan Onderaan