Honda Africa Twin 2015 (CRF1000)

Dat klinkt goed Snicker, al vraag ik me af of Mont Ventoux al begaanbaar is met Hemelvaart. Je pakt wel alle mooie stukjes op rij! Gefeliciteerd met je nieuwe brommert. :t
 
Hallo,

Gisteren bij Ten Kate handtekening gezet voor een schitterend mooie rooie Africa Twin, incl Adventure pack.
Komt nog een Osco oiler op, navigatie boven dashboard en Pirelli Scorpion Trail 2.
Zaterdag ophalen en flink kilometers maken/inrijden want met hemelvaart naar mijn beste vriend in Lausanne en vervolgens een toerweek, balcon-wegen rijden in Vercors Frankrijk, incl Mont Ventoux, Gorges du Verdon en Saint Tropez.

Goede vooruitzichten dus!

Groet'n
Wim aka snicker

Welkom, toffe brommer.
Nieuw 2018 model? DCT?
 
Proefrijden is verrekte slecht voor je bankrekening. :X Stond nog een nieuwe bij de dealer op zolder die zou worden doorgeschoven naar andere dealer maar die gaat nu voor mij klaar gemaakt worden. Met beetje mazzel komen de lampjes, alarm en middenbok ook nog op tijd binnen en kan ik hem hem volgende week zaterdag ophalen. [afbeelding]

Rij je hem wel netjes in patrick? Dan neem ik hem over een aantal jaar wel van je over... Net als de xt660z welke jij voor mij ingereden hebt :)
:] :] hij heeft op de gebroken drijfstang na nog geen klap verkeerd gegeven :] :]
ideale motor voor de trans eurotrail :)
 
Rij je hem wel netjes in patrick? Dan neem ik hem over een aantal jaar wel van je over... Net als de xt660z welke jij voor mij ingereden hebt :)
:] :] hij heeft op de gebroken drijfstang na nog geen klap verkeerd gegeven :] :]
ideale motor voor de trans eurotrail :)
Zat nog een eigenaar tussen ons hè! :+

Maar deze komt de eerste 5 jaar nog niet terug in de showroom.
 
Is de accu trouwens een beetje bereikbaar? Net alle kabels (GPS/acculader) van de BMW gehaald die straks weer op de AT moeten.
Nu alleen de topkoffer er nog afhalen en wachten tot SW Motech met een adapterplaat komt voor de Adventure Sports versie. Tot dan maar even een klein tasje achterop binden om slot mee te kunnen nemen.
 
Dat klinkt goed Snicker, al vraag ik me af of Mont Ventoux al begaanbaar is met Hemelvaart. Je pakt wel alle mooie stukjes op rij! Gefeliciteerd met je nieuwe brommert. :t

Half mei zijn idd veel hoge Alpenpassen nog dicht maar Mont Ventoux ligt wat zuidelijker dus wel goede hoop dat deze open is.
Anders rijd ik er toch gewoon omheen ;)
Zal een paar dagen voor vertrek eea nakijken en indien nodig de route wat aanpassen.
 
De eerste kilometers zitten erop. 8-) Op naar de 1000km :]
full
 
Moest even wennen aan de AS qua kleurstelling maar hij is toch wel heel mooi zo!
 
Zaterdag de AT opgehaald bij Ten Kate, eerste nieuwe motor is een feit!
Aansluitend uiteraard een lekker stuk gereden en overall verschrikkelijk happy.
Maar er zijn me een paar zaken opgevallen:
1: Navigatie boven het dashboard, perfect afleesbaar maar het ding wiebelde als een dolle op wat slechtere wegen, blijft dat wel goed gaan of breekt er vanzelf wel wat af.....
2: Honda Toerruit zit erop, deze gaf aardig turbulentie. Tijdens de proefrit gereden met een standaard ruitje, veel minder turbulentie maar op de snelweg, en dat rijd ik ook wel eens, weer flink minder bescherming en werd de helm omhoog getrokken; zijn er betere opties?
3: Zadel toch wel erg hard, proefrit op AT met 27.000 op de klok en die was comfortabeler. Hoeveel kilometers duurt het globaal voordat het zadel wat ''ingezeten'' raakt of zijn hier voor redelijk geld ook betere opties?

Ik hoor graag.
 
Heb je soms zo'n lomp zware houder voor je GPS gemonteerd? Het frame is licht gebouwd. Er is echter wel een verstevigingsbeugel op de markt, ik weet alleen niet van wie.

Ik heb net een MRA vario spoiler gekocht en ik verwacht daar nog het beste resultaat mee te hebben in combi met de standaard ruit. Het Touratech medium ruitje was alleen maar mooi, dus die heb ik verkocht.

Het zadel moet je gewoon ff de kans geven. Ik kom van BMW's af, dus ik ben bagger zadels gewend. Aan het begin van het seizoen is het helemaal dramatisch, maar gaandeweg ben ik tevreden geraakt met het standaard zadel van de AT.
 
Heb je soms zo'n lomp zware houder voor je GPS gemonteerd? Het frame is licht gebouwd. Er is echter wel een verstevigingsbeugel op de markt, ik weet alleen niet van wie.

Ik heb net een MRA vario spoiler gekocht en ik verwacht daar nog het beste resultaat mee te hebben in combi met de standaard ruit. Het Touratech medium ruitje was alleen maar mooi, dus die heb ik verkocht.

Het zadel moet je gewoon ff de kans geven. Ik kom van BMW's af, dus ik ben bagger zadels gewend. Aan het begin van het seizoen is het helemaal dramatisch, maar gaandeweg ben ik tevreden geraakt met het standaard zadel van de AT.
========================================================
Nee niet zo'n lomp zware houder, gewoon een stang met daarop de houder, geloof SW motech, maar wel een Zumo 590 en die is ook best aan de maat.

Ruitje:
Laat aub weten hoe deze MRA vario spoiler bevalt.
Ik overweeg om de toerruit om te ruilen voor de standaard ruit.
Heb ik zo met Ten Kate afgesproken dat dit mogelijk is.

Zadel zie ik idd nog wel even aan, ben blij dat ik niet de enige ben die dit zo ervaart.
Moet het er volgende maand wel een 3500-4000 km op uit zien te houden.
Zal daarna wel goed ingezeten zijn.....
 
Of dat ook werkelijk turbulentie tegengaat is afwachten. Bij de Honda Crosstourer is dit ook besproken. Ik heb zelf zo'n gemaakt en merkte vrijwel niets. Wel iets dus maar niet de moeite waard.

2: Honda Toerruit zit erop, deze gaf aardig turbulentie. Tijdens de proefrit gereden met een standaard ruitje, veel minder turbulentie maar op de snelweg, en dat rijd ik ook wel eens, weer flink minder bescherming en werd de helm omhoog getrokken;
Is de helm dan niet te groot?

Is overigens ook onze ervaring ook dat de toerruit meer turbulentie geeft dan de originele. De ruit is gewoon te smal.
Een grote ruit als op de GoldWing daar zit je behoorlijk tubulentie vrij achter.
Deze schijnt ook wel goed te werken (van horen zeggen, geen eigen ervaring)
 
Het is verbluffend hoe goed de ruit van een R1200GS LC werkt. Je gaat je afvragen waarom de Japanners dat niet kunnen. In de vorktunnel bij de F800GS zit ook een keurig nette plaat gemonteerd om de windstroom te breken. Bij de AT kan dit niet eens. Althans, ik weet nog niet hoe. :?
 
Ik vond de ruit van de Versys 1000 overigens nog niet eens zo slecht.
De ruit van de Crosstourer is ook niet geweldig. De originele vang je veel wind en met de toerrit wordt je misselijk van de turbulentie.

Volgens mij zit de truuk voor een deel ook die extra stukjes kunststof die her en der om de ruit op de motor gemonteerd zijn.
 
Het is verbluffend hoe goed de ruit van een R1200GS LC werkt. Je gaat je afvragen waarom de Japanners dat niet kunnen.


Ik deed vorig jaar een testrit met een R1200GS LC en wist niet wat me overkwam... wat een herrie tov mijn Japanner met Givi Airflow..

Zo goed vind ik zo'n standaard ruit van de GS dus niet.


De GSA die ik er net na reed deed het heel wat beter, dat dan weer wel.





Dit weekend was het opendeurweekend bij mijn dealer, de mannen van Arai waren er ook en hadden speciaal voor de Africa Twin Adventure Sports een helmpje meegebracht.

Arai Tour-X 4 Honda Africa Twin Motorcycle Helmet (Limited Edition) | The Visor Shop.com
 
Terug
Bovenaan Onderaan