Honda Africa Twin 2015 (CRF1000)

Rempedaal heb ik al eens een tandje lager gezet maar dat was het ook niet.
Honda heeft dat ook liever niet vandaar de 2 puntjes die uitgelijnd "moeten" staan. :+

Verder maak ik me er niet al te druk om, heb bosjes mensen erger zien knoeien met hairpins dan ikzelf.
Wel nog even een paar leuke foto's besteld van mezelf op de Stelvio.

Dat dan weer wel. *O*
 
Meerdere berijders hebben inmiddels meerdere bestemmingen bezocht met de AT.

Hoe ervaren jullie deze motor als reismachine?
Wat zijn de sterke punten?
Wat vind je wat minder?

Ikzelf ben best wel onder de indruk van de AT als reismotor, voldoende vermogen, actieradius en windbescherming, lekker wendbaar is ie ook.
Wat me ook nog positief opgevallen is; ik wordt zo lekker rustig op deze motor, op mijn Tiger Explorer en ook de KTM Adventure die ik hiervoor reed had is steeds de neiging om zo snel en zo hard ik kon de berg op te rijden......met de AT dus niet, terwijl ie echt wel hard zat kan.

Minder vind ik vooral het feit dat ik al snel last van mijn achterwerk krijg, ook met fietsonderbroek aan is het al rap bingo. Volgende week naar Tiger Leathers om hier wat aan te laten doen.
Ook de inhoud van de Honda-kofferset valt niet mee, alleen gaat het wel maar met duo meerdere dagen/weken weg wordt wel een dingetje. Ik had achteraf gezien voor een aftermarket set kunnen gaan, SW Motech Trax of die van Heavy Duty.

En jullie....?

Vanmiddag bij Tijger Leathers in Den Haag geweest.
Hebben het zadel, rijder- en duozadel, aangepakt.
Er zit nu een hardere schuimlaag op, zadel ook iets vlakker gemaakt, paar keer proef gezeten en tenslotte afgewerkt met een wat zachtere toplaag.
Daarna het originele dekje er weer op geniet en ik kon naar huis.
Hulde aan de service, vakmanschap en gastvrijheid van Tijger Leathers!
Op de terugweg geen doof gat gehad maar zadel blijft natuurlijk gewoon wat aan de smalle kant.
Voorlopige conclusie: een forse verbetering tov origineel, of het perfect is kan ik na 2,5 uurtje nog niet zeggen.
Wordt vervolgd.
 
Vanmiddag bij Tijger Leathers in Den Haag geweest.
Hebben het zadel, rijder- en duozadel, aangepakt.
Er zit nu een hardere schuimlaag op, zadel ook iets vlakker gemaakt, paar keer proef gezeten en tenslotte afgewerkt met een wat zachtere toplaag.
Daarna het originele dekje er weer op geniet en ik kon naar huis.
Hulde aan de service, vakmanschap en gastvrijheid van Tijger Leathers!
Op de terugweg geen doof gat gehad maar zadel blijft natuurlijk gewoon wat aan de smalle kant.
Voorlopige conclusie: een forse verbetering tov origineel, of het perfect is kan ik na 2,5 uurtje nog niet zeggen.
Wordt vervolgd.

Dat klinkt al goed ben wel benieuwd naar de kosten(als je dat wil delen).

Zit trouwens inmiddels bij het balaton meer, waar we even paar dagen blijven.
De motoren doen het perfect, de vriendin heeft het ook naar haar zin, alleen ik lig beetje in de lappen mand... door ongelukje met Airsoft was me tand eruit. Tandarts heeft dit voor de vakantie netjes gefixt.. begint het 3 dagen geleden ineens te kloppen en pijn te doen😓.
Na 3 dagen pijnstilling zak het nu wat weg. Hopen dat het zo blijft.

Groetjes uit een zonnig Siófok.
 
Even Oma wegwerken....

Update vwbt het aangepaste zadel:
Dat is absoluut een goede beslissing geweest, begint nu goed ''ingezten'' te raken en geen doof gat meer gehad.

Wel een andere vraag:
Olieverbruik!
Heb de motor nieuw gekocht 31-3-2018.
Eerste 1000 km oliepeil goed in de gaten gehouden en eigenlijk geen verbruik.
Na de 1000 beurt een trip naar de bergen gemaakt en uiteraard motor goed gebruikt en ook nu wordt hij goed gebruikt, daar bedoel ik mee dat ik graag wat meer toeren draai en de motor op koppel door de bochten sleur en ook stevig doortrekken doe ik graag.
Checken oliepeil is er wat bij ingeschoten maar vrijdag toch even gechecked, km-stand 8300.
Tot mijn verbazing moest er 0,9 liter bij om hem weer op peil te krijgen.
Ben eigenlijk beste wel verbaasd en ook wat teleurgesteld, heb toch een Honda gekocht....

Zijn er meer die deze ervaring hebben?
 
Heb je het blok eerst warm laten draaien en daarna 2 minuten laten rusten? Bijna een liter toevoegen op nog geen 10.000 km is extreem veel.
 
Heb je het blok eerst warm laten draaien en daarna 2 minuten laten rusten? Bijna een liter toevoegen op nog geen 10.000 km is extreem veel.

Dank voor je reactie.
Zeker heb ik dat zo gedaan.
Toen dat resulteerde in een droge peilstok ben ik zelfs naar de dealer gereden omdat ik aan mezelf twijfelde.....daar is de olie bijgevuld met als toelichting dat zo'n weekje in de bergen zeer waarschijnlijk de oorzaak is.
Ook is me opgevallen dat de uitlaat niet meer mooi grijs/wit van binnen is maar wat roeterig.

We gaan eerst op vakantie maar als we terug zijn dan wil ik me hier toch wat meer in verdiepen want idd bijna een liter op 7000 km vind ik ook erg veel.
 
Als je met bijrijder en bepakking zwaar gaat poken in de bergen, dan zou er iets aan olie verdwenen kunnen zijn, maar zo veel olieverbruik is niet vreemd.

Bij de eerste serie SC59 Fireblade hadden ze in 2008 dezelfde issues. Bleek een assemblage fout op de zuigerveren. Honda deed net alsof ze van niks wisten en voor garantie moest je een gevecht aan. Ik had mazzel en een minimaal olieverbruik, anderen verstookten een liter per 1000 km.
 
Had ik ook de eerste keer, dacht toen ook wat krijgen we nou maar nu is alles weer normaal.
geen merkbaar olieverbruik meer. Zelfs na 3500km Dolomieten op en neer niet.
Wellicht een kwestie van even inlopen?

Gewoon in de gaten houden en altijd peilen zoals boekje aangeeft en op dezelfde manier anders krijg je nooit een goed beeld.
 
Had ik ook de eerste keer, dacht toen ook wat krijgen we nou maar nu is alles weer normaal.
geen merkbaar olieverbruik meer. Zelfs na 3500km Dolomieten op en neer niet.
Wellicht een kwestie van even inlopen?

Gewoon in de gaten houden en altijd peilen zoals boekje aangeeft en op dezelfde manier anders krijg je nooit een goed beeld.

Dank je wel Peke Esu, er is nog hoop begrijp ik :) :]
Ga zo met een gerust(er) gemoed op vakantie. :W *O*
 
Helaas niet meer voorradig.....
Lokkertje denk ik.

Aansluitend even over Ebay gesurfd.
Kwam ook een bochtenset zonder katalysator tegen van mivv.
Waarom zou je de katalysator eraf willen?
Wat zijn hiervan de voordelen en wat de nadelen en/of gevaren?
Iemand een idee of dit zelf toegepast?
 
Laatst bewerkt:
Ik heb eentje besteld voor 99 euro.
Of ik krijg een heel goedkope Laser Hotcam of mn geld krijg ik terug via Ebay of Paypal.
Daarmee ben ik verzekerd, dus zal geen bloed uitlopen.

Toen ik bestelde waren er nog 3 dus of het is niet koosher of ze waren snel weg.
Houd jullie wel op de hoogte.
 
Zo..demper precies op tijd binnen dus tot zover alles goed.
Het addertje onder het gras was dat het dus niet om een nieuwe gaat maar om een gebruikte Laser Hotcam 2.
Alles compleet incl een homologatiepas en sticker welke er nooit opgeplakt is.

Het was idd te mooi om waar te zijn en heb de verkoper een bericht gestuurd.
Heb hem wel gemonteerd en het klinkt erg mooi zowel met als zonder db killer.

Ik hou hem er eerst maar op, ook voor een gebruikte is 99 euro niet echt veel geld.
Op de site van Laser wordt dezelfde voor 590 euro aangeboden.
 
Laatst bewerkt:
Je vraagt je dan tich af waarom er niet gewoon "gebruikt, in originele onbeschadigde verpakking" staat of zo. Hoeveel business zou je mis lopen door eerlijk te zijn?
 
Heb een mail terug dat ze een complete partij van Laser hebben opgekocht. Heel goed mogelijk natuurlijk maar ze zeggen ook dat ze geen gebruikt spul op voorraad hebben.

Das bs want deze was duidelijk gemonteerd geweest, incl koolaanslag en verkleuringen.

Anyway, ik ga maar voor een neutrale feedback denk ik.
 
IMG_20180827_162320.jpg


FF nieuwe forum testen. Dat lelijke groene kleurtje maar weer zo snel mogelijk weer terug naar de oude stijl gezet.
 
Wil eigenlijk wel weer terug naar het echte oude MF maar dat gaat niet zeker. Dat heb ik ook tot het laatst toe gebruikt.
 
Terug
Bovenaan Onderaan