Honda Africa Twin 2015 (CRF1000)

Kijk eens of je iets kunt regelen met firma Pols in Waalwijk? Jouw lokale honda dealer!
Prima zaak, heb er mijn AT ook in onderhoud. Ze hebben t nodige africa twin materiaal in de showroom staan.
Vandaag bij de firma Pols te Waalwijk geweest. Enigszins teleurgesteld weer thuis op de bank.
Voor de adventure sport uitvoering zijn 3 type zadels verkrijgbaar. Standaard, midden en laag. Honda levert de middel hoogte zadels niet meer in de kleur blauw. Het schijnt dat de middel zadel van de adventure sport en het normale zadel van de standaard Africa twin aardig overeen komen. Echter kost een standaard zadel van de Africa twin 2x zoveel als het middel hoog zadel van een adventure sport. Het was voor hem ook allemaal een raadsel hoe dit kan.
Ik heb aan gegeven dat Honda mij erg teleursteld en dat ik meer had verwacht van Honda,
Het is een motor uit 2018 en daar zijn nu al bepaalde onderdelen niet meer leverbaar.

Pols heeft er nog een mailtje aan gewaagd (ik denk naar Honda europe) met de hoop dat ze daar nog iets kunnen regelen.
Al bij al heeft Pols dus alles gedaan wat op dit moment binnen zijn macht ligt.

Pols heeft mij ten zeerste afgeraden om hem te verlagen op de vering. Zijn argumenten zijn dat het de rijeigenschappen zwaar ten nadele beïnvloed, dat je hem niet meer op de middenbok krijgt en dat je zijstandaard te lang is.

Als laatste optie kan ik mijn zadel nog aan laten passen. Dit doe ik liever niet omdat ik dan nooit meer terug naar origineel kan.
 
  • Verdrietig
Waarderingen: OSJ
Het is gelukt!
Op de cilinder zelf zit een stopper, die kun je met een mesje indrukken, dan komt het slot zelf uit de plastic houder.
Ik heb de originele cilinders weten aanpassen aan mijn sleutel.
Hij paste op 1 nokje na, dat heb ik verwijderd. De nokjes zijn los verkrijgbaar, dan kan ik het juiste nokje alsnog installeren.
Maar het werkt prima verder

De handleiding voor de cilinder staat hier:

http://cdn.powersports.honda.com/documentum/MW01/08L72-MJP-A60.pdf


Hoe je de sloten eruit moet halen staat hier:


Nu heb ik wel een complete set givi over met dragers en toolbox
Fijn dat dit gelukt is. En ook fijn dat je de info hier deelt hoe iedereen dit aan kan passen. Enkele weken geleden is de vraag over de sloten van de standaard Honda koffers ook al eens voorbij gekomen. Daar hebben we nu dus een duidelijk andwoord op.
 
Vandaag bij de firma Pols te Waalwijk geweest. Enigszins teleurgesteld weer thuis op de bank.
Voor de adventure sport uitvoering zijn 3 type zadels verkrijgbaar. Standaard, midden en laag. Honda levert de middel hoogte zadels niet meer in de kleur blauw. Het schijnt dat de middel zadel van de adventure sport en het normale zadel van de standaard Africa twin aardig overeen komen. Echter kost een standaard zadel van de Africa twin 2x zoveel als het middel hoog zadel van een adventure sport. Het was voor hem ook allemaal een raadsel hoe dit kan.
Ik heb aan gegeven dat Honda mij erg teleursteld en dat ik meer had verwacht van Honda,
Het is een motor uit 2018 en daar zijn nu al bepaalde onderdelen niet meer leverbaar.

Pols heeft er nog een mailtje aan gewaagd (ik denk naar Honda europe) met de hoop dat ze daar nog iets kunnen regelen.
Al bij al heeft Pols dus alles gedaan wat op dit moment binnen zijn macht ligt.

Pols heeft mij ten zeerste afgeraden om hem te verlagen op de vering. Zijn argumenten zijn dat het de rijeigenschappen zwaar ten nadele beïnvloed, dat je hem niet meer op de middenbok krijgt en dat je zijstandaard te lang is.

Als laatste optie kan ik mijn zadel nog aan laten passen. Dit doe ik liever niet omdat ik dan nooit meer terug naar origineel kan.

Wie weet wat Pols nog voor elkaar krijgt. Het kan goed zijn dat er ergens in europa nog een zadel ligt.

Daarnaast kun je misschien de sloperijen in de gaten houden. Een veel verkochte motor, en er hoeft er maar 1 in de poeier gereden te worden om een zadel over te houden.
 
@foexie gewoon lekker je zadel laten verlagen bij Tiger Leathers of een willekeurige andere. Hoeveel minder denk je ervoor te krijgen als je hem over een paar jaar "niet standaard" inruilt ? Vast geen honderden euro's. En als ze de originele hoes kunnen gebruiken zie je er niks van.
 
@foexie gewoon lekker je zadel laten verlagen bij Tiger Leathers of een willekeurige andere. Hoeveel minder denk je ervoor te krijgen als je hem over een paar jaar "niet standaard" inruilt ? Vast geen honderden euro's. En als ze de originele hoes kunnen gebruiken zie je er niks van.
👆
 
Pols heeft zojuist contact met mij opgenomen, hij heeft reactie van Honda Europe gehad en ze kunnen nog een zadel leveren, heb deze zojuist besteld. Er zit wel enkele weken levertijd op. Dus is nog even wachten.
Iedereen bedankt voor het meedenken.
 
Ik zie soms advertenties waarin staat dat de AT (2016...2018) traction control heeft... Houdt dat in dat er ook uitvoeringen zijn zonder TC?
Niet dat het voor mij heel belangrijk is, maar soms worden er dingen bijgeschreven alsof het een wereldwonder is, terwijl het er gewoon standaard op zit :)
 
De 2016 CRF1000L Africa Twin is verkrijgbaar in de kleuren Victory Red, Pearl Glare White, Digital Silver en Mat Ballistic Black Metal. De prijs is €13.890,- voor de versie zonder ABS en traction control, €14.890,- voor de uitvoering met ABS en traction control en de DCT uitvoering kost €16.190,-

Bron: Test: 2016 Honda CRF1000L Africa Twin

Is schijnbaar in 2016 zonder ABS en traction control geleverd, ik kan zo snel niet vinden of het in 2017 wel standaard is.
 
@foexie Na het lezen van de test uit jouw bericht, kwam ik op de Honda prijslijsten. Vanaf 2017 zie ik alleen nog de versie met en zonder DCT.

ABS/TCT staan bij beide versies. Ik herinner me dat ergens rond die tijd ABS verplicht werd voor nieuwe motoren.
 
Misschien interessant voor de echte avonturiers, ik las deze week ergens(bron en details ben ik even kwijt) dat de adventure sport uitvoering tubeless banden heeft, en dus andere spaken,(correct me if i'm wrong) als je er echt veel mee reist of woon/werk rijd kan dit een voordeel zijn. (Ik wil hier geen discussie aanwakkeren of banden van buitenaf repareren een goede reparatie is) het is in ieder geval een snelle en goedkope (nood)reparatie.
 
  • Leuk
Waarderingen: OSJ
@foexie Na het lezen van de test uit jouw bericht, kwam ik op de Honda prijslijsten. Vanaf 2017 zie ik alleen nog de versie met en zonder DCT.

ABS/TCT staan bij beide versies. Ik herinner me dat ergens rond die tijd ABS verplicht werd voor nieuwe motoren.
Zo dacht ik ook ongeveer dat het gegaan is. Maar je kan de ABS en TCT beide uitschakelen ook natuurlijk.
 
Zo dacht ik ook ongeveer dat het gegaan is. Maar je kan de ABS en TCT beide uitschakelen ook natuurlijk.
Zeker. Maar begrijp me niet verkeerd: ABS en TCT heb ik er graag op! Ik probeer zoveel mogelijk te weten te komen over deze motor voordat ik evt. tot aanschaf over ga. Als een verkoper dan gaat praten over opties die geen opties zijn, dan weet ik dat in ieder geval 😀
 
Deze 30 jaar oude givi topkoffer kostte me inclusief montageplaat 70€. Ben er zeer tevreden mee!
2D92E332-D510-4D02-8D71-E8785D3F0516.jpeg
 
Vrijdag naar de RDW met mijn zojuist uit duitsland gehaalde Tricolor DCT met originele kofferset. Ik zoek echter nog een bijpassende topkoffer van GIVI.
Zou je daar eens wat meer over willen vertellen? Over de import bedoel ik.
Ik kijk nu ongeveer dagelijks op EBay Kleinanzeigen naar AT’s rondom Aachen, liefst rij ik geen 500 km enkele reis.
Eigenlijk vind ik het op dit moment net niet interessant genoeg. De prijs met resterende BPM komt vaak aardig in de buurt van de prijzen hier. Hoewel het vaak bedragen zijn met “Verhandlungsbasis”, daar kan nog wel iets van af dus.
 
Zou je daar eens wat meer over willen vertellen? Over de import bedoel ik.
Ik kijk nu ongeveer dagelijks op EBay Kleinanzeigen naar AT’s rondom Aachen, liefst rij ik geen 500 km enkele reis.
Eigenlijk vind ik het op dit moment net niet interessant genoeg. De prijs met resterende BPM komt vaak aardig in de buurt van de prijzen hier. Hoewel het vaak bedragen zijn met “Verhandlungsbasis”, daar kan nog wel iets van af dus.
Een motor kopen in Duitslands is echt eenvoudig. Je vindt er eentje die naar je zin is. Voordeel van die duitsers dat ze apk hebben en echt voor alle accessoires en banden een certificaat moeten hebben. Als je je kosten van keuring, kenteken en BPM meerekend en het nog interessant lijkt dan neem je hem mee. Met alle papieren van de eigenaar uiteraard. De oud eigenaar meld hem af in hun kentekenregister.
 
Zie ik dat je op adventure rijdt ? Hoe bevallen die banden ?
Tot nu toe bevallen ze zeer goed. Heb de AT sinds mei, de anakee adventure banden stonden er nog niet lang op en heb er bijna dagelijks mee gereden in verschillende weersomstandigheden. Nu de winter er aan komt ben ik benieuwd hoe de banden presteren bij veel regen en vochtige ondergrond. Omdat ik graag toch wat meer offroad wil rijden ga ik na deze eens kijken naar de mitas E-07 of iets dergelijks....
 
@FranzV Ok, inderdaad is de TÜV in DL wel fijn als je importeert. Hoewel ze weer niet de km stand bijhouden, daar kan nog steeds mee gerommeld worden dus.
Hoe heb jij je AT gevonden?
 
@FranzV Ok, inderdaad is de TÜV in DL wel fijn als je importeert. Hoewel ze weer niet de km stand bijhouden, daar kan nog steeds mee gerommeld worden dus.
Hoe heb jij je AT gevonden?
Via mobile.DE , Kleinanzeigen van Ebay kwam ik bij deze terecht. Contact gelegd en wezen kijken. Hij stond dusdanig kortbij dat ik niet meteen een aanhanger bij me had. Doe je dat wel dan denkt de kopen... hé das kat in het bakkie. Heb er al eerder gezien maar niet compleet naar mijn wens. Voordeel is dat er best een aantal staan en dat je dus je wensenlijstje dusdanig scherp kunt zetten om te filteren. km stand zie je wel terug op slijtdelen als remschijven etc. 20k met een ingelopen schijf met een dikke rand klopt dus niet.
 
@FranzV Ik zou ook eerst zonder aanhangwagen gaan. Of desnoods even om de hoek parkeren om het onderhandelen makkelijker te laten verlopen ;)
Er staan er zeker best veel te koop, zo rondom Aachen. Opvallend veel met vrij lage km standen, meestal minder dan 15000 km, maar ze zien er ook perfect uit.

Mag ik vragen hoe je de betaling hebt geregelt? Binnen NL kun je een overschrijving doen, die is dan direct bij de ontvanger. Naar een buitenlandse bank duurt meestal 2 dagen. Dan blijft eigenlijk alleen cash over. Maar 10-12k euro is toch een aardig pak geld en niet iedereen zit te wachten om zo’n bedrag aan contanten te ontvangen.
 
Wie doet wat met zijn ketting hier? Ik rijd heel de winter door, ook af en toe wat offroad dus er komt wel wat troep aan te pas.
Welke smeersystemen zijn goed, of toch gewoon regelmatig met de hand even ketting smeren?
 
Terug
Bovenaan Onderaan