Honda Africa Twin 2015 (CRF1000)

Na iedere tankbeurt nspuiten met S100 en rijden maar. Schoonmaken doe ik erg weinig en stellen ook 🙄 Staat nu 28dkm op de teller en de originele kettingset zit er nog onder. Als ze gaan stroom gaat de AT in winterrust en mag de monkey weer buiten spelen. De originele ketting van die monkey is ronduit van teleurstellende kwaliteit. Je blijft dat ding stellen en na 3000km al bijna een verlengde achterbrug nodig. 😳
 
  • Leuk
Waarderingen: OSJ
@FranzV Ik zou ook eerst zonder aanhangwagen gaan. Of desnoods even om de hoek parkeren om het onderhandelen makkelijker te laten verlopen ;)
Er staan er zeker best veel te koop, zo rondom Aachen. Opvallend veel met vrij lage km standen, meestal minder dan 15000 km, maar ze zien er ook perfect uit.

Mag ik vragen hoe je de betaling hebt geregelt? Binnen NL kun je een overschrijving doen, die is dan direct bij de ontvanger. Naar een buitenlandse bank duurt meestal 2 dagen. Dan blijft eigenlijk alleen cash over. Maar 10-12k euro is toch een aardig pak geld en niet iedereen zit te wachten om zo’n bedrag aan contanten te ontvangen.
Betaling binnen seconden. Eerst ff uittesten met een kleine aanbetaling
 
Betaling binnen seconden. Eerst ff uittesten met een kleine aanbetaling
Ok... dit werkt dus ook bij internationale betalingen...Goed om te weten, dank daarvoor.

Overigens dacht ik even een goede deal te hebben. Adventure Sport, DCT, 2019.

Maar na wat heen en weer mailen, gaf de verkoper aan dat de motor niet meer op straat mag, vanwege seizoenkenteken. In DL wel gebruikelijk. In de advertentie stond dat de motor wel “aangemeld” was. Hij hoopte dat de onmogelijkheid van een proefrit geen probleem was. Wel dus.
Even ruim 350 km er naartoe rijden om alleen te kijken en hem te starten, leek me geen goed plan.

Verder viel me op dat de banden bij 5k km vernieuwd waren (wtf?) er stond nu 10k km op.
 
Laatst bewerkt:
Ok... dit werkt dus ook bij internationale betalingen...Goed om te weten, dank daarvoor.

Overigens dacht ik even een goede deal te hebben. Adventure Sport, DCT, 2019.

Maar na wat heen en weer mailen, gaf de verkoper aan dat de motor niet meer op straat mag, vanwege seizoenkenteken. In DL wel gebruikelijk. In de advertentie stond dat de motor wel “aangemeld” was. Hij hoopte dat de onmogelijkheid van een proefrit geen probleem was. Wel dus.
Even ruim 350 km er naartoe rijden om alleen te kijken en hem te starten, leek me geen goed plan.

Verder viel me op dat de banden bij 5k km vernieuwd waren (wtf?) er stond nu 10k km op.
Voordeel in DL is dat ze Apk hebben. En die moet verplicht nog een aantal maanden geldig zijn als ze hem verkopen. Ik heb mijn 'Duitser' ook zonder proefrit gekocht omdat ik in Nederland een proefrit gemaakt heb met zo'n motor. Qua banden vervangen zou ik niet te zwaar aan tillen als je niet weet waarom dit gedaan is. Ik heb er nu ook meteen andere banden op gelegd omdat ik niet op de Bridgestones wil rijden die er net vers oplagen.
 
Voordeel in DL is dat ze Apk hebben. En die moet verplicht nog een aantal maanden geldig zijn als ze hem verkopen. Ik heb mijn 'Duitser' ook zonder proefrit gekocht omdat ik in Nederland een proefrit gemaakt heb met zo'n motor. Qua banden vervangen zou ik niet te zwaar aan tillen als je niet weet waarom dit gedaan is. Ik heb er nu ook meteen andere banden op gelegd omdat ik niet op de Bridgestones wil rijden die er net vers oplagen.
De TÜV is fijn inderdaad. Maar dit klonk te mooi om waar te zijn. Dikke fiets, lage prijs en al sinds augustus ermee adverteren. Als het binnen een uurtje rijden was, was ik even langsgaan, dit is me te ver en te lastig momenteel met Corona.
En een motor voor >10k euro is voor mij veruit de duurste motor die ik zou hebben gekocht. Dan moet er echt even een stukje proefgereden worden.

De fiets die ik nu op het oog heb, is ook niet verkeerd. Goede prijs, maar bouwjaar 2020 en zelfs minder dan 6k km gereden. Dat is dus volle mep BPM.
 
Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: OSJ
Wie doet wat met zijn ketting hier? Ik rijd heel de winter door, ook af en toe wat offroad dus er komt wel wat troep aan te pas.
Welke smeersystemen zijn goed, of toch gewoon regelmatig met de hand even ketting smeren?
Ik gebruik de Cobbra Nemo 2, simpel en doeltreffend. Ben er erg tevreden over. Stel de ketting amper. loopt nu al 32000km mee.
 
  • Leuk
Waarderingen: OSJ
Wie doet wat met zijn ketting hier? Ik rijd heel de winter door, ook af en toe wat offroad dus er komt wel wat troep aan te pas.
Welke smeersystemen zijn goed, of toch gewoon regelmatig met de hand even ketting smeren?
Ik ben van plan weer een Osco oiler te monteren. Is me prima bevallen bij eerdere motoren. Ik heb liever handmatig bediende systemen dan automatische.
 
  • Leuk
Waarderingen: OSJ
Is er een manier om te zien welk modeljaar een CRF1000 is? Volgens mij zijn er nu 3 verschillende dashboards, waarbij het type van 2018/19 er zo uitziet:

sb.PNG


Is de SD0x benaming ergens zichtbaar op het frame?
 
@OSJ Die ken ik, zat op de AT waarop ik ooit een proefrit heb gemaakt. De opvolger lijkt er wel op, maar de 2020 versie is dan weer heel anders.

@FranzV Handig! Altijd goed om even te checken.
 
Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: OSJ
Ik probeer alvast een werkplaatshandboek van de AT te vinden. Tot nu toe heb ik een versie uit 2015.
Voor degene die hem wil bekijken/hebben (niet mijn dropbox):

CRF1000L Werkstatthandbuch Englisch.pdf

Eigenlijk zoek ik de versie voor 2018/2019. Iemand hier die een linkje heeft toevallig?
bedankt aan de meneer met de dropbox!

Zelf geen idee waar je de 18/19 versie kan vinden. Misschien op africatwinforum?
 
Ik kijk vaak de filmpjes van Bret Tkacs, en heb deze tip eens uitgeprobeerd. Benieuwd naar het verschil. Want ik was eerst aan het kijken naar risers.
 
Pols heeft zojuist contact met mij opgenomen, hij heeft reactie van Honda Europe gehad en ze kunnen nog een zadel leveren, heb deze zojuist besteld. Er zit wel enkele weken levertijd op. Dus is nog even wachten.
Iedereen bedankt voor het meedenken.
Ik heb deze week mijn middelhoog zadel af gehaald, door een aanstaande verbouwing heb ik helaas nog geen tijd gehad om het zadel te passen. Zodra ik hem gepast heb houd ik jullie snel op de hoogte!
 
@foexie Dank je! Deze kleur was ook mijn 1e keus. Hoewel ik alle kleuren bij de AT best mooi vind.
Eigenlijk was ik wel flexibel. Het had een gewone of AS mogen zijn, manueel of DCT. Uiteindelijk kwam deze op mijn pad, was maar net over de grens (een andere AT die ik interessant vond stond in Frankfurt, da's een heel stuk verder) en voordat je het weet staat hij dan opeens thuis :+
 
Laatst bewerkt:
@foexie Dank je! Deze kleur was ook mijn 1e keus. Hoewel ik alle kleuren bij de AT best mooi vind.
Eigenlijk was ik wel flexibel. Het had een gewone of AS mogen zijn, manueel of DCT. Uiteindelijk kwam deze op mijn pad, was maar net over de grens (een andere AT die ik interessant vond stond in Frankfurt, da's een heel stuk verder) en voordat je het weet staat hij dan opeens thuis :+
Is het uiteindelijk de DCT of de handgeschakelde geworden?
 
Terug
Bovenaan Onderaan