Honda Africa Twin 2015 (CRF1000)

Honda NL heeft momenteel geen onderdelen op voorraad om de terugroepactie uit te voeren, begrijp ik van de dealer. Heb er geen haast mee gelukkig, maar wel benieuwd wanneer ik de AT kan brengen. Had komende week in gedachten, maar dat zou wel eens heel wat langer kunnen gaan duren…
Volgens mij gingen er bij mij ook 6 weken overheen voordat de onderdelen bij de dealer waren.
 
Heeft iemand hier zo’n clip-on stukje dat je op je ruit kan klemmen?
Hoewel ik het er niet geweldig uit vind zien, zou het mogelijk wel de turbulentie rond m’n helm kunnen wegnemen. Als ik m’n hoofd even iets lager houd, wordt het namelijk meteen stiller.

Ik zie ze op Ali, maar heb gelezen dat die niet goed tegen trillingen kunnen en nogal vertekenen. MRA heeft ze ook, stukkie duurder wel,
 
Laatst bewerkt:
Heb dat op mijn vorige motor gehad. Honda transalp 600 was dat. Heeft me toen prima geholpen!
Nu op de AT staat een givi airflow scherm en dat is voor mij perfect!
 
@OSJ Als dat deze is, is het wel een enorm scherm…
Eigenlijk vind ik die horizontale streepjes plastic van 30 x 10 cm al te groot :)

7CECD425-0334-433B-ACB6-2DCA0A832987.jpeg
 
Dat issem! Hier even een fotootje van daarnet. Autosnelweg zet ik hem nog hoger, binnendoor baantjes normaal nog lager maar nu halfhoog ivm vliegjes en muggen.
Niet het mooiste scherm misschien nee haha. Maar voor dagelijks gebruik woon/werk is het echt perfect!
IMG_20210912_152111_662.jpg
 
Heeft iemand hier zo’n clip-on stukje dat je op je ruit kan klemmen?
Hoewel ik het er niet geweldig uit vind zien, zou het mogelijk wel de turbulentie rond m’n helm kunnen wegnemen. Als ik m’n hoofd even iets lager houd, wordt het namelijk meteen stiller.

Ik zie ze op Ali, maar heb gelezen dat die niet goed tegen trillingen kunnen en nogal vertekenen. MRA heeft ze ook, stukkie duurder wel,
Ik heb een van Ruggedroads die ik niet gebruik. Doe maar een leuk bod.

 
Laatst bewerkt:
@Peke Esu Ik zoek meer iets waarbij de bevestiging iets minder in m’n gezichtsveld zit.

Bekijk bijlage 1675905

Maar weet niet of dit dé oplossing is.
Ik had op mijn transalp exact dezelfde en deed het voor mij prima. Iemand anders had hem op zijn BMW gswhatever staan en daar werd de trilling in de ruit enkel erger, en ook de turbulentie.

Het hangt van zoveel dingen af dat enkel en alleen het uitproberen je een definitief antwoord zal geven denk ik?
 
Ik had op mijn transalp exact dezelfde en deed het voor mij prima. Iemand anders had hem op zijn BMW gswhatever staan en daar werd de trilling in de ruit enkel erger, en ook de turbulentie.

Het hangt van zoveel dingen af dat enkel en alleen het uitproberen je een definitief antwoord zal geven denk ik?
Dat denk ik ook. Vandaar mijn vraag hier, bespaard me misschien een niet-werkende aankoop.
 
  • Leuk
Waarderingen: OSJ
Bij de CRF 1100 en 1000 wordt ook een updraft deflector gebruikt. De turbulente lucht komt via de voorvork naar binnen. Aerodynamica doet rare dingen!
Ik heb zelf ineens geen last meer van turbulentie op mijn 1100 sinds ik een navigatiebeugel boven de cockpit heb welke de luchtstroom die door t gat in de OEM kuipruit komt, verstoort.
 
@Barbabart Daar zit ik ook al een tijdje naar te kijken. Met m’n hand voel ik niet veel lucht boven de voorvork, maar er is veel over te lezen, dus het proberen wel waard. Misschien dat eerst maar eens testen.
 
@Barbabart Daar zit ik ook al een tijdje naar te kijken. Met m’n hand voel ik niet veel lucht boven de voorvork, maar er is veel over te lezen, dus het proberen wel waard. Misschien dat eerst maar eens testen.
Ik zie vaak die plaatjes van o.a. swegotech, misschien kan er hier iemand dat ding effe lenen voor n testritje? Of eens testen met n stuk karton/triplex?

Of gewoon kopen en proberen? Ik zie ze zelfs op ali express voor weinig!
 
Heb dit bij Ali besteld, kost bijna niks en werkt wel. Je kan het in allerlei standen zetten. Met een normale integraal helm perfect, met een enduro helm voel je iets turbulentie door de klep.
Deze besteld, ga hem ook eens proberen. De updraft deflector komt ook nog.
 
Verrassend dat ik met mijn 1.90m juist weinig last heb van turbulentie. Ik gebruikt het hoge zadel op de hoge stand en de hoge Honda ruit zit op de ATAS. Heb eerder problemen met het zadel vw weinig zitvlees en wegzakken in het zitgedeelte, waardoor na een paar uur gevoelige bilbotjes en ik vaak moet verzitten. Daarom overweeg ik een ombouw van het zadel met een hardere toplaag. Iemand ervaring?
 
Da‘s inderdaad maagdelijk… gezien het grote belang van de eerste tientallen kms in het leven van een motor, insisteert mijn (BMW) dealer altijd dat hij/zijn mensen eerst 200 km met een nieuwe demo rijden, alvorens hij wordt uitgeleend.

Een serieuze kandidaat, deze keer, DanMan ?
 
Ja ik denk dat de motor sportief is ingereden, althans de eerste 35 km. De verbruiksmeter gaf ik geloof 1:15 aan..

Ik heb gereden zoals ik normaal ook rijd, normaal tempo, 15 km N weg en 20 km snelweg. Geloof het of niet: 1:26 gemiddeld!
Wel een super waarde hoor voor mij als woon-werk rijder.

Het is zeker een serieuze kanshebber @SLIJKMOTO, zo erg zelfs dat ik vanmorgen een offerte heb laten opmaken. Wel een 2022 model aangezien de 2021 zo’n beetje overal is uitverkocht. Muv voorraad modellen.
 
1 : 26 is wel erg netjes. Als ik rustig aan doe -en dat doe ik best vaak- ben ik al blij met 1 : 23. Zit daar meestal nog iets onder. Heb wel een tijdje met wat lagere bandenspanning gereden, inmiddels weer verhoogd, misschien dat dat nog iets uitmaakt.
 
1 : 26 is wel erg netjes. Als ik rustig aan doe -en dat doe ik best vaak- ben ik al blij met 1 : 23. Zit daar meestal nog iets onder. Heb wel een tijdje met wat lagere bandenspanning gereden, inmiddels weer verhoogd, misschien dat dat nog iets uitmaakt.

Je kan ook het actuele verbruik zien, op de snelweg bij 105 km/h op de cruise gaf ‘ie steevast 1:30 aan.. Bizar hè.

Mooi hoor :9

D7B2A356-3E74-49D0-9DE8-085FC2D9572C.jpeg
 
PS: maar niet het koopje van de maand :X

2022 model is amper duurder geworden en heeft nu standaard het bagagerek, dat is dan wel netjes.
 
Terug
Bovenaan Onderaan