Honda Africa Twin 2015 (CRF1000)

En, geen vertragingen of te kale uitvoeringen wegens tekort aan microchips ?
De HONDA auto’s hebben er erg veel last van…

Als het goed is krijgt hij in november/december al de eerste batch 2022 modellen binnen.
Een voorraad fiets is ook nog een optie maar voor het mooie te weinig afgeprijsd (tov een nieuwe 2022 welke ook met korting de deur uit gaat ivm geen inruil).

Adventure Sports zit ik niet lekker op, te grote tank waar mijn lange onderdanen niet lekker in passen. Blijft over de normale, echter dan wel met het hogere ruitje en een bagagedrager.
 
Toch nog even over verbruik… Ik moet binnenkort de AT bij de dealer brengen voor de tank-terugroepactie. Daarbij heeft men gevraagd (en ik wist het ook al) om zo min mogelijk brandstof in de tank te hebben. Vandaag dus nog een rit gereden, waarbij het gele tanklamoje aanging en het laatste witte blokje ging knipperen. Iemand wel eens geprobeerd hoeveel km je dan nog in de praktijk kan rijden?
 
Toch nog even over verbruik… Ik moet binnenkort de AT bij de dealer brengen voor de tank-terugroepactie. Daarbij heeft men gevraagd (en ik wist het ook al) om zo min mogelijk brandstof in de tank te hebben. Vandaag dus nog een rit gereden, waarbij het gele tanklamoje aanging en het laatste witte blokje ging knipperen. Iemand wel eens geprobeerd hoeveel km je dan nog in de praktijk kan rijden?
Ik heb een tijdje geleden blijven rijden tot hij begon te sputteren als ik in de bochten ging ... Dashboard gaf toen aan dat er nog 2l in zat? Als het lampje aangaat geeft hij 3,4l aan...
 
@OSJ Jij hebt een indicatie in liters? Ik heb alleen een aantal blokjes, maar dat zegt me nooit zoveel.
Mijn AT van 2016 geeft dit in het dashboard normaal niet weer. Ik kan kiezen tussen trip, huidig verbruik, gemiddeld verbruik, of gemiddelde snelheid.

Maar van zodra het lampje begint te knipperen komen er twee opties bij: aantal liter in de tank, of het nog geschatte aantal te rijden kilometers
 
Mijn AT van 2016 geeft dit in het dashboard normaal niet weer. Ik kan kiezen tussen trip, huidig verbruik, gemiddeld verbruik, of gemiddelde snelheid.

Maar van zodra het lampje begint te knipperen komen er twee opties bij: aantal liter in de tank, of het nog geschatte aantal te rijden kilometers
Net even gekeken: er komen bij mij geen opties bij. Actieradius was en is zichtbaar, aantal resterende liters niet. Maakt op zich niet veel uit, ik zorg eigenlijk altijd voor een nokvolle tank. Alleen nu kan het effe niet en moet ik er tot bij de dealer mee geraken. Via een stuk snelweg met tunnel zonder vluchtstrook waar je liever niet ergens onderin stil wilt komen te staan ;)
 
  • Leuk
Waarderingen: OSJ
1010241.jpg

2700km verder maar we zijn inmiddels op het zonnige Corsica. Dachten het wat later wat minder warm zou zijn maar nog steeds 30 graden. 👌🏻 Mooi eiland met verrekte weinig rechte stukken weg. 🏍️
 
@P@trick Dus bijna alleen maar bochten… en waarschijnlijk nog bergachtig ook? Afzien dus :+
Laat die foto’s maar komen!

Is het hier net een mooi weekend, staat de mijne bij de dealer :(
 
Laatst bewerkt:
Ik kocht mijn AT omwille van de goede zithouding die ik heb op de motor met mijn lengte en de DCT optie (ik mis wat vingers links)

De geruchten over de nieuwe mini Africa Twin/Transalp doen me hopen op een wat lichtere motor, geschikt voor mijn lengte en met DCT!
 
Momenteel een setje PIRELLI SCORPION RALLY STR op de ATAS. Binnenkort komt een METZELER TOURANCE NEXT om het voorwiel want dies praktisch op. Enig idee of ik iets ga merken van het tijdelijke verschil in vorm tussen beide banden? Achter kan nl nog wel even mee. Ik zie dat de Tourance wat spitser van vorm is (zie pics)
Schermafbeelding 2021-09-29 om 00.47.53.png
 

Bijlagen

  • Schermafbeelding 2021-09-29 om 00.40.59.png
    Schermafbeelding 2021-09-29 om 00.40.59.png
    18,2 KB · Weergaven: 5
Ik kocht mijn AT omwille van de goede zithouding die ik heb op de motor met mijn lengte en de DCT optie (ik mis wat vingers links)

De geruchten over de nieuwe mini Africa Twin/Transalp doen me hopen op een wat lichtere motor, geschikt voor mijn lengte en met DCT!
Ik ben dit jaar ook overgestapt op een AT met DCT. DCT bevalt me zo goed dat het mijn volgende motor gaat bepalen. Zwaarder hoeft niet, maar een DCT komt er zeker op. Een nieuwe TA met de looks van een AT is zeker een optie.

maar eerst nog een hele tijd genieten van deze AT.
 
  • Eens
Waarderingen: OSJ
Zo. De AT is weer terug in zijn hok. De dealer heeft de tank-recall uitgevoerd. En hij rijdt gelukkig nog prima ;)
Lijkt keurig gedaan, er lijkt zelfs eea gesmeerd te zijn, netjes! Een zaak om naar terug te gaan, heb er alvast wat klein verbruiksspul meegenomen.

Had wel graag even met de persoon gesproken die de werkzaamheden had gedaan, maar dat wordt steeds lastiger. Dus op de vraag of er ook echt troep in het filter is aangetroffen kwam geen goed antwoord.

Hoe lang duurde het bij jullie voordat de terugroepactie bij de RDW niet meer zichtbaar was? Ik dacht dat het meteen geregeld zou zijn, maar hij staat er nog. Las ergens dat het via de importeur wordt teruggekoppeld naar de RDW, dus dan kan het misschien wel even duren.

Hier nog mensen die nieuwsgierig zijn naar de nieuwe "Africa Twin/transalp"?
Zeker wel. De geruchten gaan al een tijdje, ben benieuwd...
 
Laatst bewerkt:
Ik ben dit jaar ook overgestapt op een AT met DCT. DCT bevalt me zo goed dat het mijn volgende motor gaat bepalen. Zwaarder hoeft niet, maar een DCT komt er zeker op. Een nieuwe TA met de looks van een AT is zeker een optie.

maar eerst nog een hele tijd genieten van deze AT.
Ik heb nu 3 jaar een AT met DCT. Ik weet niet of ik zou overstappen naar een TA.
misschien eerder naar een meer weggerichte moto met het blok van de AT en met DCT, als de zithouding niet n te sportief is.
 
Ik heb nu 3 jaar een AT met DCT. Ik weet niet of ik zou overstappen naar een TA.
misschien eerder naar een meer weggerichte moto met het blok van de AT en met DCT, als de zithouding niet n te sportief is.
Honda is toch bezig met de sport/tour
 
Terugroepactie is na precies een week nu ook bij de RDW gereset. Als ik nu inlog (op “mijn RDW”) zijn alle uitroeptekens verdwenen. Er stonden er een tijd 2. Een voor de AT tankactie en een voor de boodschappenauto. Daar had een garagist waar ik nog nooit geweest ben tot 2x toe een foute (veel te hoge) km stand ingevoerd, waardoor er dus “Onlogische tellerstand” stond. Altijd fijn als je je auto ooit weer eens gaat verkopen. Vooral als er al heel weinig km’s op staan. Gelukkig was mijn meegestuurde bewijs genoeg om die standen te laten verwijderen.

Vanavond denk ik maar eens een klein fortuin in de bijna lege tank gooien en een stukje rijden.
 
Terug
Bovenaan Onderaan