Honda Africa Twin 2015 (CRF1000)

Heb het er hier al eens eerder over gehad, maar het blijft me bezighouden. Ik ben weer toe aan de jaarlijkse oliewissel... Twijfel tussen Shell Advance Ultra -dat gebruik ik al jaren tot volle tevredenheid in diverse fietsen- en Motul 7100. Beiden vol synthetisch / 10W40. Eigenlijk is 10W30 voorgeschreven, maar ik gebruikte (net als zoveel anderen) probleemloos 10W40.

Momenteel is de Motul 7100 bij Louis in de aanbieding voor EUR 36,99... Alleen verkrijgbaar daar in 10W40.
Ik hoor er goede ervaringen over en zag het onlangs ook bij de Honda dealer op de plank staan. Wat gooien jullie er tegenwoordig in?
 
Laatst bewerkt:
Mijn monteur gooit er inderdaad gewoon 10w40 in. Motul.

Hij zweert er bij.
 
Mocht iemand toe zijn aan nieuwe bougies (NGK SIILMAR 8A9S) voor de AT, hier nu voor € 12,99 / stuk. Bij bv. Louis kosten ze € 27,99. Bij Mpartz € 34,95. ”Elders” € 47,17…
(Je hebt er 4 nodig)

Edit: Motul 7100 10W30 € 31,10 per 4 L hier. Bij mijn vaste online olieboer kost ’ie € 62,13 :X

Geen aandelen bij deze bedrijven :)

Edit 2: "
Helaas hebben we vanmorgen ontdekt dat er een fout opgetreden is met de verwerking van de 4L verpakkingen op onze website.
Hierdoor werden deze aan een veel te lage prijs genoteerd. Voor bepaalde artikels lag de vermelde verkoopsprijs onder onze aankoopprijs, wat wettelijk verboden is."

Of ik even bijna 40 piek wil bijbetalen voor 2 flessen 8)7
 
Laatst bewerkt:
Mocht iemand toe zijn aan nieuwe bougies (NGK SIILMAR 8A9S) voor de AT, hier nu voor € 12,99 / stuk. Bij bv. Louis kosten ze € 27,99. Bij Mpartz € 34,95. ”Elders” € 47,17…
(Je hebt er 4 nodig)

Edit: Motul 7100 10W30 € 31,10 per 4 L hier. Bij mijn vaste online olieboer kost ’ie € 62,13 :X

Geen aandelen bij deze bedrijven :)
Denk dat het neppers zijn!!!
 
Denk dat het neppers zijn!!!
Een redelijk bekende NL winkel die nep verkoopt... Het kan natuurlijk, maar dit is niet een schimmige EBay-verkoper. Dit is een winkel die van z’n laatste (iridium) bougies af wilt waarschijnlijk, het is geen normale prijs. Mijn setje van 4 is nu uitverkocht en er zijn nog 5 losse exemplaren in de shop, op = op.

Zodra ze binnen zijn zal ik eens proberen te kijken, maar de verschillen zijn niet erg makkelijk te zien.

Dit is misschien nog de duidelijkste:

A077A07B-D9C5-48DC-9DED-9FFCA3D805FD.jpeg

Ik kom er een dezer dagen op terug.
 
Laatst bewerkt:
PH000097.jpg


zooooo, 7037 km verder en we zijn weer thuis, maar gelukkig hebben we de foto´s nog. Flink mazzel gehad met het weer. In 3 weken tijd slechts 3 dagen met regen waarvan we er 1 moesten rijden (verbinding Provence naar Vercors) andere dagen stukje gewandeld en ieneminie stukje gereden tot het weer ging regenen.

Nieuwe PC en uiteraard mijn video bewerkingsprogramma kwijt, iemand nog suggesties?
 
Bougietjes vandaag ontvangen. Alle kenmerken van een nep-bougie zijn er niet. Voorlopig niet nodig, maar geen betere raad dan voorraad :+
 
  • Leuk
Waarderingen: OSJ
Wie hier heeft er op zijn AT zo'n forkshield ding tegen de opkomende lucht?
En waar besteld, ik overweeg ook een aankoop?
 
Ik heb de Poolse versie , deze is van metaal en je kan kiezen welke logo's je er op zou willen maar ook bij de tweede begint inmiddels de vernislaag los te laten. Van de winter er maar eens af halen en laten poedercoaten ofzo.
 
Ik heb de Poolse versie , deze is van metaal en je kan kiezen welke logo's je er op zou willen maar ook bij de tweede begint inmiddels de vernislaag los te laten. Van de winter er maar eens af halen en laten poedercoaten ofzo.
Heb je daar een foto van?
Misschien laat ik wel gewoon eentje uit RVS maken...
 
IMG_20211016_111242.jpg



Blijkbaar heeft hij inmiddels ook een plastic versie.
 
Thanks! Die kleine zijtasjes voor onder het zadel zien er ook handig uit!
 
Vandaag de Africa twin nog even uitgelaten.
Mooi rondje Limburg gedaan met een tussenstop bij de uitkijktoren bij Wellerlooi.
 

Bijlagen

  • IMG_20211028_143400.jpg
    IMG_20211028_143400.jpg
    251 KB · Weergaven: 34
  • IMG_20211028_141959.jpg
    IMG_20211028_141959.jpg
    283,6 KB · Weergaven: 34
ALs ik nu naar buiten kijk, kan ik niet wachten om ook een ritje te maken. Maar tegen de tijd dat ik klaar ben met werk gaat het regenen en het hele weekend ook zo te zien :(

weer.JPG
 
Ik had het geluk vanmiddag al te kunnen stoppen. Mooi zonnig ritje gehad nog.
Hopelijk deze week ook ergens tijd voor een rit, herfstvakantie!
 
Gisteren nog een mooi stukje gereden. Meteen maar de AT daarna gepoetst en ketting schoon + ingevet. Geen idee hoeveel ritjes er nog kunnen voordat hij op stal gaat.
Meteen het carterslangetje leeg laten lopen, daar kwam toch meer olie uit dan ik verwachtte…
 
Voor alle wegen vol zout liggen ga ik hem ook nog eens een beetje deftig proper maken en wat invetten ...
Nog doorrijders op de AT?
 
Voor alle wegen vol zout liggen ga ik hem ook nog eens een beetje deftig proper maken en wat invetten ...
Nog doorrijders op de AT?
Nee, kou is tot op zekere hoogte wel ok, maar gladheid en pekel begin ik niet aan.
Heb de hoes al over de AT gedaan, maar de kleding en helm liggen ernaast. Een mooie droge winterdag kan ik niet motorloos voorbij laten gaan *D
 
  • Leuk
Waarderingen: OSJ
Mijn vorige job deed ik 30km woonwerk enkel, dus 60km per dag. Is een dik half uurtje, en dat hou ik nog wel vol.
Nu het naar de nieuwe job slechts 15km is vind ik het helemaal prima om door te rijden!
 
Laatste ritje van het seizoen ook weer gemaakt. Lag weer meer dan genoeg zout op de weg ,bij thuiskomst de boel afgespoeld en eerdaags nog ff wassen voordat hij in winterslaap en aan de lader mag.

Vorige maand de ori koffers verkocht en vandaag voor de nog komende vakanties/motoren een R80 tassenset van Mosko moto binnen gekregen.

IMG_20211129_103655.jpg
 
@P@trick Mooi spul... Waar laat je het allemaal? :)

Ik dacht nog een enkel ritje te kunnen doen, maar het is opeens toch koud geworden en zodra er zout ligt stop ik. Laatste rit was met 9 C, ging eigenlijk prima. Paar laagjes kleding, handvatverwarming aan en gaan met die banaan.

Als het weer een tijdje geregend heeft na het pekelen wil ik nog wel eens een winterdagje proberen. Maandenlang helemaal niet motoren is me toch te lang.
 
Terug
Bovenaan Onderaan