Honda Africa Twin 2015 (CRF1000)

Moest ik nu een nieuwe motor kopen zou het ook de Africa Twin zijn, niet omwille van het offroad potentieel, maar vooral omdat ik het een mooie motor vind.
Denk dat 90% van de allroadrijders niet veel verder dan een gravelpad komen en belange niet allemaal kiezen adhv het offroadpotentieel van hun motor.

Wel een meevaller is dat de AT in België eigenlijk niet eens veel duurder is dan de Vstrom of de KTM 1050 adv.

Helemaal mee eens. :}
Rij nooit off road, maar de kans is groot dat ik volgend voorjaar de nieuwe AT ga aanschaffen.
vind hem mooier dan de V- strom en een all road rijdt fantastisch. Hopelijk de AT ook. :)
 
Helemaal mee eens. :}
Rij nooit off road, maar de kans is groot dat ik volgend voorjaar de nieuwe AT ga aanschaffen.
vind hem mooier dan de V- strom en een all road rijdt fantastisch. Hopelijk de AT ook. :)


Ik vond m'n 660 Tenere ook fantastisch rijden, en dat is ook een meer-offroad-gerichte allroad met 21" voorwiel en meer veerweg...


Ik ben nu ook enorm content van m'n S10, maar moest ik nu in de showroom staan... ik zou het niet weten... twee legendes om uit te kiezen bij één dealer!
 
Ik zie net een folder van Goedhart binnenkomen. Prijs vanaf €14.890 ex afleverkosten. Met andere woorden, wat toeters en bellen erbij en je zit aan het prijsniveau van een KTM 1190.

-O-
 
Ik zie net een folder van Goedhart binnenkomen. Prijs vanaf €14.890 ex afleverkosten. Met andere woorden, wat toeters en bellen erbij en je zit aan het prijsniveau van een KTM 1190.

-O-

Gelukkig zijn ze in BE minder gek..
13000€ lijkt mij geen verkeerde prijs voor de AT in ABS versie.


Een heel stuk goedkoper dan de KTM 1190, hier zit 'm gewoon op het niveau van de KTM 1050.
 
Vervelend is ook dat de fiets deze laatste twee instellingen niet onthoudt, waardoor na motor-uit telkens weer op de twee knoppen moet worden gedrukt.
Dat is wel jammer, als je de motor off road een keer af laat slaan moet je er maar net aan denken de abs weer uit te schakelen.

[me=""]niet dat Dutch daar problemen mee heeft, die kan voorlopig toch geen nieuwe brommert betalen :+[/me]
 
Enkele puntjes die me toch nog blijer hadden gemaakt. Cruize control en tubeless tyres. Hier hadden ze een keuze moeten laten maken door de koper. Daar de meesten , denk ik toch, hem on-road gaan gebruiken zouden tubeless tyres toch beter zijn en veiliger. Cruize control stelt mij in staat mij gemakkelijk aan te passen aan de toegelaten snelheid. Ik weet wel dat de meesten dit alles niet nodig hebben maar in een RBW en DCT systeem is het maar een kleine inspanning deze optie(CC) te leveren.
Nu gaan de geruchten dat deze motor (crf1000) nog in andere fietsen zou gebouwd worden, zoals vervanger deauville en eventueel een meer toer versie van de africa twin.
Misschien toch nog effe wachten, toch voor diegenen die geen off-road verwachtingen hebben??
 
Mooie kleuren :)
full
 
Heb juist de AT besteld het is de white tricolour versie geworden. Zal hem normaal halfweg volgende week hebben en zal dan wel posten hoe hij rijdt en bevalt .
 
Zojuist heeft Akrapovic bekend gemaakt dat ze een uitlaat aan het ontwikkelen zijn.
 
Enkele puntjes die me toch nog blijer hadden gemaakt. Cruize control en tubeless tyres. Hier hadden ze een keuze moeten laten maken door de koper. Daar de meesten , denk ik toch, hem on-road gaan gebruiken zouden tubeless tyres toch beter zijn en veiliger. Cruize control stelt mij in staat mij gemakkelijk aan te passen aan de toegelaten snelheid. Ik weet wel dat de meesten dit alles niet nodig hebben maar in een RBW en DCT systeem is het maar een kleine inspanning deze optie(CC) te leveren.
Nu gaan de geruchten dat deze motor (crf1000) nog in andere fietsen zou gebouwd worden, zoals vervanger deauville en eventueel een meer toer versie van de africa twin.
Misschien toch nog effe wachten, toch voor diegenen die geen off-road verwachtingen hebben??
Waarom zouden tubeless banden zoveel veiliger zijn dan?
 
Zoals RR zegt. Bij doorboren van spijker of schroef gaat de band heel langzaam leeg waardoor men de tijd krijgt veilig tot stilstand te komen. Wanneer een binnenband doorboord is de band onmiddellijk plat met tot gevolg indien dit in een bocht gebeurt er de kans bestaat dat men valt. Ik weet dat dit zelden gebeurt maar je hoeft het maar eens tegen te komen. Ook bij grote snelheden bijvoorbeeld op snelwegen , komt men in rare situaties terecht. Ik begrijp dan ook niet waarom Honda niet vertrekt vanuit tubeless banden. Indien men echt off road gaat kan men nog steeds binnen banden monteren of indien men toch plat valt een binnenband steken.
Nu heeft men niet de mogelijkheid tubeless te rijden met het gevaar op snelle ritten in de problemen te komen.
Voor offroad en ook enduro is een binnenband misschien wel beter. Maar ik verwacht niet dat er velen met een fiets van 230 Kg enduro gaan rijden.
 
Terug
Bovenaan Onderaan