Honda Africa Twin 2015 (CRF1000)

De Assietta is gratis en voor mij nog altijd één van de mooiste. Je komt er ook nauwelijks caravans tegen. :+
 
De Assietta is gratis en voor mij nog altijd één van de mooiste. Je komt er ook nauwelijks caravans tegen. :+


:)


Laat ons hopen dat dat soort passen gewoon "open" blijven...

Moet zelf nog beginnen aan al die onverharde passen. Deze zomer start ik met de eerste reeks. :]
 
Laatst bewerkt:
Onze hond loopt langzaam tegen maximale houdbaarheidsdatum dus nog niks bijzonders gepland dit jaar, ik zou het mezelf nooit vergeven als hij tijdens onze vakantie om zou vallen als hij bij vrienden logeert. Voorlopig alleen met Hemelvaart een motorweekend weg richting de Ardennen. 1 motor op de kar en hond en bagage voor 4 in de auto. Daarnaast 2x met camper op pad zodat hij lekker mee kan.

Voor volgend jaar staat zoals het er nu uitziet de Pamir Highway op de agenda.
 
Buiten die (veel te dure-) Grossglockner en de Timmelsjoch zijn er toch niet zoveel betalende passen?

Om aan 100€ op één dag te komen ga je toch je best mogen doen.


De best bestede Tol ooit is voor mij de Mangart pass. 5€ maar zoveel mooier dan de Grossglockner. :t
Was een antwoord aan P@trick. Omdat hij graag betaald. Als ze dat te weten komen in Italie dat de motorrijders graag betalen dan gaan we snel aan 100 € per dag zitten.
 
De Assietta is gratis en voor mij nog altijd één van de mooiste. Je komt er ook nauwelijks caravans tegen. :+
Assietta vorig jaar gereden op de Explorer, in de regen van Sestriere naar Susa, dus van boven naar beneden, paar dagen voor officiele opening, bulldozers nog druk bezig om eea wat vlak te maken. Halverwege kwam er mist opzetten en zagen we praktisch geen moer meer. Was, eenmaal in Susa aangekomen een geweldige ervaring, onderweg wel een paar keer de broek vol gehad....
Weet zeker dat de Africa Twin er beter voor gebouwd is.
 
Dan moet je hem echt nog eens overdoen met mooi weer, de uitzichten zijn fantastisch. Ik kan ook iedereen nog even snel aanraden de Parpaillon te rijden, voordat de gemeente de tunnel definitief sluit.
 
Op de Assiestta kan het voorkomen dat er wat rotsblokken op de weg liggen, maar die worden weer opgeruimd. De tunnel van de Jafferau was een ander verhaal, daar moesten we inderdaad meer uit de kast halen.
14516486_1346365252061864_6515898645850606860_n.jpg
 
Gisteren mijn SW-Motech tassen binnengekregen. Het frame zat in 20 minuten op de motor en de tassen 10 seconden later. Top spul. :t

crf1000l-sw-motech-dakar-pannier-set-saddle-bags.jpg
 
full

Zo kom je nog eens wat tegen als aan de voorkant van een AT gaat sleutelen.
Heb ik weer een paar reserve
 
Best sneu als je 5 stuks naar binnen laat vallen.

Je hoeft nl het boutje er niet helemaal uit te draaien om het ruitje eraf te halen.

:+
 
dat klopt, maar ze scheuren best wel snel uit als je ze los haalt en terug monteert, extra setje kan geen kwaad
 
Dat scheuren valt wel mee. Ze kunnen probleemloos jaren zitten en toch weer hergebruikt worden.

1 zo'n "Wellnut" was van mijzelf. De andere 4 lagen er al achter.
 
Net weer thuis na een weekje Zwitserland, Frankrijk, Italie en Duitsland.

Begonnen aan het meer van Geneve, toen via de Vercors de Alpen in en door de Jura en Vogezen naar het Zwarte Woud en terug naar huis.
Het weer zat niet echt mee, veel regen en kou maar desondanks heb ik geweldig gereden en genoten.
Was eerste keer solo en dat is me dusdanig goed bevallen dat ik dat zeker vaker ga doen.

Motor heeft geen klap verkeerd gegeven deze 3800 km.

Paar zaken zijn me opgevallen:
-Hij zuipt best als je er op de snelweg een beetje mee doorrijdt.
-Motor is gemaakt voor het rijden in de bergen, heerlijk karakter.
-Standaard Honda-kofferset is niet om over naar huis te schrijven.
-Tourruit met MRA Xcreen is een goede combi
-Standaard zadel is me niet meegevallen, ondanks fietsonderbroek toch erg snel een zere onderkant.

Iemand hier ervaring met zadelaanpassers als Tiger Leathers oid of gebruikt er een ander zadel zoals bijvoorbeeld Bagster, ik ben heel benieuwd want dit wil ik echt anders.
 
Het zadel van mijn tenere destijds aan laten passen door RayZ , uitstekend bevallen. Niet goedkoop maar wel kwaliteit.

Met Hemelvaart weekend beetje rondom Prüm gereden, erg grappig als je reeds gereden km en range nog te gaan bij elkaar optelt en bijna 600km op tank kan rijden (idd geef te weinig gas 😇). De vrienden met ducati's moeten dan al bijna voor 3e keer 😂
 
Aanpassingen van zadel is erg persoonlijk. Ik zou zelf beginnen met een wat goedkopere en kijken wat deze voor jou oplevert. Via Bagster wordt jou complete zadel omgebouwd. Hou er wel rekening mee dat bij Bagster het lastiger kan worden om je voeten op de grond te krijgen. Het zadel wordt vaak iets breder voor meer zitcomfort.

Er is ook nog Corbin. Vooral interessant als je 100+ kg bent. Niet goedkoop wel goed.
 
Het zadel van mijn tenere destijds aan laten passen door RayZ , uitstekend bevallen. Niet goedkoop maar wel kwaliteit.

Met Hemelvaart weekend beetje rondom Prüm gereden, erg grappig als je reeds gereden km en range nog te gaan bij elkaar optelt en bijna 600km op tank kan rijden (idd geef te weinig gas 😇). De vrienden met ducati's moeten dan al bijna voor 3e keer 😂
==========================================
Dank voor de tip, zal eens kijken of RayZ wat voor me kan betekenen, meerdere goede dingen over gehoord.
 
Aanpassingen van zadel is erg persoonlijk. Ik zou zelf beginnen met een wat goedkopere en kijken wat deze voor jou oplevert. Via Bagster wordt jou complete zadel omgebouwd. Hou er wel rekening mee dat bij Bagster het lastiger kan worden om je voeten op de grond te krijgen. Het zadel wordt vaak iets breder voor meer zitcomfort.

Er is ook nog Corbin. Vooral interessant als je 100+ kg bent. Niet goedkoop wel goed.
========================================================
Staat een Bagster advertentie op Marktplaats met de mededeling dat je er mee proef kan rijden.
Als ik die koop ben ik ook niet mijn hele zadel kwijt.

Kijk wel eens wat ik ga doen, wsch eerst eens bij een ''aanpasser'' shoppen, vind het originele rood-wit zadel toch wel de mooiste dus als die naar tevredenheid aangepast kan worden ben ik klaar.
 
Mijn voucher voor de Honda experience die ik bij aanschaf gekregen heb ook ingeleverd. Volgende week maandag een dagje training op het Honda centrum in Balen (Belgie). Ben benieuwd, vast niet zo'n mooi terrein als het BMW enduropark in Hechlingen en helaas met eigen motor , oh jeetjes :+
 
Te koop:

Originele buddyseat (bestuurder) maar 20mm opgehoogd.
Keurige staat.
Zwart


PM indien interesse.
 
Laatst bewerkt:
Mijn voucher voor de Honda experience die ik bij aanschaf gekregen heb ook ingeleverd. Volgende week maandag een dagje training op het Honda centrum in Balen (Belgie). Ben benieuwd, vast niet zo'n mooi terrein als het BMW enduropark in Hechlingen en helaas met eigen motor , oh jeetjes :+

Ik heb afgelopen vrijdag hieraan deelgenomen.
Met 0,0 offroad ervaring heb ik een erg leerzame dag gehad. En oké, locatie verdient misschien geen ster,
maar begeleiding is prima in orde!
Kudo's naar Honda voor deze dag.
 
Terug
Bovenaan Onderaan