Honda Africa Twin 2015 (CRF1000)

Bij crosstourer is dit 27nm. Dit zal bij de Africa Twin niet anders zijn. Dezelfde bout diameter dus zelfde aanhaalmoment.
 
Ik heb deze nieuwe CRF1000 DCT van 2019 met kenteken op het oog, wat denken jullie....doen ?
Er wordt ook een 3 delige kofferset bij geleverd.

Niet gedaan dus :N :W
 
Laatst bewerkt:
Ik ben vandaag nog eens de Africa Twin gaan bekijken aangezien deze me erg aanspreekt... Probleem is, met mijn 1m74 kan ik in de lage zadelstand maar met de toppen van mijn schoenen aan de grond.
Hoe groot zijn de recente AT rijders hier?
Ik weet niet of een verlaagd zadel voldoende zou zijn, dus zijn er misschien mensen die met verlaagde vering rijden en daar hun ervaring mee kunnen delen?
 
Ik heb deze nieuwe CRF1000 DCT van 2019 met kenteken op het oog, wat denken jullie....doen ?

Bekijk bijlage 1463805
Bekijk bijlage 1463806

Er wordt ook een 3 delige kofferset bij geleverd.


Ikzelf zou het NIÉT doen :

het prijsvoordeel ben je meteen weer kwijt door de lagere inruilprijs, nu de 1100 er is.

Toen indertijd bij KTM de 1050 ADVENTURE werd opgevolgd door de gelijkaardige, maar veel krachtigere 1090 , deden een beetje later vele 1050 bezitters hun fiets weg...
 
Het prijs voordeel is niet altijd van belang wel als je hem een jaar later in ruilt niet als je hem lang houd zoals ik dat met mijn motoren doe.

Het belangrijkste is hoe rijd de motor voor jou welke rijd fijner .

Nieuw is niet altijd beter wel anders ...............
 
Bedankt beide voor de reactie, dat zijn twee goeie punten om rekening mee te houden, de prijs vind ik ook wel wat hoog, als je niets in te ruilen hebt. De proefrit was gewoon goed maar weet ook niet of ik deze Twin 1100 jaren zal houden. En tzt toch naar een zwaarder model wil.
 
Ik heb deze nieuwe CRF1000 DCT van 2019 met kenteken op het oog, wat denken jullie....doen ?

Heb je al met een DCT gereden en is dit wat je wil?

Is de korting hoog genoeg om de meerprijs van de 1100 te doen vergeten? Uiteindelijk is dat een heel nieuw model met een hoop extra's.

Ik zou het niet doen, heb onlangs een testrit gedaan met de 1100 en nu die er is zou ik dus nooit voor een nieuwe 1000 kiezen.
 
Ik ben vandaag nog eens de Africa Twin gaan bekijken aangezien deze me erg aanspreekt... Probleem is, met mijn 1m74 kan ik in de lage zadelstand maar met de toppen van mijn schoenen aan de grond.
Hoe groot zijn de recente AT rijders hier?
Ik weet niet of een verlaagd zadel voldoende zou zijn, dus zijn er misschien mensen die met verlaagde vering rijden en daar hun ervaring mee kunnen delen?

Ik ben 173cm en voel me goed op een AT... verlagen zou ik nooit doen, verlaagd zadel enkel indien het echt nodig is.
 
Heb je al met een DCT gereden en is dit wat je wil?

Is de korting hoog genoeg om de meerprijs van de 1100 te doen vergeten? Uiteindelijk is dat een heel nieuw model met een hoop extra's.

Ik zou het niet doen, heb onlangs een testrit gedaan met de 1100 en nu die er is zou ik dus nooit voor een nieuwe 1000 kiezen.
Ik heb op deze proefgereden, zoals ik al schreef en heb hem alleen nog maar "op het oog" nog geen beslissing genomen.
 
Schappelijke prijs toch? Scheelt je mooi ruim €4000. Persoonlijk vind het oude model ook mooier, stoerder.
Je mist wel de features als cruise controle, bluetooth e.d. tja net wat het je waard is..
 
Ik heb op deze proefgereden, zoals ik al schreef en heb hem alleen nog maar "op het oog" nog geen beslissing genomen.

En? Beviel dat? Die paar peekaatjes en nm’s meer op de 1100 ga je denk ik niet zo snel merken.

Als het puur een geld kwestie is dan zou je er nog 2 beurtjes bij kunnen lullen. Scheelt jou een paar 100 en de dealer “kost” het enkel het materiaal.
 
Ik ga morgen weer even bij de Twin kijken en probeer nog wat met de prijs te doen. Hij staat per slot van rekening niet voor niks al een jaar in de showroom, het zal inderdaad aan de prijs liggen.
 
Ben gisteren nog langs geweest, maar laat hem staan, inderdaad om de hoge vraagprijs, verkoper vond het juist een aanbieding en er was geen ruimte voor onderhandelen. :N:W
 
Zal eerst even netjes zwaaien :W Ik ben sinds vorig jaar november in het bezit van een zwarte AT 2019 DCT. Hiervoor wel veel Honda gereden (zie ook onderschrift) dus het merk was mij niet onbekend.
Mijn AT wordt nu voornamelijk gebruikt voor woonwerk verkeer, maar wellicht dat er in de toekomst ook een uitstapje naar offroad in zit.
Inmiddels is de AT voorzien van een SWmotech kofferset, een anti wind scherm boven de tank :P , een stickerset en (na heel veel gezeur met Hepco en Becker valbeugels), straks ook een mooie set valbeugels van Outback Motortek.


Dat is net zo een als ik heb (2017) Een zwarte 2019 heeft volgens mij al goudkleurige bestickering. Dus de prijs is zeker aan de hoge kant.

Ja het is de "oudere" versie.
Ze hadden er vorig jaar namelijk 2 staan nog. Deze, welke al op kenteken staat ook trouwens, en een 2019 model in het zwart maar idd wel met gouden velgen e.d.

Ik heb uiteindelijk het nieuwere model meegenomen en de oude versie laten staan. Scheelde 1500 euro onderaan de streep maar met inruil ben je dat inderdaad ook alweer kwijt. Inderdaad even de VIN nummers gecheckt op het chassis.

Ben gisteren nog langs geweest, maar laat hem staan, inderdaad om de hoge vraagprijs, verkoper vond het juist een aanbieding en er was geen ruimte voor onderhandelen. :N:W

Er komt vast een andere mooie op je pad dan :)

Ik ben vandaag nog eens de Africa Twin gaan bekijken aangezien deze me erg aanspreekt... Probleem is, met mijn 1m74 kan ik in de lage zadelstand maar met de toppen van mijn schoenen aan de grond.
Hoe groot zijn de recente AT rijders hier?
Ik weet niet of een verlaagd zadel voldoende zou zijn, dus zijn er misschien mensen die met verlaagde vering rijden en daar hun ervaring mee kunnen delen?

Ik ben 1.76m maar met korte benen. Het was voor mij een must om goed met mijn voeten bij de grond te kunnen omdat ik anders het vertrouwen niet heb en ik moet de motor zelf kunnen handelen als ik er op zit.
Ik heb uiteindelijk het verlaagde zadel van Honda gekocht, die op de laagste stand gemonteerd en ik heb er een andere veerschotel op laten zetten waardoor de motor nog eens 2,5cm omlaag gaat.
Kan nu plat met mijn voeten bij de grond :) Normaal ben ik ook tegen verlagen, maar was te verliefd geworden op de motor om m daarvoor te laten staan :X
 
Zal eerst even netjes zwaaien :W Ik ben sinds vorig jaar november in het bezit van een zwarte AT 2019 DCT. Hiervoor wel veel Honda gereden (zie ook onderschrift) dus het merk was mij niet onbekend.
Mijn AT wordt nu voornamelijk gebruikt voor woonwerk verkeer, maar wellicht dat er in de toekomst ook een uitstapje naar offroad in zit.
Inmiddels is de AT voorzien van een SWmotech kofferset, een anti wind scherm boven de tank :P , een stickerset en (na heel veel gezeur met Hepco en Becker valbeugels), straks ook een mooie set valbeugels van Outback Motortek.




Ja het is de "oudere" versie.
Ze hadden er vorig jaar namelijk 2 staan nog. Deze, welke al op kenteken staat ook trouwens, en een 2019 model in het zwart maar idd wel met gouden velgen e.d.

Ik heb uiteindelijk het nieuwere model meegenomen en de oude versie laten staan. Scheelde 1500 euro onderaan de streep maar met inruil ben je dat inderdaad ook alweer kwijt. Inderdaad even de VIN nummers gecheckt op het chassis.



Er komt vast een andere mooie op je pad dan :)



Ik ben 1.76m maar met korte benen. Het was voor mij een must om goed met mijn voeten bij de grond te kunnen omdat ik anders het vertrouwen niet heb en ik moet de motor zelf kunnen handelen als ik er op zit.
Ik heb uiteindelijk het verlaagde zadel van Honda gekocht, die op de laagste stand gemonteerd en ik heb er een andere veerschotel op laten zetten waardoor de motor nog eens 2,5cm omlaag gaat.
Kan nu plat met mijn voeten bij de grond :) Normaal ben ik ook tegen verlagen, maar was te verliefd geworden op de motor om m daarvoor te laten staan :X
Heb je dan voor en achter een andere veerset laten steken? Zou ik mogen vragen aan welke prijs ik dan rekening mag houden incl installatie?
 
Nee. Ik heb alleen de achterste veerschotel vervangen door een lagere.
Dat kostte me 100euro.

Als je een hele andere veerset voor en achter erop gooit van bijvoorbeeld hyperpro dan ben je veel meer kwijt. Maar dat schijnt het ook wel waard te zijn. Het is net wat je er aan uit wil geven en wat je er mee wilt bereiken.
 
Ik wordt vaak een beetje lacherig als ik mensen hoor over exotische veren onder een tractor. Als ik dan met mijn standaard brommert een rit voor rij, dan ben ik ze vaak al vlot kwijt. (Ik ben geen Rossi btw)
Bij Hyperpro een ander veren setje laten monteren kan ik me iets bij voorstellen als je bijvoorbeeld nooit in het zand komt of veel duo rijdt. De fabrieks setup is helemaal niet zo verkeerd voor divers gebruik en nogmaals, voor velen kan de motor veel meer dan de berijder. (Me included)
 
Honda heeft nogal de neiging zijn motorfietsen zacht af te veren. Hierdoor zijn de veren, volgens mij, nogal zwak. Mijn AT voldeed goed maar ik rij altijd solo. Ik kan mij inbeeelden wanneer je duo met bagage rijdt de vering nogal slapjes is. Mijn VFR1200F daarentegen, de voorvork sloeg door als je hard in de remmen ging. Vooraan Hyperpro geplaatst en dit probleem was opgelost. Natuurlijk was de voorvork dan harder in aanvoel, maar dat neem je maar bij. Voor de prijs moet je het ook niet doen aankoop veren 100€.
 
Terug
Bovenaan Onderaan