Honda Africa Twin spanningsprobleem

T1moff

Die hard MF'er
25 nov 2006
275
5
Ijsselstein
Vorige week wilde ik na een korte boodschap bij de supermarkt weer terug naar huis rijden (heenweg geen problemen), maar bij omdraaien contactslot vielen alle dashboard lampjes na ongeveer twee seconden uit. Daarna bij herhaaldelijk sleutel omdraaien ging er geen lampje meer aan.

Ik met de motor naar huis gelopen (gelukkig niet ver) en begonnen met zoeken. Spanning op de batterij aanwezig (12,8V) en alle zekeringen in orde. Echter was de stekker rondom het startrelais volledig gesmolten. Losgewrikt met een schroevendraaier en de aansluitingen waren flink gecorrodeerd (30A hoofdzekering was echter nog wel in orde). Dus ik dacht daarmee het probleem te hebben gevonden.

Vanmiddag mijn nieuwe relais binnengekomen en ik alles netjes terug gemonteerd. Stekkertje kon ik niet nieuw krijgen dus met geïsoleerde kabelschoentjes gewerkt. Maar helaas bij omdraaien contactslot nogsteeds totaal dood (geen lampjes, geen response op startknop, helemaal niks).

Nu ben ik geen elektra held en kan ik geen goed bedradingschema vinden van de Africa Twin xrv750, dus ik hoop dat jullie me kunnen helpen.

Accupolen zitten goed aangesloten, massa gecontroleerd. Ik krijg spanning vanaf de + pool accu op het startrelais, maar ik krijg geen spanning op de vier dunne draden en de dikke (richting startmotor?). Zit geen verschil in contact aan of uit.

Foto van internet gejat van hetzelfde type relais:
http://oi864.photobucket.com/albums/ab201/diekooi/startrelais.jpg

Gaat het daar al fout? Of moet ik het meer richting het contactslot zoeken? Heb wat tikken tegen het contactslot gegeven en aan draden gewiebeld, maar ik zie geen lampjes flikkeren oid.

Waar kan ik het best beginnen met zoeken?

Alvast erg bedankt voor de hulp!
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan